Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11756 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Náš popredný cestný jazdec otestoval pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro na svojej okruhovej Kawasaki ZX-10-R. Testy prebehli na okruhoch Panoniaring a Slovakiaring a mi vám prinášame Radove dojmy.
Model D211 GP priniesol revolúciu na trh ultra-výkonných pneumatík. Dunlop túto technológiu rozvinul ešte viac a vytvoril nový model D212 GP Pro, pneumatiku ešte viac zameranú na závodné okruhy pre závodníkov a priaznivcov závodov pre verejnosť.
Dunlop Sportmax D212 GP Pro |
KR106 a KR108 sú odvodené od mimoriadne úspešných pneumatík, ktoré vyhrali mnoho závodov a sú používané závodníkmi svetovej triedy. Sú to prémiové pneumatiky pre profesionálnych i amatérskych závodníkov a priaznivcov závodov pre verejnosť, ktorí na trati radi jazdia na doraz.
Dunlop KR 106/108 |
Závodná pneumatika Dunlop D211 GP trvalo vyhráva na každej úrovni svetového motošportu - klubové, národné i medzinárodné súťaže - už od svojho uvedenia na trh. Od tej doby cestná pneumatika GP Racer D211 prináša všemocnú závodnú technológiu oddanému cestnému jazdcovi.
Dunlop GP Racer D211 |
Pre jazdca v kategóriách Supersport a Hypersport je SportSmart jednoducho pneumatikou, ktorú si doladíte sami. Jej viacbehúňová konštrukcia vám dáva závodný záber, dlhý dojazd a dôveru v motocykel na
suchej i mokrej vozovke.
Dunlop SportSmart |
Na začiatku by som sa chcel poďakovať firme Dunlop, že mi umožnila otestovať nové pneumatiky Sportmax D212 GP Pro. Bola to celkom nová a zaujímavá skúsenosť s týmito pneumatikami, keďže s touto značkou už jazdím dlhšie.
Pre test týchto pneumatík sme si zvolili technicky okruh Pannoniaring. Najprv som vyskúšal aj keď v dosť v horúcom počasí a na rozpálenej trati mäkšiu zmes teda č. 2. Rozjazdieval som sa opatrnejšie, ale časom som získaval vynikajúcu spätnú väzbu a dostával som pocit istoty otvárať plyn čoraz skôr. Priľnavosť bola vynikajúca, takže v teplotách okolo 30 stupňov funguje famózne. Vpredu sme nasadili taktiež zmes 2 a keďže Dunlop vyrobila prednú pneumatiku bez hrany, táto nová skúsenosť bola aj výzvou ako asi bude fungovať. Pri prejazdoch v zákrutach sa motorka ľahšie ovládala a v šikanách sa preklápala vynikajúco. Čiže som bol milo prekvapený touto novinkou.
Ďalším testovacím okruhom bol Slovakiaring a tu už bolo chladnejšie a tým pádom sme mohli vyskúšať inú zmes. Taktiež je tu drsnejší asfalt, takže som sa tesil ako zafunguje táto novinka od Dunlopu tu. Dopredu sme obuli 3-jku a vzadu sme zvolili zmes č. 4. Už pri prvých kolách som začal ťahať trošku viac, keďže na nahrievákoch už mali dostatočnú teplotu a tlaky sme taktiež nastavili doporučené výrobcom: 2,3 vpredu a 1,3 vzadu. Časy som jazdil stabilne a žiadne krízovky. Brzdenie, prejazd a výjazd bol plynulý a mal som pocit istoty. Vždy v prestávkach medzi výjazdami sme kontrolovali tlak a ojazdenosť pneumatík. Netrhali sa a vyzerali vynikajúco. Trakčnú som mal vypnutú a skúšal som otvárať plyn tak,aby som cítil kedy začína šmýkať, no ani vtedy som nezacítil enormné uchádzanie zadného kola. Pri výjazdoch a ešte v náklone mi dvíhalo predne kolo, takže priľnavosť bola aj pri najazdených kolách (a nebolo ich malo) dobrá. V ten deň sme najazdili 61 kôl.
Predná pneumatika vyzerala aj po celom dni fakt dobre, tú istú by som použil ešte aj pri najbližšom jazdení, životnosť fakt dobrá. Zadná pneumatika vyzerala už trošku inak, ale po celodennom jazdení a s Kawasaki ZX-10R je to normálne, keďže pri výjazdoch dostáva fakt zabrať. Takže spokojnosť veľká a už teraz viem aké pneumatiky budem jazdiť, aby som sa umiestňoval na predných pozíciach.
Pridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67848 | Včera: 191310