Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vojvoda tlačí na pílu - KTM 690 Duke a Duke R 2016 na Kanárskych ostrovoch 3/3

 Zdieľať

Pridané: 08.02.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16663 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 690 Duke R - nasRdený vojvoda

Pre všetkých fanúšikov toho pravého Duka, nekompromisného športovca s jednovalcovým srdcom, KTM už niekoľko rokov pripravuje aj eRkovú verziu. Napriek tomu, že oba modely toho majú mnoho spoločného, je eRko výrazne iné.

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Na prvý pohľad padne do oka oranžový rám a ladený výfuk Akrapovič. Pozornejšie okolo si všimne aj monoblok od Bremba. Ďalšie zmeny sú už potom hlavne pod kapotou, plnohodnotná elektronika vrátane náklonového čidla, a nemôže chýbať plne nastaviteľný podvozok vrátane nastaviteľnej rýchlej a pomalej kompresie vzadu. Za všetko toto ale budeš musieť doplatiť takmer dve tisícky, a tak sa naskytá otázka, či to stojí za to...

Duke R na cestách

Už po prvom vysadnutí viem, že sedím na inom biku, posed je odlišný, oveľa agresívnejší. Sedí sa akoby viac vpredu a stupačky sú vyššie (ale aj zdvihy). Vďaka tomu, že som mal možnosť priamo presadať zo základného modelu na eRko a späť, vnímam rozdiely výraznejšie. Už po rozbehu sa eRko prejavuje ako iný bike, podvozok je naladený oveľa tvrdšie, športovajšie, a dáva jazdcovi skvelú odozvu. Dokonale cítim každý kamienok a presne viem, čo sa deje s predným kolesom. Na rozbitej ceste nie je Duke R tak pohodlný ako základný model, ale predpokladám, že pár klikov na podvozku by to spravilo.

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Motoricky sú na tom veľmi podobne - tie 2 kone, čo má eRko naviac, ani nespozoruješ, avšak výfuk Akrapovič mu dáva ešte zaujímavejší zvuk. A okrem toho ušetrí ešte nejaké to kilo. Tu sa začínam hrať aj s mapami - resp. jazdnými režimami. Režim Street je vyladený pekne a hladko na každodenné využitie, nekoná sa žiadne cukanie, odozva na plyn je pekne plynulá. Režim Sport je už iné kafe, reakcia na plyn je pekne ostrá, tak ako to od Duka očakávaš. Ja nie som extra fanúšikom týchto hračiek, pretože si myslím, že každý skôr či neskôr skončí na najvýkonnejšej mape. Tu som však ocenil, že Street má zamatovo hladký prejav a pritom som nemal pocit, že ma nejako výkonovo limituje. Treba ale dodať, že jazdný režim má vplyv aj na funkciu trakčnej kontroly a ABS.

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Keď sme pri brzdách, naskytá sa otázka, že či má zmysel nejako základnú brzdu vylepšovať. ERko dostalo do vienka monoblok a radiálnu pumpu, a to je asi to najlepšie, čo sa dnes dá do motorky dať. Brzda je prosto famózna, ovláda sa ľahučko, doslova aj jedným prstom, a skvele sa dávkuje.

Bez mučenia priznám, že na eRku sa mi jazdilo lepšie, ale napriek tomu počas testu na ceste neboli medzi jazdcami výrazné rozdiely. Či som sedlal základný model alebo eRko, nemal som problém stíhať skupine a jazdiť viac menej rovnaké tempo. Takto to platilo o celej našej skupine. I keď je eRko iné na ceste a v bežnej premávke sú rozdiely minimálne. Boli dokonca jazdci, ktorým sa na základnom modeli jazdilo lepšie, vďaka pohodlnejšiemu posedu a mäkšiemu podvozku.

Poďme ale na okruh

KTM pre nás pripravila aj lahôdku: poobede niekoľko jázd na menšom pobrežnom okruhu Maspalomas. Okruh je vedľa letiska, na pobreží, a namotaný na dosť úzkom páse. Napriek tomu tam ale bolo všetko, pomalé zákruty, rovinky a i dlhá tiahla zákruta pred cieľovkou.

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Kým doteraz bol Duke R vskutku tigrom na cestách, až tu ukázal svoj potenciál športového biku. Level zábavy, ktorý vám na okruhu poskytne takto ľahká motorka, sa dá len ťažko opísať. Samozrejme, čím technickejší okruh, tým viac. Na rýchlych okruhoch s dlhými rovinkami by Duke strácal, predsa len 75 koní nie je žiadny zázrak. Takže na Slovakia ring by som sa s ním nehnal, ale na takú Panónku či Hungáč to by bolo iné kafe.

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Na okruhu oveľa viac vynikne eRková geometria. Je to motorka stvorená na vysadanie. Na sedle sa perfeknte pohybuje a dobrá je aj opierka sedla za zadkom. Pritom má človek v rukách stroj, ktorý mu dáva neustále vedieť čo sa pod kolesami deje. Okruh v Maspalomas nemal ideálny povrch, vo viacerých zákrutách boli nerovnosti, no podvozok si aj v náklonoch s nimi poradil hravo. Navyše elektronika i s náklonovým čidlom neustále makala, a tak na výjazde zo zákruty stačilo držať plný...

KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

K slovu sa tu dostal aj systém MSR - Motor Slip Regulator, ktorý som doteraz nemal možnosť na okruhu vyskúšať. Do prudkých zákrut som nabiehal po prudkom brzdení z rovinky a podraďoval o dva kvalty. Je to klasika, kde čakáš, že k tomu čo-to povie anti-hop spojka. Tu ale bolo pekne vidieť v akcii systém MSR, ktorý pomedzi to stihol ešte mierne pridať plyn. Je to zaujímavé, pretože vieš, že máš plyn zavretý, a keď podradíš, tak na krátko elektronika jemne pridá. Akoby si medzi tým stíhal dať medziplyn. Dobrzďovanie a prudké kvaltovanie je tak plynulejšie.

Video: KTM 690 Duke R 2016 na okruhu Maspalomas

Na druhú jazdu som zašiel ešte o krok ďalej a navolil v menu Supermoto ABS. Tak páni, toto je už čistokrvná zábavka pre fajnšmekrov. Predné kolo je stále pod dohľadom ABS-ka, ale zo zadkom si môžeš robiť úplne čo chceš. No a poviem vám, že na takto ľahkej motorke sa to aj dá, aj keď takémuto spôsobu jazdy možno inokedy neholduješ. Nájazdy do zákruty kontrolovaným šmykom zadného kolesa sú prudko návykové... Posúval som to stále o kúsok ďalej, až som to raz prepískol... Našťastie to zostalo bez následkov...

Konkurencia

Tentoraz konkurenciu medzi jednovalcami ani hľadať nebudem. Jednoducho nie je čo. Cenovka Duke R už mu ale dáva do výberu aj väčšie biky konkurenčných značiek. Asi nikoho neprekvapí, že žiaden z nich nemôže konkurovať hmotnosťou, no ani elektronickou výbavou. Začnem Yamahou MT-09, ktorá má vďaka väčšiemu motoru navrch hlavne výkonovo, hmotnosťou nie je na tom až tak zle, a má zaujímavú cenovku. Ak by bol záujem o štvorval, je tu napríklad Kawasaki Z800, ale hmotnosťou už úplne inde. Ľahučký trojval ponúka aj Triumph Street Triple, a tu by možno stálo za to sa obzrieť aj po eRkovej verzii. No a spomeniem ešte talianskeho zástupcu strihnutého do supermoto štýlu Aprilia Dorsoduro 750. A to určite nie je všetko.

Záver

Duke R je chuťovka. Cenovka je naozaj dosť vysoká, takže pre koho vlastne je? Určite pre človeka, ktorý dokáže oceniť to, čo v ňom je. Teda niekoho, kto dokáže využiť ten potenciál, ktorý mu dá bike s hmotnosťou pod 150 kg a zároveň chce prémiový podvozok, brzdy, výfuk a elektroniku. A či sa oplatí doložiť tých cca 1900 eur od základného modelu? Ak by ste si zrátali cenu tých doplnkov a nahodil ich na základného Duka, určite by vás to vyšlo na viac ako 1900 eurodukátov, takže vďaka KTM, že to pre nás robí, a že si môže každý vybrať.

Na mieste začínajúceho či pohodového jazdca by som zvolil základnú verziu. Ak by mi Duke a jednovalcová čistokrvná zábava učarovala, neváhal by som a šiel do eRka.

Plusy a mínusy

Jednoducho: najvýkonnejší, najľahší a najlepšie vybavený športový jednovalec, čistokrvná zábava jedine cena a quickshifter chýba aj v ponuke doplnkov

Video

Video: Test - KTM 690 Duke a Duke R 2016

Video: KTM 690 Duke R 2016 na okruhu Maspalomas

Video: KTM 690 DUKE R 2016

Pozadie / Wallpaper:

KTM 690 Duke 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke 2016
KTM 690 Duke R 2016
KTM 690 Duke R 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 690 Duke 2016:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5,2 l/100km
Objem nádrže 14 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 201 km
Cena motorky Duke 8 390,- EUR,
Duke R: 10 290,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Pozri si KTM konfigurátor.

Nosič kufra topcase 121,98 EUR
Kufor topcase 48l 292,13 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 565,10 EUR
Príplatok ABS v sérii
Výfuk Akrapovič 649,90 EUR
Kryty rukovätí s hliníkovou výstuhou 99,22 EUR
Turistické plexi 31,88 EUR
Tankvak 148,52 EUR
Padacie rámy 158,90 EUR
Ochrana motora 201,30 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Marco Campelli, Sebas Romero

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 KTM 690 Duke R 2016 Yamaha MT-09 2016 Kawasaki Z800 2016 Triumph Street Triple 2016 Aprilia Dorsoduro 750 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMYamahaKawasakiTriumphAprilia
Model:690 Duke RMT-09Z800Street TripleDorsoduro 750
Rok:20162016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)radový trojvalecradový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:690 ccm847 ccm806 ccm675 ccm749.9 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 8000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot.106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot.91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:74 Nm / 6500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.83 Nm / 8000 ot.68 Nm / 9750 ot.82 Nm / 4500 ot.
Kompresný pomer:12.7:111.5 : 111.9:111:1
Vŕtanie x Zdvih:105 x 80,0 mm78 x 59.1 mm71 x 50.974.0 x 52.3 mm92 x 56.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm137 mm120 mm110 mm160 mm
Zdvih vzadu:150 mm130 mm137 mm125 mm160 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm310 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70-17120/70 R17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm250 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17180/55-17180/55-17180/55 R17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:147.5 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:188 kg229 kg183 kg
Výška sedla:865 mm815 mm834 mm820 mm870 mm
Rázvor:1466 mm1440 mm1445 mm1410 mm1505 mm
Dĺžka:2075 mm2100 mm2055 mm2216 mm
Šírka:815 mm800 mm740 mm905 mm
Výška:1135 mm1050 mm1060 mm1185 mm
Svetlá výška:192 mm135 mm150 mm
Objem nádrže:14 l14 l17 l17.4 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 198 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
El. Podvozok:nie
Iná výbava:plne nastaviteľná 43mm WP vidlica a tlmič, TFT prístrojovka, náklonové ABS, MTC, MSR
Poznámka:
Poznámka:Cena 01/2016: 10290 EURCena 10/2015: 7890 EUR (s ABS - 8690 EUR)Cena 10/2015 8 295 € (s ABS 8 795,- €)Cena 01/2016: 9990 EUR

<

Pridané: 08.02.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 84191 | Včera: 120500