Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 17327 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Exkluzívny prvý test nového Harley-a do mesta pre mladých. Model Street 750 dorazil minulý víkend ku všetkým európskym dealerom.
Jednoduchosť korunovaná azda tou najjednoduchšou farbou. Čierny kus železa. Čierny odpredu dozadu, zhora dole, avšak so zvýrazneným najdôležitejším prvkom celého motocykla, motorom. Na Harley-Davidson Street 750 ťažko vypichnúť nejaké dizajnové vychytávky. Vlastne je to aj dobre, že všetko splýva do jedného. Predsa len to je entry model a je to na ňom pri skúmaní detailov vidieť. Veď len sa pozrite na tú trúbu alebo zadnú kyvku, nuž, ako by som to tak slušne... ále kašľať na to, aj tak to splýva do jedného. Stačí spraviť krok od motorky a je to.
Páčia sa mi stroje ako Street 750, nie je na nich nič, čo by sa dalo ufiknúť, polámať, vlastne je to taký stroj, s ktorým by som sa nemaznal. Žiadne večné umývanie, žiadne leštenie. Sem-tam ovapkovať, prebehnúť handrou a je to. Nie, toto nebude ten kus amerického železa (vlastne je to kus indického železa), ktorý bude majiteľovou pýchou a miláčikom. Toto bude na každodennú jazdu, nič viac, nič menej.
A kto chce, upraví si Streeta ako chce. Len sa na to malé HáDéčko pozrite, privrite oči a špekulujte, čo a ako vylepšiť. Ja by som naň hodil kockaté pneumatiky, a tým by to skončilo. Prečo, o tom potom.
Odtlačiť Streeta z parkoviska, hračka. Fakticky ako skúter, pocitovo ľahký strojek, parádny rejd, páni už tu tuším, že toto bude čistokrvná zábava. Prehodiť nohu ponad sedlo a poméééé. Ale nié, kým sa po otočení kľúčom slimáčim tempom prebehne ručička celým spektrom budíka tachometra, strácam nervy a stále ho štartujem nadrzo hneď po otočení kľúčom.
Pohľad na prístrojovku vybavím jednoducho. Jeden analógový budík a v ňom jeden digi displej (celkové km a dva tripy), a bežné výstražné kontrolky. Že nestačí? Streetu stačí!!! Že prečo? No lebo sa staráte len o jazdu a nie o nepodstatné hovadiny.
Posed alá stolička sa sprvu môže zdať nepríjemný, presnejšie iný, ale po sedle sa dobre pohybuje vpred a vzad, čo je veru fajn, pretože na tomto budete blbnúť. Tož štart motora odvodeného od toho z V-Roda a následne slušný krásny zvuk oživeného V-éčka. Na V-éčkach od každého výrobcu je veru čosi magické, ak by mal byť v motorkách iba jeden druh motora, nech je to V-éčko. Tie si tak krásne ševelia, bublajú, príjemne vibrujú, nuž a na Streete by som povedal, že až veľmi slabo. Mohlo by to drnčať a chrastiť o hodný kus viac, a tejto motorke by som to nemal za zlé.
Wáj nat?! Street svoj názov nedostal len tak pre nič za nič. Vzpriamený posed je v meste ideál, rozhľad fajnový. Vzad až tak nie, pár centimetrov by tyčkám, na ktorých sú späťáky neuškodilo, ale dalo sa. Jednotku tam treba kopnúť, vlastne celkovo by som chod prevodovky opísal slovom Rammstien, teda Rammstein na dôchodku, až také tvrdé to nebolo.
Toľko „prakticity“ ako na skútri tu snáď nik nečaká. Odkladacie priestory atď. atď. atď. To nie, ale zato sa v meste presúvate na motorke, nie na približovadle. A taký ortodoxný „Harleják“ si skôr zadováži do mesta toto ako nejaký Jing-Bang-Wang 50 ccm. Nie každý sa totiž na život pozerá len prakticky, ale zase s takým H-D Electra Glide Ultra Classic by to na denné dochádzanie/prepletanie sa mestom fakt nebolo.
Vtedy šup na Streeta a jedém. Ovládanie ľahké ako pierko, chovanie motorky živé, prepletať sa medzi autami, úf, s prstom v nose. Ruksak na chrbát a letím si kam chcem, nezdržujem sa. Všetko je uspôsobené na jazdu štýlom stop & go. Spojka, brzdy, všetko mäkučké a s poriadnou rezervou na páčke.
Za toto má u mňa Street jednotku s hviezdičkou. Možno aj preto, že by som to pri pohľade na tú čiernu motorku nepovedal. Že jazda na nej bude fakt neskutočná zábava.
V prvom rade netreba podceniť motor. 750-tka má grády už od podlahy, maximálny počet Nm 59 je k dispozícii pri 4.000 ot./min. Street vždy krásne vystrelí vpred a kto si nedá pozor, sám sa s ním postaví na zadné. Točiť toto malé H-D „donezmysla“ nemá zmysel, radšej často radiť, vtedy to má šmrnc. Ale ak treba, dá sa podržať dlhšie aj v danom momente zaradený rýchlostný stupeň.
Celá motorka jazdca tak nejak sama navnadí na robenie blbostí. Vkuse som mal chuť gumovať s ňou pri státí na križovatke, nuž a vkuse som s ňou flekoval pri každom brzdení. Prijal by som ostrejšiu prednú brzdu, ale za nič na svete by som na tejto motorke nechcel ABS. A keby tam to ABS bolo, tak by som podradzoval ako pohan, aby som si zadné kolo stoj čo stoj zablokoval.
S tou mušou váhou (minimálne pocitovo) sa to totiž ovláda ako nejaká hračkárska motorka. Ani raz som sa nezľakol typom "ejha toto keď prestrelím, motorku neudržím". V prípade nebezpečenstva sú totiž obe nohy vždy na zemi, čo dodáva na istote. Otočka okolo kolena alá motokros, no čosi podobné sa dalo.
Sákriš, len keby tí zelení neboli všade rozlezení.
So Streetom mimo mesta budete vyslovene vyhľadávať čo najkľukatejšie cesty. Akože dá sa to s ním pekne rozpeckovať aj na rovine, ale od tých 120 km/h to nie je žiadna zábava. Nápor vetra skrátka jazdca donúti po čase zvoľniť tempo, preto radšej šup sem, šup tam, vľavo, vpravo, od stúpačky po stúpačku.
Kokos a že to na tie stúpačky ide ľahko, tak to by mali písať aj v prospektoch. Sú nízko a sú širokánske, ale ten pocit lidi, ten pocit. To dáte na stúpačku aj vrámci vlastného jazdného pruhu.
V rýchlych zákrutách ma zase prekvapil podvozok. Nič extra to nie je,nie, nič extra som nečakal a nemám sa ani na čo sťažovať. Nebezpečne som sa necítil, kolesá boli vždy pevne na asfalte, aj keď sa celý Street trošku vlnil.
Hnal som sa do zákrut vždy nebojácne, avšak s rešpektom. Hlavne kvôli brzdám, vyslovene rýchlu jazdu nestíhali. Po prednej páčke skrátka bolo treba doslova skočiť všetkými piatimi prstami. Správanie brzdy je skrátka na kolónku mínusy, jedným dychom ale doplním, pre H-D Street 750 stačia.
Nuž dajme aj trošku praktického pohľadu na totálne nepraktickú zábavnú jazdu. Spotreba sa počas testu vyšplhala na hodnotu 4.3 litra na sto kilometrov. To je pri tom, čo som s H-D Street 750 vystrájal, až neuveriteľne slušné.
Stále som mal chuť poslať H-D Street 750 aj mimo cestu, normálne orať pole, lietal by som s ním po poľňačkách, na chaty... Obul by som kockaté pneu a daváj robiť bordel, kde sa dá. Nechcem znova opisovať veci ako ľahkosť a všetko to, čo platí pre mesto. Skrátka kto chce kam, Streeta upraví si sám.
O turistike sa ani nemám snahu baviť. Všetko bude záležať od toho, ako si toto čierne HáDečko upraví ten ktorý mládenec. Lebo starý harcovník si osedlá iný Harley-Davidson. Každopádne H-D ponúka ku Street 750 mraky doplnkov, taká menšia knižôčka, kde nájdete hádam všetko od kolies, rôznych estetických doplnkov, padacích rámov, veterných štítov, cez opierky pre spolujazdca a doplnky pre turistiku.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 25.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 34473 | Včera: 230560