Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX 1400, japonský trhač asfaltu...

 Zdieľať

Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28443 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Gigantománia producentov motocyklov sa neskončila pri modeloch ako Suzuki GSZ-R 1300 Hayabusa,
Yamaha XJR 1300 či Honda GL 1800 Gold Wing alebo VTX 1800. Suzuki posunula
hranice znovu o kúsok ďalej...

Suzuki pripravila na rok 2002 lahôdku pre všetkých fanúšikov naháčov, ktorá bude konkurovať najmä Yamahe XJR 1300. A nenechala nič na náhodu a postavila úplne nový motocykel, s radovým štvorvalcom o objeme neuveriteľných 1402 ccm, chladeným vzduchom a olejom. Motor je vybavený viacbodovým vstrekovaním paliva riadeným procesorom, vďaka čomu dosahuje výkon 106 koní (74 kW) pri 6500 ot./min. V tejto katekórií motocyklov je však dôležitejší údaj krútiaceho momentu. Už od 2000 ot./min. je k dispozícii viac ako 100 Nm, a maximum dosahuje 127 Nm pri 5500ot./min. Dva vačkové hriadele v hlave válcov ovládajú 16 ventilov.

Krútiaci moment, je prenášaný cez spojku a šesťrýchlostnú prevodovku v olejovom kúpeli na zadné koleso prostredníctvom O-krúžkovej reťaze.
Táto pohonná jednotka katapultuje novú Suzuki z nuly na stovku už za 2,8 sekundy, a dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 260 km/h.

Pohonná jednotka je upevnená v kolískovom ráme zvarenom z oceľových trubiek. Predné koleso je odpružené teleskopickími tlmičmi Kayaba priemeru až 46 mm, vzadu je hliníková kyvná vydlica odpružená klasickou dvojicou tlmiacih a pružiacich jednotiek.

O spomalenie tohto giganta sa stará vredu dvojica brzdných kotúčov o priemere 320 mm so šesťpiestikovými strmeňmi a vzadu jeden kotúč priemeru 260 mm.

GSX 1400 je motocykel, ktorým Suzuki naznačila, že sa nemieni nečinne prizerať boju motocyklových výrobcov o čo najsilnejší stroj a dvihla latku v kategórií naháčov znovu o čosi vyžšie. Uvidíme ako na to zareagujú ostatný výrobcovia a čo nám "napečú"na rok 2002...

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor: radový vzduchom a olejom chladený 4-taktný 4-válec, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. 1402 ccm.
Výkon: 106 (74 kW) koní pri 6500 ot./min. Max. krútiaci moment: 127 Nm pri 5500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová v olejovom kúpeli
Rám: kolískový pozvarený z oceľových trubiek
Podvozok: vpredu teleskopické tlmiče priemeru 46 mm, vzadu: hliníková kyvná vydlica a dvojica tlmičov.
Brzdy: vpredu dvojica kotúčov priemeru 320 mm (6-piestikové strmene) vzadu: Kotúč priemeru 260 mm (6-piestikový strmeň)
Pneumatiky: vpredu: 120/70 ZR 17 vzadu: 190/50 ZR 17
Rozmery: dĺžka 2160 mm výška sedla: 790 mm. Hmotnosť: 228 kg. Kapacita nádrže: 22 litrov
Cena: Približne 18 950 Švačiarských frankov (asi 550 000 Sk)

Pridané: 01.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 217376 | Včera: 188917