Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Trojtest talianskej Bety - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special

 Zdieľať

Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8069 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Pod ruky, nohy a vlastne aj pod riť sa nám dostali tri na prvý pohľad rozdielne motorajdy. Jediné, čo by ich malo spájať je, že sú od jedného výrobcu - talianskej značky Beta.

Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0DSC_0002
Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0

V redakcii sa nám naraz objavili Beta Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special. Dva alpy, ale každá má nie len iný motor, ale aj celkovú stavbu. Urban, ktorý síce má rovnaký motor ako Alp 200, ale zato stavba je totál iná. Preto ich asi najviac spája len to, že ich vyrobila Beta.

Beta Alp je moto, o ktorej asi väčšina ľudí počula, ale úplné minimum jazdcov ich vyskúšala. Priznajme si, ako to je. Už na prvý pohľad si človek povie, že toto nie je to, čo hľadám. Výkonom je to určite slabé, dizajnovo tiež ani také, ani také a aj cena by mohla byť nižšia. Takže bez toho, aby sme si zistili o ich úžitkových vlastnostiach viac alebo bez toho, aby sme ju vyskúšali, pozeráme po ďalších možnostiach.

My sme ale dostali možnosť vyskúšať naraz tieto tri mašiny, a tak vieme nielen napísať o každej samotný test, ako v skutočnosti jazdia, ale dáme aj ich priame porovnanie.

Ja už mám rebríček stanovený. Zatiaľ len z obrázkov, z tabuľky špecifikácií a z prvého vizuálneho stretnutia. Za víťaza dizajnu bez debaty stanovujem Urban special. Naživo sa mi páči neskutočne. Ako všestrannú moto by som podľa obrázkov a technických spec asi volil Alp 200, pre jeho vlastnosť zhodiť sedlo a plasty okolo nádrže, a tak vlastne dostaneme ešte druhú, trialovú moto. No a ak by som hľadal „výkon“, tak beriem Alp 4.0.

Ale ako to nakoniec dopadne po tom, čo ich odjazdíme, sa dozvieme až keď všetky vyskúšame v identických podmienkach. Na pomoc si beriem Filipa fotografa a Miša RH.

Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0
Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0

Foto:
 Beta Alp 4.0 2014 Beta Alp 200 2014 Beta Urban 200 Special 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BetaBetaBeta
Model:Alp 4.0Alp 200Urban 200 Special
Rok:201420142014
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:349 ccm199 ccm199 ccm
Kompresný pomer:9.5:19,4:19,4:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.2 mm66.0 x 58.2 mm66.0 x 58.2 mm
Palivový system:karburátor(y)karburátor(y)karburátor(y)
Rozvod:SOHC (4V)SOHCSOHC
Chladenie:vzduchomvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:220 mm170 mm170 mm
Zdvih vzadu:220 mm185 mm185 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm245 mm245 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2180/100-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:130/90-18120/80-18120/90-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:133 kg108 kg110 kg
Výška sedla:863 mm830 mm830 mm
Rázvor:1444 mm1370 mm1345 mm
Dĺžka:2208 mm2085 mm2010 mm
Šírka:850 mm800 mm800 mm
Výška:1240 mm1107 mm1110 mm
Svetlá výška:275 mm300 mm300 mm
Objem nádrže:10.5 l6 l6 l
Poznámka:
Poznámka:Motor pôvodom zo Suzuki

Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124973 | Včera: 142365