Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.01.2005 Autor: majky
Čitatelia: 14091 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.
Nazdar všetci priaznivci jednej stopy, najmä tí študujúci čo nevyhrali v zlatom vajci jackpot a nepresvedčili mojsejovcov :-). Nasledovné riadky splodené počas nudného skúškového obdobia poskytnú začínajúcim motorkárom s "nízkorozpočtovým" motocyklom približný obraz o tom do čoho sa chcú finančne pustiť. Kiež by som takéto informácie mal ja, keď som začínal. Nie že by som bol držgroš, o svoju jawasaki sa slušne starám, ale zároveň chcem mať prehľad za čo platím. Aby ste pochopili príčinu tohto celého môjho "finančného" výskumu, tak vám musím vysvetliť, že ako puberťák som mal 2 roky jednu jawku, na ktorú som si nezarobil ja a bola financovaná prostredníctvom môjho TATOMATU (týmto mu veľmi ďakujem), ktorý my vždy dáke kilo na benzín ochotne dal za drobnú protislužbu, veď aj on sa na motorkách vláčil keď bol fagan. To sa mi to vozilo, keď bolo všetko "zadara". Lenže čas pokročil, ja mám o pár rokov viac, medzitým som jawku predal a 2 roky som si hovoril "prečo si ju ty ... predal ?" Po úspešnom pobyte za veľkou mlákou mi zostalo pár bubákov a rozhodol som sa opäť splniť si sen. Na japonca bohužiaľ nevydalo a tak som sa rozhodol opäť pre jawu. Konkrétne info o nej je na
Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu
Viem, že mnohým toto moto vôbec nevonia a najradšej by vymazali motocyklovú produkciu za posledných 40 rokov v ČSSR z atlasu dejín, ale ja som vedel do čoho idem, tak som kúpil čo som kúpil. Ale k podstate veci. Keďže predtým som nemal presnú predstavu o výdavkoch za moje jazdenie, tak som sa rozhodol, že keď to pôjde z môjho vrecka, nezaškodilo by si to niekde poznamenať a na konci roka sa na to pozrieť. Tak som aj spravil, moja tabuľka sa zaplnila, môj účet poriadne schudol a ja sa tomu teraz v krátkosti pozriem na zúbok. Tu je oná spomínaná tabuľka, kde som písal takmer všetko za čo som zaplatil mojími ťažko vydretými peniazmi.
dátum | ks , litrov | cena za ks,l | celková cena | počet km | poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|
24.11.2003 | cena pri kúpe | 1 | 27000 | 27000 | 17000 | skutočných km , že vraj iba 11000 |
24.11.2003 | benzín | 6,66 | 30 | 199,8 | ||
prepis + značka | 1 | 900 | 900 | |||
filter paliva | 1 | 35 | 35 | opravený tachometer | ||
madit PP90 | 1 | 69 | 69 | zalepený držiak uhlíkov | ||
sviečka CHAMPION L78C | 2 | 94 | 188 | |||
Castrol TT-super (motor oil 2T) | 1 | 197 | 197 | |||
poistenie na rok 2004 | 1 | 1188 | 1188 | |||
digitálny tachometer+baterka | 1 | 200 | 200 | |||
02.02.2004 | diódové osvetlenie budíkov | 2 | 50 | 100 | 17040 | |
07.02.2004 | benzín | 6,09 | 32,9 | 200,361 | zvarený hlavný stojan, zvarená nádrž | |
olej M2T super | 0,5 | 100 | 50 | |||
14.03.2004 | benzín | 5 | 33,3 | 166,5 | 17098 | prázdna nádrž,odtiaľto treba počítať |
19.03.2004 | zadné brzdové pakne | 2 | 234 | 468 | 17198 | výmena neskôr |
02.04.2004 | benzín | 9 | 33,2 | 298,8 | 17199 | |
17236 | inštalovaný digitálny tachometer | |||||
16.04.2004 | olej M2T super | 0,5 | 102 | 51 | 17380 | |
benzín | 10 | 33,7 | 337 | zatiaľ priemerná spotreba 4,8l | ||
gufero na pravý klzák vidlice | 1 | 62 | 62 | |||
07.05.2004 | benzín | 8,64 | 34,7 | 299,808 | 17625 | zatiaľ priemerná spotreba 4,55l |
14.05.2004 | administratívna STK + nálepka+kartička | 1 | 200 | 200 | 17717 | |
22.05.2004 | benzín | 5,4 | 36,5 | 197,1 | ||
olej SHELL 2T | 1 | 125 | 125 | |||
06.06.2004 | benzín | 8,32 | 35,7 | 297,024 | 17905 | |
15.06.2004 | sada na lepenie duší | 1 | 30 | 30 | 18065 | vymenené zadne brzdové obloženie |
19.06.2004 | benzín | 8,56 | 35,1 | 300,456 | 18105 | zatiaľ priemerná spotreba 4,34l |
03.07.2004 | benzín | 10,05 | 34,7 | 348,735 | 18262 | |
04.07.2004 | benzín | 10,5 | 33,3 | 349,65 | 18562 | |
06.07.2004 | olej SHELL 2T | 1 | 125 | 125 | ||
07.07.2004 | benzín | 9,97 | 35,1 | 349,947 | 18755 | prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 5,15 |
15.07.2004 | spojkové lanko | 1 | 114 | 114 | výmena neskôr | |
19.07.2004 | benzín | 8,45 | 35,7 | 301,665 | 19000 | |
31.07.2004 | benzín | 8,41 | 35,7 | 300,237 | 19225 | prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 5,2 |
05.08.2004 | benzín | 8,47 | 35,4 | 299,838 | 19433 | prázdna nádrž,zatiaľ spotreba 4,74 |
15.08.2004 | benzín | 9,55 | 35,3 | 337,115 | výmena spojkového lanka | |
29.08.2004 | benzín | 8,26 | 36,3 | 299,838 | ||
03.09.2004 | benzín | 8,43 | 35,8 | 301,794 | 20066 | prázdna nádrž, zatiaľ spotreba 4,61 |
11.09.2004 | benzín | 8,38 | 35,8 | 300,004 | 20232 | |
24.09.2004 | benzín | 5,525 | 36,2 | 200,005 | ||
primárna reťaz | 1 | 480 | 480 | 20400 | ||
08.10.2004 | benzín | 8,523 | 35,2 | 300,0096 | 20543 | priemerná spotreba celkom 4,62 |
37567,6866 | 3543 | |||||
CELKOM | CELKOM km | |||||
Vzhľadom k tomu, že som mal iba málo času na jazdenie, takmer 4000 najazdených km mi spravilo radosť. Číslom kilometrov som si do tabuľky značil, kedy som tankoval či niečo menil. Viem, že sa teraz majitelia CBR, ZX-R a podobných vecí sa pravdepodobne šúľajú na zemi smiechom, veď toľko oni spravia za týždeň, ale nie každému je súdené ... Teraz trocha matematiky: celková suma sa vyšplhala na 37 568 Sk, po odrátaní ceny samotnej motorky dostávam krásne číslo 10 568 Sk, z čoho cena pohonných hmôt (benzín 172,2L + olej 4 L) je 6 534 Sk , za náhradne diely a iný materiál je 1746 Sk a za rôzne administratívne poplatky (pridelenie EČ a STK) 2288 Sk.
K tomu by som mal ešte prirátať neoprénové chrániče kolien, nové rukavice a nové sklo na prilbu. Tak by sme sa dostali na sumu okolo 15 000 Sk.
Je diskutabilné, či je to málo alebo moc, každý to posúdi podľa vlastných finančných možností. Mojim cieľom však nebolo ani tak finálne zúčtovanie, ako sledovanie priemernej spotreby , ktorá sa pohybovala od 4,34 po 5,2 l/100km , v závislosti od štýlu jazdy a nákladu. Celkový priemer 4,62l/100km je celkom pekná hodnota na socialistický motocykel, že? Z tabuľky som však vytiahol aj ďalší kontrolný údaj a to o pomere olej/benzín ,ktorý ma nepochybne veľký vplyv na životnosť 2-T motorov, kde som 4l oleja zmiešal s 172,18l benzínu, z čoho mi vychádza 1:43, čím sa mi podarilo takmer dodržať požadovanú hodnotu 1:40 pre môj "stroj", najmä keď človek na 5 krát "cvrká" do poloprázdnej nádrže olej podľa oka. Ďalším pekným parametrom, čo som zistil, je cena jednoho km prejdeného na motocykli. Ak uvažujem iba pomer pohonných hmôt k celkovému počtu km, dostávam približne číslo 2,85Sk/km, čo je celkom dosť ak uvážime, že motocykel odvezie dvoch ľudí, ale táto cena je zvýšená cenou oleja v benzíne, takže keby bola jawka vybavená nestratovým systémom mazania, cena za 1 km by bola o čosi nižšia. A nakoniec, celé toto zaznamenávanie údajov mi pomohlo sa uistiť v tom, že moje moto je v takom stave, akému odpovedá ciferník tachometra a zároveň viem kedy a ktorý diel som vymenil. Celé toto sumarizovanie som robil len tak jednoducho, "na kolene" a preto sú výsledky len informatívneho charakteru. Určite existujú exaktnejšie metódy ako toto všetko "vyúčtovať", len mi pripadalo zaujímavé zistenie, že na 1 rok prevádzky priemernej jawy 350 potrebujete skoro 15 000 Sk !!!Určite by bolo zaujímavé porovnanie takýchto štatistík pre silnejšie stroje, čím by sa zľahčil výber nového motocykla pre potenciálnych kupcov. Určite by to boli dobré námety na diskusiu vo fóre :-) Na záver chcem povedať, že aj keď 15 litrov je na mňa dosť , tak aj tak tie peniaze určite stáli za tie (väčšinou) krásne zážitky s motocyklom na potulkách okresom, či 400km dlhého výletu. Ak aj vy odkladáte bločky, len tak pre srandu skúste niečo podobné nahádzať do tabuľkového editoru a oboznámiť s tým motoristickú verejnosť.
Ľahké počty a hodne km všetkým praje MAJKY.
Odkaz pre nechutne majetných : Aspoň som vás pobavil ?
Pridané: 14.01.2005 Autor: majky Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 198042 | Včera: 141290