Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44

 Zdieľať

Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR
Čitatelia: 34975 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.

Najprv som mal RR, r.v.1995 typ SC33. Toto je už moja druhá RR-ka, r.v.2000/typ SC44 a o nej Vám v tomto článku niečo popíšem.

Farebné vyhotovenia pre rok 2000:

MOTOR:

Medzi rozhodujúce vylepšenia patrí nová kľuková skriňa, ktorá bola tak výrazne skrátená, že vzdialenosť medzi kľukovkou a uložením kyvnej vidlice sa zmenšila o 20 mm. Toto prinieslo hneď tri výhody: posunutie motora smerom dopredu (väčšia váha na prednom kolese), predĺženie kyvnej vidlice (stabilita v stope) Náhon je teda umiestnený bližšie ku kyvke (menšia reťazová vôľa). Aj vo vnútri motora je veľa zmien. Boli prepracované rozmery valcov tak, aby motor poskytoval vyšší výkon vo vysokých otáčkach (znížil sa zdvih, zväčšilo sa vŕtanie). Toto riešenie umožňuje aj nasadenie väčších ventilov (lepšie dýchanie), spontánnejšie reakcie.
Dôležitým faktorom pre zvýšenie výkonu je aj zvýšenie kompresného pomeru. Nedotknuté nezostali ani vačkové hriadele. Sú ľahšie o 20%. Inováciou prešli aj piesty (hliníkové kované, namiesto odlievaných).

V oblasti prípravy palivovej zmesi Honda upustila od karburátorov a nasadila počítačom riadené vstrekovanie paliva PGM-FI. O bezchybnú spoluprácu medzi nasávacím a výfukovým traktom sa stará elektricky ovládaný systém. Výfukové zvody sú vyrobené z ľahkého titanu, rúra je z ušľachtilej ocele a tlmič je hliníkový.
Zmeny neobišli ani prevodovku (bol znížený prevodový pomer o 5%). Výsledkom je ešte výraznejšie zrýchlenie.

RÁM A PODVOZOK:

Rám a podvozok sú úplne nové. Rám je ľahší a zároveň o 30% tuhší. Kyvka je uložená na motore, ale prostredníctvom odliatku integrovaná do kľukovej skrine (NSR500).
Predné koleso je tiež vedené v novej vidlici UPSIDE-DOWN, (43 mm,plne nastaviteľná), konečne je 17". Kolesá sú tiež nové (trojlúčové).

VÝBAVA:

Prístrojovka je z jedného kusu, plne elektronická. Analógový zostal už len otáčkomer. Dôležitým prvkom je imobilizér zabudovaný v spínacej skrinke (HISS). Systém elektronicky blokuje zapaľovanie, takže bez originálneho kľúča s čipom nie je možné motocykel naštartovať, ani skratovaním zapaľovania, alebo výmenou zapaľovacej skrinky.

Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 900 RR Fireblade 2000:

Foto:
Honda CBR 900 RR Fireblade 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 900 RR Fireblade
Rok:2000
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:929 ccm
Max. výkon:154.2 k (113.4 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:103 Nm / 9000 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg
Výška sedla:815 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:280 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 93737 | Včera: 130313