Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.11.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8319 [Novinky - Predstavujeme]
Vyzerá to tak, že Beta má trh prekuknutý a vidí viac ako len to pozlátko na povrchu. Na výstave v Miláne predstavila nový stroj vo svojich radoch - X Trainer 300.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Aspoň takto si to vysvetľujem ja. Múdre hlavy vo fabrike vidia, že kúpna sila je v masách a masy budú najskôr bežní hobíci, ktorí sa chcú dobre povoziť, chcú sa zlepšovať a nielen machrovať vážnym endurom, na ktorom sa aj tak nepovozia, respektíve sa zničia do štvrť hodiny.
A tak tu máme niečo "nové". Dokonca aj sama Beta sa nechala počuť, že toto je dokonca nová trieda. Žiadna konkurencia pre už určitý čas jazdiace oranžové fríčka. Mala by to byť vážna motorka, ktorá zdedila motor z obľúbenej dvojtaktnej trojstovky aj s elektrickým štartérom. Motor trochu poladili na vyšší krúťak v nižších otáčkach, plus zostala aj nastaviteľná prívera. Viem si živo predstaviť, ako to bude prdkať a pritom to bude plné sily.
Keďže ide o dvojtaktný motor, samozrejme, treba miešať olej s benzínom. O to sa ale tu postará elektronický zmiešavač, ktorý zabezpečuje správny pomer.
K tomu, aby sa priblížili ešte viac k začínajúcim a hobby jazdcom, ale stále sa jednalo o endurový stroj, museli prepracovať viac než len motor. Zobrali teda klasickú endurovú mašinu, veľkostne ju celú takpovediac zmenšili (cca 10%), zdvihy vpredu aj vzadu spravili na 270 mm, dali do nej už spomínaný prerobený motor 320 mm nad zemou a voala, máme tu bajk nielen na zábavu, ale aj tréning ťažkých pasáží.
Teda veľkosť stroja vrátane výšky a hmotnosti išli dolu. Výška sedla je teraz 910 mm a suchá hmotnosť do 100 kg. Brzdy zostali klasických rozmerov, teda 260 predok a 240 zadok. Na kolesách zostali tiež klasické endurové papučky v rozmeroch 21 a 18 palcov. A aby som nezabudol, sériová vrtuľka na chladičoch je ďalšia vychytávka pri pomalých hopsačkách.
Ako to tak čítam, neviem sa dočkať, kedy sa bude dať nie že opáčiť, ale kedy ju budem vedieť riadne na doraz otestovať. Výroba začne až budúci rok, tak nám nateraz zostáva len čakať a dúfať, že spomínaná cena plus mínus 6 000,- € bude reálna. Podľa mňa je to nielen dizajnovo, ale aj celkovo dobre vyladený stroj.
Pridané: 11.11.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Beta |
Model: | XTrainer 300 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 293.1 ccm |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 72 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 270 mm |
Zdvih vzadu: | 270 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 99 kg |
Výška sedla: | 910 mm |
Rázvor: | 1467 mm |
Dĺžka: | 2157 mm |
Šírka: | 802 mm |
Výška: | 1245 mm |
Svetlá výška: | 320 mm |
Objem nádrže: | 8.5 l |
Doplnková výbava: | |
Iná výbava: | el. miešanie oleja, el. štartér |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31834 | Včera: 216240