Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR
Čitatelia: 34937 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.
Najprv som mal RR, r.v.1995 typ SC33. Toto je už moja druhá RR-ka, r.v.2000/typ SC44 a o nej Vám v tomto článku niečo popíšem.
Farebné vyhotovenia pre rok 2000:
Medzi rozhodujúce vylepšenia patrí nová kľuková skriňa, ktorá bola tak výrazne skrátená, že vzdialenosť medzi kľukovkou a uložením kyvnej vidlice sa zmenšila o 20 mm. Toto prinieslo hneď tri výhody: posunutie motora smerom dopredu (väčšia váha na prednom kolese), predĺženie kyvnej vidlice (stabilita v stope) Náhon je teda umiestnený bližšie ku kyvke (menšia reťazová vôľa). Aj vo vnútri motora je veľa zmien. Boli prepracované rozmery valcov tak, aby motor poskytoval vyšší výkon vo vysokých otáčkach (znížil sa zdvih, zväčšilo sa vŕtanie). Toto riešenie umožňuje aj nasadenie väčších ventilov (lepšie dýchanie), spontánnejšie reakcie.
Dôležitým faktorom pre zvýšenie výkonu je aj zvýšenie kompresného pomeru. Nedotknuté nezostali ani vačkové hriadele. Sú ľahšie o 20%. Inováciou prešli aj piesty (hliníkové kované, namiesto odlievaných).
V oblasti prípravy palivovej zmesi Honda upustila od karburátorov a nasadila počítačom riadené vstrekovanie paliva PGM-FI. O bezchybnú spoluprácu medzi nasávacím a výfukovým traktom sa stará elektricky ovládaný systém. Výfukové zvody sú vyrobené z ľahkého titanu, rúra je z ušľachtilej ocele a tlmič je hliníkový.
Zmeny neobišli ani prevodovku (bol znížený prevodový pomer o 5%). Výsledkom je ešte výraznejšie zrýchlenie.
Prístrojovka je z jedného kusu, plne elektronická. Analógový zostal už len otáčkomer. Dôležitým prvkom je imobilizér zabudovaný v spínacej skrinke (HISS). Systém elektronicky blokuje zapaľovanie, takže bez originálneho kľúča s čipom nie je možné motocykel naštartovať, ani skratovaním zapaľovania, alebo výmenou zapaľovacej skrinky.
Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 900 RR Fireblade |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 929 ccm |
Max. výkon: | 154.2 k (113.4 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 103 Nm / 9000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 170 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 280 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 130132 | Včera: 138387