Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Každý chlap by tam mal ísť, každý otec so synom tam musí ísť 3/8

Pridané: 30.07.2015 Autor: MajoKE

Domov mníchov.

Rýchlejšou cestou do Ingolstadtu vyschnem. Ruky som vysušil vyhrievanými Oxfordmi. Popravde to mesto nestojí za zastávku, ale bolo po ceste, tak som sa pristavil, lebo do cieľa a rezervovaného ubytovania v Ausburgu som mal dosť času.

Ausburg

V podvečernom Ausburgu je pekne a teplo, mladým ľuďom tam šibe a váľajú sa po zemi na atrape lúky. V meste vidím zopár elektrických jednomiestnych Renaultov. Niektoré sú napojené v mestských nabíjačkách. Na hlavnom námestí večeriam a stále nemôžem pochopiť váľajúcich. Tesne pred stmievaním prichádzam na penzión. Tam, kde bývam je stavba dokončená, ale výstavba pokračuje pracujúcimi robotníkmi z Poľska, usudzujem podľa ŠPZ dodávky. Majiteľ sa ospravedlňuje, mne to nevadí, tiež nie som najčistejší. Otvorí izbu a tam neustlaná a neprezlečená posteľ s pootvorenou fľašou Coca coly na nočnom stolíku.

To mi už vadí. Po nemecky viem špičkovo 1000.000 slov, ale 999.950 sú číslovky. Ale tušil som, že pracujúci z Poľska budú vedieť nemecky a ja poľsky rozumiem všetko. Chlapi bývali neďaleko môjho rodiska. Tak sme si to vyjasnili. Vedľa na izbách bývali chlapci z juhovýchodu. Majiteľ im čosi prikazuje divnou rečou a kúpeľňa je o chvíľu čistá a všetko upratané. Keď som sa poľudštil, klopem mladým holobriadkom na dvere s fľašou vína. Hanbia sa a pozerajú do zeme. Môžu mať od 16 do 20 rokov. Nevyzerajú na pohlavne zneužívaných a už vôbec nie na výpalníkov. Sme tam siedmi hlupáci a nevieme žiadnu svetovú reč, ale beriem mapu Európy a oni ožili a ukazujú odkiaľ sú. Albánsky Durres. Našli sme dve spoločné slová a to víno a partizáni. Chlapci mi na rozlúčku dávajú pivo a idú pozerať hokej. O 10 hodine večer je ticho a idú spať ako v pionierskom tábore. Cudzinecká polícia by tam zapísala nejakú tú stranu.

Len elektrický

Ráno o piatej sedím na motorke a smerujem do mesta Ulm. Je ozaj veľmi pekné, nielen vymaľovaná radnica, ale domy medzi riekou a radnicou sú krásne iné. Ako sa tam motám po tých starých uličkách zisťujem, že nemeckí muži to majú geniálne vymyslené. Nekupujú ženám autá, ale bicykle. Tie na nich vozia nákupy, deti a seba. Veľa to nestojí, ženy sú zdravé, otužujú a sú pomerne štíhle. Zdatnejšie majú v prívese dve deti. Mestom, okrem rieky, tečie nejaký potok a tak pár ulíc ma zvláštne čaro.

Ulm - radnica

V jednej z mini uličiek nájdem peňaženku a tak sa prihováram nejakému pocestnému, ktorý mi hovorí, aby som šiel s ním, že pôjdeme okolo polície. Je to asi 500 m. A tak si ideme. Sídlo majú v starej budove, policajtovi za hrubým sklom, za ktoré by sa nemuseli hanbiť v Bagdade chcem dať peňaženku, ale to sa nedá, lebo ten šuflík je taký úzky, že si ho s peňaženkou nevie pritiahnuť. Tak som mu to tam nechal a odišiel. Aj tu, v centre starého mesta, postavili somarinu, sklenenú pyramídu.