Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.07.2016 Autor: Landal
Čitatelia: 6163 [Novinky - Predstavujeme]
Po množstve kilometrov odjazdených s prilbou Touratech Aventuro Carbon je čas podeliť sa o získané poznatky. Skúsenosti sú o to intenzívnejšie, že v Aventure cestujem aj súťažím.
Základný opis a zimné skúsenosti s prilbou boli zhrnuté tu. V tomto článku sa budem venovať len novým poznatkom a pokúsim sa neopakovať, čo už bolo napísané.
Musím začať týmto bodom, je to pre mňa kľúčová funkcionalita. Na mojej hlave prvá prilba, kde nie je žiadne miesto otlačenia a dratia na hlave. Uši majú dostatok miesta (aj s reproduktormi od vysielačky), na čele nie je žiadny kontakt s hranou prilby, na temene netlačí a ani lícnice nie sú spučené. Či už to bol celý deň v sedle v lesoch a kopcoch Čiernej hory alebo 400 km etapa na Rally Dalmatia, na hlave som nebadal žiadny diskomfort ani únavu. Komfort nosenia považujem za najsilnejšie plus Aventura.
Ovládanie pútka na D-krúžky je otázka zvyku. Nemám problém ho zapínať aj v rukaviciach „na slepo“. Pútko však nie je potrebné rozpájať, ale len povoliť do maximálnej polohy. Vzhľadom na môj frňák a vystupujúcu čeľusť by som potreboval pútko dlhšie, pri skladaní prilby si musím dávať pozor na nos. Je možné, že štandardnejšie hlavy s týmto nebudú mať problém.
Používanie Camelback-u je bez problémov. Mám sosák s uhlom 90 stupňov a do prilby idem zospodu (bez bradového deflektoru).
Odvetranie sa javilo funkčné už počas zimnej prevádzky, leto to len potvrdilo. S prieduchmi sa už nehrám, mám ich všetky na max (takmer stále). Základnú výklopnú krytku prieduchu pred ústami som vymenil za prídavnú dierkovanú. Ani v prudkom daždi sa neobjavilo nejaké zatekanie do prilby cez otvorené prieduchy, ale kvôli chladu ich niekedy zatváram.
Prilba dobre schne. Aj po náročných celodenných letných offroadoch, kedy bola prepotená až hrôza, do rána úplne vyschla (samozrejme na otvorenom priestranstve). Polstrovanie som pritom nevyberal. Pri predchádzajúcich prilbách to tak vždy nebolo.
Rozoberanie a skladanie je jednoduché vďaka červeným „zacvakávatkám“, ktoré presne ukazujú, kam každý úchyt polstrovania patrí. Použitý materiál CoolMax určite má význam, keďže prilba vydržala podozrivo dlho bez náznaku typického telového pachu. Keď sa už tento pach dostavil, bol vzhľadom na množstvo hodín potenia v nej pomerne „neintenzívny“. Polstrovanie som pral v práčke na režim pre športové oblečenie. Za sezónu som prilbu rozobral a vypral 2x.
V hlavnej sezóne využívam prilbu v konfigurácii Off-road, bez bradového deflektoru a s cross okuliarmi so systémom QuickStrap. Logicky je síce hlučnosť tejto zostavy pri cestných výjazdoch vyššia než pri osadenom plexi, ale vyhovuje mi to. Viac ako 130 prakticky nejazdím a v momente odbočenia z hlavných ciest je táto zostava úžasne pohodlná a praktická, pričom aj komunikácia so spolujazdcami bola bezproblémová. V zimnom období potom nahadzujem plexi s pinlockom.
Spočiatku som so sebou vozil aj plexi, pre prípad dažďa, ale to sa ukázalo ako zbytočnosť. Napriek zopár prudkým dažďom nikdy nebola situácia taká zlá, že by som výmenu zrealizoval.
Intenzívne som využíval aj dodávaný držiak pre GoPro úchyt. Kvôli QuickStrapom len ten na vrch hlavy. Neprejavil sa žiadny problém a natočené videá majú klasickú stabilitu.
K využitiu Aventura na rally nemám výhrady. Koncept multifunkčnej prilby sa podľa mňa Touratechu vydaril a v pretekoch som mal pocit plnohodnotnej športovej prilby.
Je pravda, že z hľadiska obtekania vzduchu je štít navrhnutý výborne. Strhávanie hlavy pri vyšších rýchlostiach je minulosť. Avšak pri zapadajúcom slnku môže byť štít „podsvecovaný“ čo musí jazdec kompenzovať sklonom hlavy. Pomohlo by zrejme upraviť tvar štítu tak, aby nebol v strednej časti „zahrotený“ a bočnice aby neboli tak „skosené“ smerom k prednej hrane. Otázka však je, čo by to urobilo s aerodynamikou štítu. Ak by mala zmena zhoršiť hladké obtekanie vzduchu, nech to radšej v Turatechu nechajú ako to je.
„Safety rules“ donútili výrobcu aplikovať systém emergency strap. Lícnice sú preto osadené na valčekoch, ktoré umožňujú ich vytiahnutie za žlté pútka. Lenže rovnaká sila pôsobí na lícnice aj pri vyzliekaní prilby. Po určitom čase sa stávalo, že sa lícnica pri skladaní prilby uvoľní. Nevadilo to noseniu prilby, lebo lícnica zostala v prilbe osadená a jej spodný lem bol v prilbe pevne uchytený. Našťastie je to minulosť, keďže Touratech prišiel s „opravnou sadou“ na tento problém. Došlo k výmene valčekov, ktoré majú teraz nový tvar a dva hranaté výstupky zapadajúce do ostrých výrezov, vylučujúce ich „vyskočenie“.
Druhým prvkom opravnej sady je nový vnútorný plast pred ústa, za ktorý sa osádza bradový deflektor. Ten sa údajne vysúval a nedržal pevne. S týmto problémom som sa ale nestretol.
Každý majiteľ Aventura dostane opravnú sadu grátis, stačí sa ohlásiť v Touratechu.
Mám prilbu, ktorú môžem zobrať na adventure trip na balkán, aj na pretek, v lete aj v zime. Všade mi ponúkne výborný komfort a funkčnosť. Umožňuje nakonfigurovať si ju presne na podmienky daného výjazdu alebo cesty. Očakávania do nej vkladané spĺňa. Dve doterajšie prilby som predal.
Laňďal
Pridané: 15.07.2016 Autor: Landal Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70580 | Včera: 150666