Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10524 [Šport - Enduro]
Tento víkend prebehli v poradí tretie preteky šampionátu cestovných endúr Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015, tentoraz B-akaR v Brezne - časť Rohozná.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Landal
Foto: edott, copo
Do Rohoznej ma vedie navigácia a tam už je cesta k B-akar-u dobre značená. Na trať sa dostávam veľmi rýchlo. Nechávam na LC4-ke zadnú slikovú gumu a prednú TKC80 s tým, že je sucho, vyskúšam a uvidím. Ako správne premotivovaný pako to rozpaľujem ešte nerozohriaty už na asfaltke a pred prudkou vľavo na trávu si bloknem zadné koleso. Padám v krásnom slajde a hanbím sa ako pes.
Po prvom zľahka prejdenom kole som nadšený. Trať je naturálna, pripadá mi taká karpatská, slovensko-ukrajinsko-rumunská. Dávam si dve ostrejšie kolá a dopĺňam hodnotenie - obavy z rýchlosti neboli na mieste. Je tu dosť trávy a koľají, niektoré kamene nie je vidieť, trať je fyzicky náročná. Na kráse však nestráca nič ani pri únave, je výživná a rôznorodá.
Som prekvapený ako slabo drží a brzdí zadok. Utvrdzuje ma v tom aj Milan Mikulík - mikulec, s ktorým ideme pár kôl vo vláčiku. Pridávam na kompresii aj na útlme, nastavenie z Kľačian je tu evidentne na nič. Zmena je okamžite poznať. Aj tak to ale nestačí a večer prehadzujem kolesá s orezanými gumami.
Príjemné bolo spanie pod strechou, nebolo treba riešiť stan. Hromadná spálňa mi pripadá ako na záberoch z maratónskych etáp na Dakare. Bufet je v prevádzke, pivo fajnové.
Do preteku štartujem medzi prvými. Trať je od včera výrazne vyjazdená, je to o hodne lepšie a kamene sú odkryté. Večer trénujúci kroskári spravili kus dobrej roboty. Aj tak je to v paľbe makačka. Dosť vecí sa dá riešiť pridvihnutím predku a plynom, ale nie všetko. Prejazdy zákrut na tráve si žiadajú motokrosový štýl s prisadnutím dopredu. Šetrím si vodu, lebo v tréningu mi camelback došiel už piatom kole a pretek sa ide na sedem. Pijem len na spojovacej hornej asfaltke. Zopár jazdcov tam išlo predo mnou a väčšinou dodržiavali rýchlostný limit.
Padám len raz (hodiny na tráve), aj to sa mi darí udržať spojku a nezdochne mi to. Som hneď hore a pádim ďalej. Trať je dlhá a preto predbiehania toľko nebolo, dobehnutí korektne púšťajú. Ku koncu sa mi jazdí asi najlepšie a v poslednom kole ľutujem, že to ešte nepokračuje.
Myslím, že som išiel slušne, ale víťaz mi nadelil v každom kole minútu – musel ísť ako blázon! Pretek som si naozaj užil, páčili sa mi tie prirodzené terény, prejazdy potôčikov ma vyslovene blažili. Pripomenulo mi to staré dobré časy, kedy sme s veľkými moto chodili ešte blbnúť do skutočného terénu.
Prvý krát sa skúša Awiova čipová časomiera, s ktorou mal dosť starostí. To je veľký pokrok. Dostal som radu ohľadom umiestnenia čipu bzzz-sťahovačkou na vnútorné zápästie. Čip sa nehýbal a skvele fungoval. Farebný panel na notebook-u bol jasne čitateľný a hneď som vedel, že som „odčipnutý“.
Nový areál – nová trať. Niektoré veci sa ukážu až v reálnych podmienkach. Základ je dobrý a je tu potenciál pre pokračovanie. Dnes už ako organizátor si všímam trochu viac vecí a preto by som ako podnety do budúcna spomenul nasledovné. Miesta na stanovanie treba mať dopredu premyslené a pripravené. Vymulčované časti lúky zrejme treba bránou zbaviť sena, viaceré stroje mali problém a zrejme len s veľkým šťastím sa to obišlo bez požiaru. Adventure povahy boli z vetracích latrín príjemne potešené, ale najmä lepšia polovica populácie s tým má trochu problém. Myslím, že veľké pivo a kofola by nemali stáť viac ako euro. A nejakým spôsobom treba zariadiť kontrolu dodržiavania limitu na hornej asfaltke (neviem ako, viem že je to náročné, ale je nutné to nejako vymyslieť).
Pretek som si veľmi užil a hodnotím ho ako vydarený. Počasie vyšlo na jednotku a partia je už tak zohratá, že sa zabaví vždy a všade. Veľmi ma potešili diváci, neváhali vybehnúť hore na trať na zaujímavé miesta. Bolo strašne príjemné jazdiť pred takou kulisou. Zranenia síce boli, ale predpokladám, že sa všetci dajú do OK stavu. Obdivuhodné je, že sa Kolaso-vi podarilo vybaviť v našom drbloštáte taký veľký okruh v reálnej krajine.
Zostáva nám vytiahnuť poslednú kartu zo seriálového kvarteta. Všetko sa rozhodne zhruba o mesiac v Kechneci.
Areál perfektne označený nedalo sa zablúdiť, prišiel som aj relatívne včas. Stíham aj prvé zavádzacie kolo na "panenskej" trati. Ideme pomaly v zástupe a je to bieda, trať nevyjazdená, tráva vysoká a v nej poskrývané koľaje a kamene... Po dojazde kola som taký nejaký... Idem si radšej namasiť dva chleby a čosi zapiť...
S plným žalúdkom idem trénovať a je to hneď o poznanie lepšie. Na mnohých miestach treba len pridať a ide to fajnovo. Trať má svoje zákutia a kľúčové miesta kde správna voľba stopy znamená veľký rozdiel. Pár krát padám na schovaných kameňoch a tie potom odhadzujem z trate. Aj dva betónové bloky som odgúľal v klesaní. Potom dávam 3 trénigové kola bez prestávky a bez pádu a balím to. Trať si vyžaduje dobrý podvozok hlavne predok. To je presne to čo nemám, môj tlmič je dávno po smrti, jazdím len na pružine, olej z vidlice strieka až na nádrž. No a utlmiť to nejako v rukách to je fyzický masaker.
Večer sa družím akosi dlhšie ako som mal, keď to s kolasom uzatvárame a všetci už dávno spia tuším že som nespravil dobre. Ráno je ťažké a k tomu kopa starostí. Premiéru bude mať moja čipová časomiera, dokončoval som ju ešte v piatok ráno, takže priestor na stres je veľký. Či a ako to bude fungovať, či sa to nezdrbe a potom budem musieť 56-pretekárom povedať - "Nemáme výsledky". Asi by ma ukameňovali.
Pozháňam ešte jednu ružovú tabletku - v hlave mi treští - donesiem si dve fľaše vody do depa (keďže som doma zabudol camelbag) pripravím pumpu a náradie a tesne pred štartom fúkam zadok na 1.5 BAR (stále mi sfukuje)
Odsledujem štarty prvých pretekárov, dám posledné inštrukcie babám a idem jazdiť. V prvom kole ako mátoha, myšlienky lietajú stále po kóde časomiery. Na konci asfaltky vidím zaparkovaný džíp krížom cez cestu, to nie je dobrý nápad. Dokončujem prvé kolo a pýtam sa báb či všetko funguje. Vraj niektorí nevedia čip trafiť a načítať. V druhom koles stojím pri džípe na konci asfaltky a hovorím mu nech si to postaví bokom alebo ďalej aby do neho nejaký motorkár nenapálil. Stretám jastericu po páde ale je OK. Akšak me čosi vpredu hrkoce. Povolil sa držiak rally kapotáže, ktorú som demontoval. Je to custom vec na mieru vyrobená tak idem pomaly a sledujem to aby som to nestratil. Na konci kola stojím v depe a demontujem to. Zároveň som sa napil.
Od tohto momentu sa mi jazdilo už lepšie, konečne som vypustil starosti. Po treťom kole sa ale dostávam do zápchy na časomiere asi 5 motoriek... Toto treba doladiť. Začal som zrýchľovať a zároveň vypúšťať rizikové úseky hlavne v záverečnom klesaní. Motorka ide nejako divne a dve kolá pred cieľom stojím v depe znovu. Mám pocit že mi lingá predné kolo. Nie som si istý či som dotiahol osku ktorú som vyberal asi pred mesiacom v garáži. Oska OK, vyberáme nejaké seno od výfukov, pomáha mi aj káblov otec, napijem sa idem do posledných dvoch kôl. Tempo svižné a teším sa na cieľ. Ruky už nestíhajú a cítim sa miestami ako handrový panáčik. 7kôl, cieľ, bez pádu... Som rád. Časomiera merá... :-)
Už v cieli viem že to nebol môj najlepší pretek... Dve zastávky ma budú čosi stáť. Nakoniec z toho bola zemiaková ale aj to len o pár sekúnd... Nebyť druhej zastávky tak by to bola aj bedňa... Nevadí aspoň sa body v šampionáte zamiešajú...
Trať po jej vyjazdení hodnotí pozitívne, vysoko naturálna. Boli úseky kde som trpel, ale myslím že tam by to fungujúci podvozok poriešil. Iných jazdcov na GS som tam videl dokonca prejsť po sediačky... Boli úsek y kde som sa tešil, kde sa dalo vypaľovať, brody a pekné traverzy. Nebezpečné bolo seno, ktoré sa od predného kola ukladalo na výfukových zvodoch, našťastie žiadna mašina nezbĺkla...
Parádne bolo zabezpečenie, stanovanie, bufet, latríny luxusné. Všetko na jednotku. Areál má potenciál, trať trochu vyjazdiť, skúsiť sa zbaviť asfaltky a bude to pecka. Veľké poďakovanie Kolasovi a jeho partii!
No a vidíme sa na uzatvorení sezóny a veľkom finále Cup-u na východe. Trate idem obzerať už túto nedeľu, tak dúfam že sa máte na čo tešiť. Ak všetko klapne, povolenia sa podpíšu tak to bude zas niečo iné. Viac teraz neprezradím!
Ak chcete niečo o preteku napísať alebo máte fotky neváhajte a pošlite nám to do redakcie..
V jednovalcoch to tentoraz Honda XR650 natrela KTM-kám :-)
Poz: | St.c | Meno a Priezvisko | Prezývka | Kategória | Motorka | Start | Finish | BestLap | Result |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Robert Kazik | Robo | 1V600 | xr650 | 10:46:02 | 12:14:56 | 00:12:14,14 | 01:28:53,64 |
2 | 23 | Jozef Oprchal | Dodis | 1V600 | KTM | 10:59:53 | 12:33:31 | 00:12:56,76 | 01:33:38,29 |
3 | 13 | Martin Landl | Laňďal | 1V600 | KTM LC4 640 | 10:50:58 | 12:25:58 | 00:13:17,72 | 01:35:00,40 |
4 | 69 | Filip Kalka | Masochista | 1V600 | Honda XR600R | 11:25:31 | 13:06:04 | 00:13:25,82 | 01:40:32,90 |
5 | 31 | Richard Babcan | Babci | 1V600 | KTM 690R | 11:07:37 | 12:49:11 | 00:14:01,59 | 01:41:34,70 |
6 | 17 | Samuel Theis | Samifumi | 1V600 | BMW G 650 X | 10:53:34 | 12:35:17 | 00:13:48,92 | 01:41:42,72 |
7 | 11 | Jozef Král | josip | 1V600 | Ktm LC4 640 Enduro | 10:48:51 | 12:32:59 | 00:13:46,15 | 01:44:08,17 |
8 | 30 | Richard Špánik | Rišo | 1V600 | KTM 690 R | 11:06:37 | 12:52:23 | 00:14:42,71 | 01:45:46,80 |
9 | 16 | Pavel Komarek | Dekel | 1V600 | honda xr 650 r | 10:52:38 | 12:38:34 | 00:14:10,56 | 01:45:55,40 |
10 | 52 | Miso Frano | miso bmw | 1V600 | BMW G650Xchallenge | 11:23:16 | 13:10:33 | 00:14:44,59 | 01:47:17,18 |
11 | 20 | Róbert Pavlík | Copo | 1V600 | KTM LC4 adventure R | 10:56:42 | 12:44:58 | 00:14:57,14 | 01:48:16,57 |
12 | 32 | Roman Kraupa | Roman | 1V600 | KTM690 | 11:08:27 | 12:56:50 | 00:15:09,31 | 01:48:23,60 |
13 | 5 | Filip Maukš | filip | 1V600 | KTM LC4 enduro | 10:43:26 | 12:33:11 | 00:14:52,65 | 01:49:44,97 |
14 | 40 | Mikuláš Fajnor | rejn | 1V600 | Yamaha TT600S | 11:14:11 | 13:05:40 | 00:14:07,24 | 01:51:29,73 |
15 | 9 | Michal Mondočko | Fonzy | 1V600 | Yamaha XT660Z Ténéré | 10:47:02 | 12:40:39 | 00:14:59,95 | 01:53:36,87 |
16 | 4 | Jan Maukš | jasterica | 1V600 | KTM LC4 adventure R | 10:42:31 | 12:41:00 | 00:15:08,40 | 01:58:28,94 |
17 | 41 | Dusan Klasovity | VLK | 1V600 | TTR600 | 11:14:54 | 13:15:32 | 00:15:16,92 | 02:00:38,14 |
18 | 34 | Peter Bujnak | Bujnak | 1V600 | KTM LC4 Adv. | 11:10:09 | 13:11:53 | 00:16:39,51 | 02:01:43,94 |
19 | 36 | Branislav Lovecký | BranoBA | 1V600 | Yamaha XT660R | 11:12:16 | 13:14:16 | 00:16:26,95 | 02:02:00 |
20 | 7 | Rastislav Weiss | Mucow | 1V600 | Suzuki DR600S | 10:45:05 | 12:52:45 | 00:17:03,57 | 02:07:40,41 |
21 | 53 | Daniel Siman | Ďermek | 1V600 | ŇX 650 Dominator | 11:23:49 | 13:41:48 | 00:17:39,40 | 02:17:59,53 |
22 | 18 | Matej Sitár | bezdooo | 1V600 | Yamaha TTR 600 | 10:54:30 | NA | 00:14:22,36 | DNF |
23 | 22 | Matej Stafurik | mathewst | 1V600 | XT660Z | 10:59:05 | NA | 00:16:06,97 | DNF |
V menších dvojvalcoch pre zmenu staručká Kawasaki KLE ukázala chrbát aj Suzuki BIG a Afrike.
Poz: | St.c | Meno a Priezvisko | Prezývka | Kategória | Motorka | Start | Finish | BestLap | Result |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 42 | Vladislav Říha | 2V600 | Kawasaki KLE 500 | 11:16:13 | 12:54:51 | 00:13:44,28 | 01:38:37,94 | |
2 | 19 | Jozef Štefanka | Stefo9999 | 2V600 | Suxuki BIG800 | 10:55:33 | 12:38:15 | 00:14:05,63 | 01:42:41,56 |
3 | 35 | Karol Šedaj | Killbydeath | 2V600 | Honda XRV 750 Africa Twin | 11:11:22 | 12:55:53 | 00:14:15,95 | 01:44:31,58 |
4 | 29 | Ivan Odejčuk | Ruso | 2V600 | KTM LC8 990 | 11:05:35 | 12:51:58 | 00:14:44,67 | 01:46:22,72 |
5 | 50 | Marián Teplanský | teplak | 2V600 | KTM LC8 ADV | 11:22:03 | 13:09:01 | 00:14:20,49 | 01:46:57,70 |
6 | 46 | David Polišenský | 2V600 | KTM 950 SER | 11:19:24 | 13:07:30 | 00:13:40,24 | 01:48:06,72 | |
7 | 12 | Palo Nemček | Abalach | 2V600 | KTM 990 ADV | 10:49:48 | 12:44:42 | 00:15:52,24 | 01:54:54,30 |
8 | 26 | Martin Janček | matias1 | 2V600 | KTM 990 Adventure | 11:02:53 | 13:04:42 | 00:16:12,59 | 02:01:48,30 |
9 | 47 | Jaroslav Chytil | 2V600 | KTM 950 Adv | 11:20:02 | 13:22:57 | 00:15:17,90 | 02:02:54,56 | |
10 | 44 | Dushan Valabik | Hercules | 2V600 | Africa Twin | 11:17:50 | 13:28:33 | 00:17:38,83 | 02:10:43,24 |
11 | 28 | Juraj Turiak | nebyon | 2V600 | XRV 750 | 11:04:51 | NA | 00:18:41,58 | DNF |
V mastodontoch teraz GS-o porazilo aj Varaderá.
Poz: | St.c | Meno a Priezvisko | Prezývka | Kategória | Motorka | Start | Finish | BestLap | Result |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Ján Karabinoš | el.Kablo | 2V1000 | BMW R1100GS Avenger | 11:02:02 | 12:51:49 | 00:15:03,72 | 01:49:47,28 |
2 | 38 | Martin Dobiš | MATO | 2V1000 | Varadero xl 1000 | 11:13:36 | 13:07:05 | 00:13:50,78 | 01:53:28,63 |
3 | 37 | Michal Dobiš | Mišo | 2V1000 | Honda Varadero | 11:13:03 | 13:10:12 | 00:14:47,17 | 01:57:09,25 |
4 | 10 | Tomáš Hajduch | Awia | 2V1000 | BMW R1150GS | 10:48:02 | 12:45:26 | 00:16:03,77 | 01:57:23,82 |
5 | 45 | milan kukučka | krpec | 2V1000 | bmw 1100gs | 11:18:46 | 13:18:21 | 00:15:23,36 | 01:59:34,56 |
6 | 2 | Marek Ferančík | marek1976 | 2V1000 | XL1000VA | 10:40:41 | 12:58:32 | 00:18:17,95 | 02:17:50,86 |
7 | 48 | michal kovac | kovac | 2V1000 | BMW 1150 GS | 11:20:38 | 13:40:26 | 00:17:51,49 | 02:19:48,82 |
8 | 24 | Jozef Hanzalik | jojozba | 2V1000 | BMW1200GS | 11:01:06 | NA | 00:18:28,38 | DNF |
Farby KTM hájlila víťazná 250-tka aspoň v kategórii Open (prosím všimnite si časový rozdiel medzi prvým a druhým) Tu sa KTM do poradia prvej trojky zamotala len Beta.
Poz: | St.c | Meno a Priezvisko | Prezývka | Kategória | Motorka | Start | Finish | BestLap | Result |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 33 | Štefan Gregor | Open | Ktm 250 | 11:09:16 | 12:40:11 | 00:12:27,83 | 01:30:54,74 | |
2 | 27 | Milan Mikulík | mikulec corse | Open | BETA RR300 | 11:04:04 | 12:34:58 | 00:12:17,52 | 01:30:54,93 |
3 | 55 | Miroslav Ukrop | Pečienka | Open | Ktm 450 | 11:24:32 | 12:56:00 | 00:12:37,57 | 01:31:27,98 |
4 | 43 | Peter Rečičár | Pepo | Open | KTM sxf 250 | 11:17:14 | 12:50:03 | 00:12:42,68 | 01:32:48,38 |
5 | 6 | Robert Bodor | bodorovic | Open | yamahaWR | 10:44:16 | 12:19:56 | 00:13:10,66 | 01:35:40,18 |
6 | 54 | Tomáš Roháč | Pyro | Open | Honda CR250 | 11:24:15 | 13:00:30 | 00:13:16,70 | 01:36:15,19 |
7 | 39 | Richard Janikovic | RICI | Open | WR450 | 11:16:51 | 12:54:10 | 00:13:42,18 | 01:37:18,42 |
8 | 49 | Ľubomír Žubor | Open | Husaberg 350 | 11:21:39 | 12:59:10 | 00:13:25,89 | 01:37:30,14 | |
9 | 58 | Lukáš Štulrajter | Open | KTM 125 EXC | 11:25:06 | 13:06:24 | 00:13:53,24 | 01:41:17,96 | |
10 | 21 | juraj havlicek | bedna | Open | rmz250 | 10:57:40 | 12:39:38 | 00:14:08,50 | 01:41:58,69 |
11 | 51 | Jan Balaz | Janci77 | Open | KTM SX 380 | 11:22:42 | 13:07:14 | 00:14:14,62 | 01:44:31,88 |
12 | 14 | Ivan Fraňo | frenky | Open | KTM 350 | 10:51:50 | 12:40:54 | 00:15:09,19 | 01:49:03,63 |
13 | 3 | Gabika Zríniová | GabikaZ | Open | XR600 | 10:41:35 | 12:44:32 | 00:15:57,84 | 02:02:57,53 |
Celkové výsledky bez rozdielu kategórií vrátane všetkých kôl.
B-akaR 2015 - celkové výsledky
Nová časomiera nám umožnila vytvoriť aj poradie podľa najrýchlejšieho kola - čisto pre zaujímavosť.
B-akaR 2015 - poradie podľa najrýchlejšieho kola
Poradie šampionátu Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 zverejníme ešte do konca tohto týždňa.
Výsledky pretekov boli spracované čipovou časomierou Motoride timekeeper v 1.5.
Pridané: 26.08.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 102189 | Včera: 242332