Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.12.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 5507 [Novinky - Reportáž]
V prvom článku z Bad Salzuflenu 2014 sa objavilo pár motocyklov – prestavieb bez vážnejších komentárov. Urobil som rýchlu interpretáciu toho, čo som videl cez Cacaov objektív. V tomto pokračovaní sa pokúsim o pár komentárov tak, ako to vidím ja.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
Objavilo sa gravírovanie na rôzne spôsoby, objavila sa hrdza, patinovanie, samozrejme chrómovanie. Našli sme najširšie riadidlá a stúpačky, ale aj trápne úzke „kormany“.
Dobrú motorku ako aj dobré auto „urobia“ kolesá no a na toto použili naozaj dosť veľký blok, opracovanie bolo ako pri iných takmer dokonalé. Aj tu bolo nespočetné množstvo variácií. Tie naj sa mi ani nezmestili do kategórie kolesá, ale zaradil som ich do kategórie „obrábanie na druhú“. Pre obyčajného smrteľníka ako som ja, je to nepredstaviteľný výkon vyrobiť takéto niečo. Pre ostatných je to iba otázka peňazí, veď stroje na to sú. Zadné vidlice vyzerali ako zvarence a až po bližšom pohľade bolo jasné, z čoho sú vyrobené.
Boli však aj stavby, kde sa na spotrebu materiálu nepozeralo. Až to vyzeralo, že čím ťažšie (viacej materiálu) tým lepšie. Veď čo, dofúkame gumy a je to... A tak bolo aj sumo, ale aj vidlice chudé ako zo Sudánu. Skrutiek bolo použitých veľa, ale aj zopár.
Aj predné blatníky boli aj neboli (absentujúci predný blatník mi osobne vždy chýba – motorka mi pripadá nekompletná). Zaujal ma Blechmeister. Z alumíniových plechov vytvoril nevšednú, esteticky vyváženú kreáciu postavenú na rakúskej ešpézetke. Dotiahnuté detaily, perfektné lícovanie jednotlivých dielov.
Zopár akože funkčných, ale nejazditeľných kreácií predstavil aj Akrapović. Ako nám prezradil jeden člen tímu, motorky nie sú mierne poškodené od toho, že sa tu a tam používajú pri jazdení, ale od neustáleho balenia a vybaľovania do a z kontajnerov pri leteckých presunoch na rôzne show po celom svete...
Tvar nádrže je jeden z hlavných nosných prvkov dizajnu a aj tu samozrejme autori použili nevšednú kreativitu. Ponúkam pár príkladov. Od nádrže k sedadlu je to iba kúsok. Väčšinu sedadiel tvorili pre bežnú jazdu nepoužiteľné kreácie.
Väčšina H&D custom úprav používa minimalistické osvetlenie. No tu sa objavili osvetlenia maxi minimalistických rozmerov. Ani jedno som nevidel svietiť, ale som si takmer istý, že naši technici na STK by mali problém ich na motorke vôbec nájsť. Veď to potrebné vyrazené É-čko predpísané Bruselom je tuším väčšie ako celé svetlo.
Z osvedčenej ponuky prevodov sa tento rok vynímal sekundár na variácii parný valec. Medzi rámami upútal "heavy" z I profilov. Perfektne vystrihnutý, vyrezaný a pozváraný.
Priznám sa, pri pohľade na všetky tie technické riešenia a dielenské spracovania mi padá sánka. Hlavou sa mi preháňajú myšlienky, ako to tí ľudia dokázali vymyslieť a potom ešte aj vyrobiť. Čo to stálo námahy, času a peňazí a potom sa aj tak na tom väčšinou veľmi nedá jazdiť. Čo ich k tomu vedie...? Myslím si, že odpoveď je aj v týchto pár fotkách. Láska k niečomu môže mať rôzne podoby...
Pridané: 30.12.2014 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26943 | Včera: 202310