Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.02.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 13369 [Novinky - Predstavujeme]
Čítanie o tejto prilbe a pozeranie inštruktážnych videí dávalo tušiť, že by to mal byť zaujímavý kúsok. Keď mi tá veľká krabica napokon prišla, hneď som videl, že toto je ozaj premakané.
Dnes budem písať o zoznámení s prilbou, jej možnostiach a funkciách. Tiež sa pozrieme na prvé skúsenosti z jej zimného užívania.
V plnej kráse: Touratech Aventuro Carbon Sky |
Kompletná váha 1400 g pre modifikáciu „Travel“, čo znamená s plexi a štítom. 1300 g pre modifikáciu „Off-road“, čo je so štítom a bez plexi. A je tu ešte modifikácia „On-road“, čo je klasická integrála. Karbónová škrupina a opticky mohutné polstrovanie. Podľa vizuálu by som čakal väčšiu váhu, ale to čo mi vravia ruky je akosi menej, než čo mi vravia oči. Tento pocit zostáva aj po nasadení na hlavu.
Obopnutie hlavy prilbou je veľmi kompaktné. Stabilita prilby na hlave je výborná vo všetkých smeroch. Pripomína mi to pocit sadnutia do veľmi dobrej autosedačky s kvalitným bočným vedením. Cítim mierne vyšší tlak na lícnice, než na aký som bol doteraz zvyknutý. Nie je to nepríjemné, len je to iné. Uvidím časom, ako sa to bude správať pri pití a komunikácii za jazdy.
Výrobca dodáva dve sady „vypchávok“ pre oblasti temena a nad ušami, ktorými si majitelia inak formovaných kokosov môžu prilbu prispôsobiť. Neviem posúdiť prínos a význam, mne to nebolo treba. Prilba sa vyrába v 7-mich veľkostiach. Začína ako XXS pre obvod hlavy 51/52 cm a na každé dva cm nárastu obvodu pripadá ďalšia veľkosť až po XXL pre 63/64 cm.
K Aventuru patrí pekný malý návod, ktorý som naozaj celý prečítal. Nie že by bolo Aventuro zložité, to určite nie. Ale je premakané!
Váhové parametre |
Prvá vec, ktorá je pre mňa veľmi podstatná. Jeden veľký otvárateľný prieduch pred ústami. Za ním je molitanový filter - záklopka sa dá vybrať a filter vyčistiť. Dva otvárateľné prieduchy nad očami. Dva otvárateľné prieduchy hore na hlave. Dva malé fixné prieduchy na bokoch sánky a ďalšie dva vzadu. Teoreticky to vyzerá veľmi dobre a funkčnosť tohto systému ma bude v praxi veľmi zaujímať.
Ventilácia |
Pre mňa druhá najpodstatnejšia vec. Keď sme na Motoride Baja Romania išli záverečnú etapu preteku proti zapadajúcemu slnku, predĺžil som si štít na prilbe kartónom a lepiacou páskou. Viacerí sa vtedy na štarte rehotali. Keď sme dojazdili, chodili sa za ten rehot ospravedlňovať...
Štít na Aventure ma napĺňa veľkými očakávaniami. Už aj jeho základná podoba je plus proti mojej predchádzajúcej prilbe. A potom ešte prichádza finta – predlžovák! A ten sa dá na viac vysúvať rukou bez použitia náradia. Stačí len vhodne dotiahnuť dve skrutky, na ktorých drží.
Ak predlžovák zo štítu zhodíte, zostanú v ňom nepekné dierky, ale na všetko sa myslelo. V balení sú záslepky a dizajn tak neutrpí.
Možnosti nastavenia štítu |
K tomuto bodu je trochu problém písať, lebo nemám čo. Proste to nestojí za reč. Za pár sekúnd (no dobre, to som prehnal. Povedzme, že za 1 a pol až 2 minúty) mám z enduro prilby nádhernú integrálu.
Prestavba na integrálu za moment |
V balení je dodávaný Pinlock. Ten som ešte nemal a bol som zvedavý na funkčnosť.
Trochu sa pristavím pri rôznych variantoch krytiek uchytenia plexi. Máme tu jednu základnú pre variant Off-road a Travel. Potom druhú pre On-road. Ďalej alternatívu pre používateľov okuliarov QuickStrap a poslednú pre úchyt akčnej kamery.
A dostávame sa k relatívne samostatnému bodu. Napr. nalepovacie úchyty držiaku GoPro sú vyrábané ako rovné alebo prehnuté. Ešte som rovnú plochu na prilbe nevidel a zároveň som nenašiel také miesto, na ktoré by naozaj dokonale pasoval ten ohnutý lepiaci dzindzik. Aventuro má toto premakané, pretože má v balení jednak absolútne rovnú variantu bočnej krytky uchytenia plexi, a zároveň nadstavbu na vrch prilby. Vznikajú tak dve dokonale rovné plochy, na ktoré sa dajú lepiť držiaky akčných kamier.
Obsah krabice |
Napríklad tzv. „emergency strap“. Ak nedajbože nájdete jazdca s Aventurom v bezvedomí a ešte s prilbou na hlave, treba zospodu (kúsok pred miestom, kde z prilby vychádzajú pod ušami pútka) pohľadať žlté pásiky, pod tie prevliecť ukazovák a ťahaním za obe strany súčasne vyklopiť spodnú časť vnútrajšku prilby. Následne už pôjde prilba ľahko vyzliecť aj bez súčinnosti kolegu v ťažkostiach.
Použitý materiál na čierne plastové časti prilby. Je veľmi príjemný, akoby pogumovaný, pevný ale zároveň pružný.
Dzindzik na plexi, vďaka ktorému sa hravo otvára a zatvára a nebudem musieť v rukaviciach hľadať hranu plexítu. A skoro som zabudol na výhľad do strán – výborný! Ako keby bola miesto plexi nejaká veľká výkladná skriňa.
Pútko vzadu na gumu okuliarov.
Lem po okraji prilby, ktorý má zrejme lepšie odvádzať vodu čo najďalej od krku a ramien jazdca.
Pár detailov |
Stále som nespomenul jednu podstatnú vec. Hoci ako budeme mudrovať o technických parametroch, aj tak sme všetci ješitní narcisi (no dobre, skoro všetci...) a to, ako dobre vyzeráme nás zaujíma väčšinou až na nejakom tom prvom mieste. A z tohto dôvodu je podstatné, že Aventuro proste fantasticky vyzerá!
A nesmiem opomenúť fakt, že Aventuro zvláda naozaj všetky situácie, do ktorých sa motorkár bežne dostane.
Zvláda všetko |
Link na stránku predajcu, pre ďalšie info o možných farbách a cenách tu: shop.touratech.sk/vybavenie-jazdca/prilby-a-doplnky/aventuro-carbon.html?___store=sk_sk_sk
Pridané: 14.02.2015 Autor: Landal Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 108155 | Včera: 145464