Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4071 [Šport - MotoGP]
Udialo sa toho veľa. Kým Marquez a Pedrosa zdvíhali ruky, Rossi prešiel na prvé miesto.
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Veľká cena Katalánska bola vzrušujúca minimálne rovnako ako tá predošlá v Taliansku.
Čo sa dialo pred pretekom? Vo WarmUpe si ustlal Valentino a Cal Crutchlov nečakane naložil na Ducati. Údajne stále pracujú na stavbe nového stroja, lenže on ho potrebuje už teraz. A mal pravdu. K tomu sa vrátime neskôr, len si to pamätajte. Lorenzo sa postavil na štart preteku s upravenou grafikou jeho čísla 99. O dôvode sme vám písali už včera, teraz poďme k preteku.
Veľká cena Katalánska bola vzrušujúca minimálne rovnako ako tá predošlá v Taliansku.
Prvým faktorom bol neustále hroziaci dážď. Ťažké tmavé mračná sa prevaľovali oblohou nad Barcelonou ešte pred začiatkom preteku. Kým jedna partia technikov pripravovala motocykle na štarte, druhá pracovala na „mokrých“ verziách v boxoch. 25 kôl predstavovalo 118 kilometrov napínavých súbojov. Rossi odštartoval ako v predošlých Veľkých cenách aj teraz perfektne. V prvej pravotočivej zákrute sa zaradil na druhé miesto a k jej koncu stihol svoju M1 potlačiť ešte na druhé a hneď v zapätí padol na tretie, aby sa za okamžik pretlačil znovu na druhé miesto. Poradie po prvej pravej zákrute a dvoch následných preklápačkách vyzeralo takto: prvý Lorenzo, Rossi, Pedrosa a Marquez. Prvé kolo nebolo ešte ani zďaleka v závere, keď sa Marquez dokázal dostať cez tímového kolegu na tretie miesto.
Najúspešnejším pretekárom na tomto okruhu je štatisticky Valentino Rossi a nie len štatisticky. Marc Marquez zajazdil hneď v druhom kole traťový rekord, ale späť k Rossimu. Po prejazde cieľovej rovinky sa pokúsil zaútočiť na prvého Lorenza, vtedy sa to nepodarilo a poradie zostalo nezmenené. No len na pár sekúnd. Ešte v tom istom kole sa Valentino dostal na prvé, Lorenzo mu to vrátil ale v nasledujúcej zákrute poradie Yamah definitívne vymenilo. Pretek viedol Valentino Rossi, druhý Lorenzo, tretí Marquez a štvrtý Pedrosa. Kým sa Lorenzo stihol otriasť s prehraného súboja s Rossim, nastrčil sa tam Marquez a poradie sa opäť zmenilo. O dva kolá sa Jorge vyviezol cez cieľovku za Marquezom a do prvej pravej išiel znovu v striebornom lesku. Jasné. Stav ani zďaleka nie konečný a ešte počas tohto kola Lorenzo rukou Marqueza padá späť na tretie, lenže to nebol koniec. Len jedno kolo stačilo na zmenu štatistík, keď Pedrosa zobral Jorgemu aj bronzové nádeje. Potom nasledoval súboj týmu Honda. Ak nerátame záver preteku, najšťavnatejšie v tomto ohľade bolo ôsme kolo. Pedrosa dokázal, že jeho pole position nebola len náhoda a odsunul Marqueza na tretie, čo mu ešte v tom istom kole stihol Marquez oplatiť. Teraz, pätnásť kôl do konca sa vráťme k úvodu o vyjadrení Cala Crutcholva. Ten práve teraz odstupuje z preteku pre technické problémy. No hold, jeho Ducati tento rok moc šachovníc nevidela.
Poďme však späť na čelo preteku, kde sa druhý Marc Marquez začína chystať na prvého Rossiho. Urobil to veľmi šalamúnsky. Využil reklamnú prestávku a kým sme si s chuťou pozreli upútavku na golfový turnaj, pokúsil sa prebrať vedenie. Po návrate na trať ostal divák mierne zmetený z poradia, našťastie existujú bratia replejovci. Stalo sa to takto: Marquez sa pokúsil na brzdách predbehnúť Rossiho, ten však nezalomil do zákruty tak rýchlo ako Marc čakal a takmer bol z toho malér. Marquez brzdil aj očami, ale pletivo na koncovke M1 sa približovalo čoraz viac až to nakoniec vypustil, bol dlhý, čo využil Pedrosa a poskočil na druhé miesto. Počas tohto kola zabral aj Lorenzo a stiahol hodne na Pedrosu. Potom sa chvíľku nedialo nič veľké. Rossi po Marquezovom manévri odskočil a kamera nám ukázala aspoň súboje medzi Doviziosom a Espargarom o siedme miesto. Preto sme ale v tento pekný deň nezostali doma za TV.
Marquez sa opäť dostal za Rossiho, chystal sa na útok ale v pätách mu bol aj Dani Pedrosa a tak sa opäť viezli na čele traja jazdci v jednom balíku. Sedem kôl do záveru tejto drámy obieha Rossiho Marquez aj Pedrosa, hneď potom pustili riadidlá a začali sa obzerať. Chvíľku sme nechápali, či niektorý z nich stratil foťák alebo kľúče a obzvlášť, keď sa Rossi počas mávania dostal ľahko späť na prvé miesto. Záhadu nám réžia rozlúštila až v závere. Traťoví maršali viali žltou zástavkou, keď došlo na predbiehania. Preto museli späť na prvé pustiť Valentina. Dlho to nevydržalo. Šesť kôl do konca preteku Marquez v preklápačke predbehol Rossiho a ten sa hneď na to musel brániť aj útoku Daniho Pedrosu. Päť kôl do konca sa pokúsil odsunúť na štvrté miesto Daniho aj Jorge Lorenzo, to sa mu nepodarilo a potom sme už do konca počuli a sledovali len jeho zväčšujúcu sa stratu. Počas toho istého kola sa Rossi zaradil späť na prvé miesto, no len na krátko. Ešte v rovnakej zákrute oň prišiel. Ostávali len štyri kolá a Pedrosa odsunul Valentina na tretie miesto s čím sa ale neuspokojil a hneď začal stíhať prvého Marqueza. Fanúšikovia Valentina museli Hondu preklínať a ich dvoch jazdcov už videli smažiť sa v pekle.
Lenže taký je šport a bolo jasné, že hoci Rossi ide od začiatku excelentne, na túto ligu nemá. Jedinou nádejou bolo vyťažiť zo súbojov Hondy, povedal som si dva kolá pred koncom. Tých potom prišiel celý rad, Rossi sa však nepriblížil. Hneď v úvode posledného kola sa Pedrosa dostal na prvé cez Marqueza na konci cieľovej rovinky. Nasledovala však preklápačka a Marc si zobral späť lesk zlatého kovu. Všetko je relatívne a ani tento stav nevydržal večne. Pedrosa sa opäť dostal na prvé, lenže Marquez vyzerá na trati ako prilepený a vnútrajškom zákruty sa predral zas na prvé miesto. Do konca zostávali, myslím, dve posledné zákruty. Daniho šanca na prvé miesto začínala mávať z rozbiehajúceho sa vlaku, keď opäť zaútočil. Svojim predným kolesom sa dotkol zadného Marcovho a nechýbalo veľa k tomu, aby išli k zemi obaja. V hodine dvanástej dal Pedrosa posledné zbohom prvému miestu a zákrutu vypustil. V tom okamihu Valentino Rossi premenil svoju dnešnú snahu na striebro. Pedrosa prišiel tretí.
Pos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 165.0 | 42'56.914 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 165.0 | +0.512 |
3 | 16 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 164.9 | +1.834 |
4 | 13 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 164.8 | +4.540 |
5 | 11 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 164.3 | +11.148 |
6 | 10 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 164.1 | +14.213 |
7 | 9 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 164.0 | +16.127 |
8 | 8 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 164.0 | +16.175 |
9 | 7 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 163.9 | +18.040 |
10 | 6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 163.5 | +24.781 |
11 | 5 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 162.7 | +37.153 |
12 | 4 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 162.3 | +42.921 |
13 | 3 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 162.3 | +43.299 |
14 | 2 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 161.6 | +55.157 |
15 | 1 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 161.3 | +59.191 |
16 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 161.2 | +1'00.906 | |
17 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 161.2 | +1'01.284 | |
18 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 160.9 | +1'06.121 | |
19 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 159.8 | +1'25.195 | |
20 | 84 | Michel FABRIZIO | ITA | Octo IodaRacing Team | ART | 158.8 | +1'40.665 | |
Not Classified | ||||||||
63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 159.1 | 8 Laps | ||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 155.9 | 15 Laps | ||
19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 161.2 | 22 Laps | ||
17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 152.6 | 24 Laps | ||
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 175 |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 117 |
3 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 112 |
4 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 78 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 71 |
foto: motogp.com
Pridané: 15.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112987 | Včera: 130325