Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.05.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 9868 [Šport - Rally]
Po rokoch bezstarostného pretekania na akciách, ktoré si odmakal niekto iný, dospel čas vyvinúť vlastnú aktivitu. Dnes už viem, že to nebol výsledok racionálnej úvahy, ale čistého nadšenia . Vedieť pred pol rokom, čo ma čaká, tak sa do toho iste nepustím.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
Na termín 20.06.2015 pre Vás s pomocníkmi a partnermi pripravujem pretek pod názvom XL Rally Fiľakovské Kľačany, ktorý je súčasťou XL Enduro Cup. Hlavným stanom bude medzi auto a motokrosármi dobre známy areál.
Depo |
Myšlienkou preteku je simulácia rally etapy, a to v rámci možností, ktoré dáva chorý legislatívny stav na našej hrude. Začneme v piatok 19.06. od rána prebierkami a voľnými tréningami na trati. V sobotu budeme vstávať zavčasu a v ranných hodinách vyrazíme na územie južného suseda na cca 70 km dlhú orientačnú časť preteku, ktorá nebude meraná. Trasa nás zavedie späť do areálu, kde sa po pol hodinke vyrazí do meranej časti preteku. Táto sa bude jazdiť na uzavretej trati. S hlavným pretekom skončíme v sobotu poobede a bude ešte dosť času na prípadné bonusové preteky. Poďme teraz podrobnejšie k jednotlivým bodom.
Od - do: | Akcia: |
---|---|
19.06.2015 až 21.06.2015 | Enduro:XL rally Kľačany 2015Miesto: Moto areál, Fiľakovské Kľačany, SlovenskoPridal: Martin Landl (Landal) Kontakt: landl@lanhelp.eu Pretek prioritne určený pre XL endurá s objemom 600 a viac. Jednodenný pretek pozostávajúci z orientačnej časti a okruhovej časti. Zaradený do XL Enduro CUP. Viac info čoskoro v článku. ... Viac info » Diskusia (28) |
Ide o okruh zhruba 70 km. Bude sa jazdiť podľa itinerára. Pomer asfaltu a offroad-u je 50:50, avšak asfaltové presuny sú hladké a rýchle a preto pocitovo a na čas je toho offroad-u viac. Itinerár bude robený veľmi podrobne a „blbuvzdorne“, aby bolo možné ho ísť aj na „večerníčka“ podľa palubných počítadiel merajúcich len na desatiny km. Sú tu zahrnuté rôznorodé terény lúčneho a lesného charakteru, vždy však vyjazdené a používané cesty. Ak niekto skončí v húštine, určite odbočil zle!
Táto časť preteku zámerne nebude meraná! Na jej prejdenie bude dostatočne komfortný časový limit. Nechcem, aby jazdci pretekali po bežne používaných komunikáciách a zbytočne tak dráždili verejnosť. Taktiež nechcem „paľbu“ mimo dosahu zdravotníkov, ktorí budú k dispozícii na okruhu. Za nedodržanie časového limitu bude časová penalizácia pripočítavaná k výsledku meranej časti. Ale zdôrazňujem: časový limit bude komfortný a jeho prekročenie by malo byť možné len pri technickom probléme stroja.
Základom je autokrosová, široká a hladká dráha, z ktorej sa odpojíme na „cestičky“ a zase napojíme späť. Sú pripravené dva okruhy, ktoré sa líšia práve tou časťou „cestičiek“. Kratší a ľahší má dĺžku 3,41 km a pracovne ho nazývam „Turist“. Dlhší a náročnejší má 4,65 km s pracovným označením „Race“. Oba okruhy sa odpájajú a spájajú do spoločnej autokrosárskej časti v rovnakých miestach. Pretekári nebudú rozdelení do výkonnostných skupín a podľa zoznámenia s traťou v piatkových tréningoch sa každý rozhodne, ktoré okruhy bude jazdiť.
Jeden z vypalovákov |
Trať Turist hodnotia jazdci, ktorí ju už vyskúšali, ako „kochačku“. Je široká, nenáročná a na viacerých miestach rýchla. Aj úplný začiatočník ju hravo zvládne. Trať Race má ako bonus aj technickú vložku a mierne náročnejšiu pasáž po vrstevnici svahu. Trate som najazdieval na Afrike a bolo to bez problémov, ďalší testovací jazdci tiež na Afrike a na KTM 990 potvrdili, že „pohoda...“.
Poradie v preteku sa bude určovať podľa odjazdených kôl v meranej časti preteku. Absolvovanie Race kola bude zvýhodnené a každé Race kolo sa započíta s násobkom vopred určeného koeficientu. Tento koeficient bude zohľadňovať fakt, že Race okruh je určite náročnejší na techniku a skúsenosti jazdca. T.j. koeficient nebude len kompenzovať časovú stratu, ale aj výrazne väčšie riziko. Preto dopredu hovorím, že jazdci Turist okruhu nebudú mať zrejme reálnu možnosť obsadiť stupne víťazov.
Meraná časť preteku bude trvať cca 2-3 hodiny (viac nie). Organizačne zvažujem, či ju rozdeliť na 2 x 1,5 hodiny, pričom každá polovica by sa išla v inom smere okruhovej trate. Tento bod je zatiaľ otvorený.
Depo a bivak bude v oplotenom priestore autokrosového areálu. Spanie v stanoch. Elektriku a vodu si musíme riešiť sami. Stravovanie a pitný režim bude zabezpečený spoľahlivým bufetom. Počas meranej časti preteku bude prítomné vozidlo RZP s posádkou. Na trati v odľahlom mieste Race okruhu bude lekár so štvorkolkou. K dispozícii budú Toi-toiky.
Z hľadiska bezpečnosti vnímam jediné riziko – prílišnú ľahkosť trate. Pokiaľ jazdci stratia koncentráciu a získajú klamný pocit majstrovstva, môže to byť problém. Preto budú na dvoch príliš paličských pasážach umelé esíčkové šikany z pneumatík.
Dôsledne budem trvať na MX výstroji už počas orientačnej časti. Bez nej nebude jazdec do preteku vpustený!
Areál bude k dispozícii od piatkového rána, bufet od piatkového obeda. Piatok večer – v čase, kedy ešte budú mať všetci nezníženú vnímaciu schopnosť, prebehne povinná rozprava. Prvý jazdec vyrazí na trať v sobotu cca 08:30. Po odjazdení orientačnej časti bude mať každý jazdec 30 min. pauzu, po ktorej bude odštartovaný do meranej časti preteku. Okolo 15-tej predpokladám koniec preteku.
Pretekári budú rozdelení do 4 tried:
- Open – všetko do 600 ccm
- 1V600 - 1V 600ccm a viac
- 2V600 - 2V 600ccm a viac.
- 2V1000 - 2V 1000ccm a viac alebo hmotnosť nad 240kg
Podmienkou účasti je spôsobilosť vozidla na prevádzku po pozemných komunikáciách.
Za sucha je trať zjazdná prakticky na hocičom ale pretek je pretek. Ide tu o bezpečnosť. Trať spája úseky pevnej hliny, sypkej hliny s trochou piesku, trávnatých úsekov aj klasickej šotoliny. Skrátka všetko! Podstatné je skôr dobré bočné vedenie (najmä prednej pneu!). Pre jazdcov bez ambícií bude aj neobrúsená TKC80 prijateľná. Situácia sa bude výrazne meniť, ak by bolo mokro a blatisto. V Kľačanoch je hlina hodne lepivá a v takom prípade už napr. zmienená TKC80 nebude podľa mňa vhodná ani ako nová.
Podmienkou uskutočnenia preteku je 45 pretekárov. Pri menšom počte ekonomika vychádza veľmi blbo. Štartovné bude odstupňované podľa počtu účastníkov:
- 35,- Eur pri 45 a viac účastníkoch
- 30,- Eur pri 55 a viac účastníkoch
V tejto chvíli som optimista a dúfam, že nás bude čo najviac, preto štartovné pri registrácii je 30,- Eur. Prípadný nedoplatok (podľa skutočného stavu registrovaných) budem riešiť pri prebierkach (dúfam, že nebude potrebné). Štartovné treba zasielať na účet 2618173586/1100. Do poznámky pre prijímateľa uviesť meno alebo prezývku pretekára.
V zozname registrovaných sa nezobrazíte okamžite po odoslaní registrácie, ale až po schválení, neodosielajte registráciu duplicitne!
Partneri XL Rally Fiľakovské Kľačany |
Bez ich pomoci by táto zábava nebola možná. V prípade, ak si ochotný/ná priložiť ruku k dielu a stráviť sobotu v tričku organizátora, prosím ohlás sa mi. Stále platí ponuka pre možných partnerov, ktorí by sa radi prezentovali napr. cenami pre víťazov.
Zostáva mi už len dúfať, že sa vám koncept preteku zapáči a vydarí sa nám počasie.
Teším sa na Vás!
Laňďal
Pridané: 25.05.2015 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 103803 | Včera: 123536