Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Custombike Show Bad Salzuflen 2014 - 2 časť

 Zdieľať

Pridané: 30.12.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 5507 [Novinky - Reportáž]

V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.

Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:

Objavilo sa gravírovanie na rôzne spôsoby, objavila sa hrdza, patinovanie, samozrejme chrómovanie. Našli sme najširšie riadidlá a stúpačky, ale aj trápne úzke „kormany“.

 na tejto motorke bolo vygravírované takmer všetko
na tejto motorke bolo vygravírované takmer všetko

Dobrú motorku ako aj dobré auto „urobia“ kolesá no a na toto použili naozaj dosť veľký blok, opracovanie bolo ako pri iných takmer dokonalé. Aj tu bolo nespočetné množstvo variácií. Tie naj sa mi ani nezmestili do kategórie kolesá, ale zaradil som ich do kategórie „obrábanie na druhú“. Pre obyčajného smrteľníka ako som ja, je to nepredstaviteľný výkon vyrobiť takéto niečo. Pre ostatných je to iba otázka peňazí, veď stroje na to sú. Zadné vidlice vyzerali ako zvarence a až po bližšom pohľade bolo jasné, z čoho sú vyrobené.

 no a na toto použili naozaj dosť veľký blok, opracovanie bolo ako pri iných takmer dokonalé
no a na toto použili naozaj dosť veľký blok, opracovanie bolo ako pri iných takmer dokonalé

 takmer dokonalé bolo aj toto dielo vyrobené opäť z jedného kusa zliatiny
takmer dokonalé bolo aj toto dielo vyrobené opäť z jedného kusa zliatiny

Boli však aj stavby, kde sa na spotrebu materiálu nepozeralo. Až to vyzeralo, že čím ťažšie (viacej materiálu) tým lepšie. Veď čo, dofúkame gumy a je to... A tak bolo aj sumo, ale aj vidlice chudé ako zo Sudánu. Skrutiek bolo použitých veľa, ale aj zopár.

 predný blatník fat boy

 štíhly blech Meister z Austrie

Aj predné blatníky boli aj neboli (absentujúci predný blatník mi osobne vždy chýba – motorka mi pripadá nekompletná). Zaujal ma Blechmeister. Z alumíniových plechov vytvoril nevšednú, esteticky vyváženú kreáciu postavenú na rakúskej ešpézetke. Dotiahnuté detaily, perfektné lícovanie jednotlivých dielov.

Zopár akože funkčných, ale nejazditeľných kreácií predstavil aj Akrapović. Ako nám prezradil jeden člen tímu, motorky nie sú mierne poškodené od toho, že sa tu a tam používajú pri jazdení, ale od neustáleho balenia a vybaľovania do a z kontajnerov pri leteckých presunoch na rôzne show po celom svete...

 svetlo od akrapoviča je vyrobené z lesného rohu
svetlo od akrapoviča je vyrobené z lesného rohu

Tvar nádrže je jeden z hlavných nosných prvkov dizajnu a aj tu samozrejme autori použili nevšednú kreativitu. Ponúkam pár príkladov. Od nádrže k sedadlu je to iba kúsok. Väčšinu sedadiel tvorili pre bežnú jazdu nepoužiteľné kreácie.

 sedadlo pre masochistov čalúnené
 sedadlo pre trasorítky
 sedadlo pre herca Rosemberga
 toto vo mne vzbudilo rozpaky

Väčšina H&D custom úprav používa minimalistické osvetlenie. No tu sa objavili osvetlenia maxi minimalistických rozmerov. Ani jedno som nevidel svietiť, ale som si takmer istý, že naši technici na STK by mali problém ich na motorke vôbec nájsť. Veď to potrebné vyrazené É-čko predpísané Bruselom je tuším väčšie ako celé svetlo.

 úpravári objavili takéto mini zadné svetlo
úpravári objavili takéto mini zadné svetlo

Z osvedčenej ponuky prevodov sa tento rok vynímal sekundár na variácii parný valec. Medzi rámami upútal "heavy" z I profilov. Perfektne vystrihnutý, vyrezaný a pozváraný.

 sekundár a jeho krytie na pocte Terminátorovi
sekundár a jeho krytie na pocte Terminátorovi

Priznám sa, pri pohľade na všetky tie technické riešenia a dielenské spracovania mi padá sánka. Hlavou sa mi preháňajú myšlienky, ako to tí ľudia dokázali vymyslieť a potom ešte aj vyrobiť. Čo to stálo námahy, času a peňazí a potom sa aj tak na tom väčšinou veľmi nedá jazdiť. Čo ich k tomu vedie...? Myslím si, že odpoveď je aj v týchto pár fotkách. Láska k niečomu môže mať rôzne podoby...

Pridané: 30.12.2014 Autor: Romoto Zdieľať

Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26943 | Včera: 202310