Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10941 [Bleskovky - Predstavujeme]
Ako vyskočilo slniečko po tejto zime, akoby sa vrece roztrhlo s pozvánkami na testovanie. Už zajtra osedláme jednu z top noviniek sezóny 2014 - Beštiu od KTM, 180 koní, 144 Newtonov, 189 kg. Treba niekomu viac?
Beštiu sme si už podrobne predstavili:
01.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 14387 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V KTM vypustili oficiálne info o očakávanom 1290 Super Duke R 2014. 180 koní, 144 Nm a suchá hmotnosť 189 kilogramov. Beštia je teda vypustená, zdá sa že rovno zo samotných brán pekelných.
KTM CEE nás pozvala tentoraz do Budapešti. Upršané počasie ustúpilo a my máme za sebou zoznámenie a "ošahanie" si mašinky. Nový motor 1290 SuperDuka R má byť hlavne o krútiaku, 144 Nm hovorí samo za seba. Beštia zvláda zrýchlenie z 0 - 200 km/h za 7,2 sekundy. Nadupaná elektronikou, režimami jazdy, trakčnou kontrolou citlivou na náklon motorky, novými gumami Dunlop Sportsmart² vyvinutými priamo pre SuperDuke. Motorka ktorú testoval a pomáhal vyvíjať Jeremy McWilliams. Nebudem písať viac, aj tak je po polnoci, idem sa radšej vyspať, hneď z rána začínam deň v sedle na Hungaroringu. Vy si zatiaľ pozrite prezentačné videá a tiež čo o Super Duke hovorí Jeremy McWilliams.
Apríl je šialený mesiac a rovnako šialené je ísť v tomto čase testovať Beštiu na ring. Ale odolali by ste? Teplomer sa z rána sotva vyštveral na číslicu 9 a navyše nad Hungaroringom sa striedavo preháňali prehánky. Časť dráhy suchá, časť mokrá a v inej pršalo, až sa mávalo zástavkami. No čo vám poviem, bolo to veselé vozenie. A to sme nevedeli, čo nás čaká poobede na výjazde...
Zoznamovať sa s Beštiou rovno na ringu a ešte v prehánke, to je zážitok. Ale čuduj sa svete, šlo to. V KTM dali Dukovi do vienka jemné ovládanie plynu, čo je niečo, o čom mohol predchodca doslova snívať. Veď kto by chcel ovládať 144 Nm plynom typu ON/OFF? Za toto ovládanie nový SuperDuke (podobne ako Adventure) vďačí elektronickému ride-by-wire plynu a dvom sviečkam na valec. Takže prvá tretina ovládania plynu slúži na jemné dávkovanie, ale keď otočíš šúlcom ďalej, alebo nebodaj až na zarážku, otvárajú sa dvere pekelné. Vďaka bohu za tú trakčnú kontrolu čo to má, lebo ak by tam nebola, boli by sme teraz všetci asi rozvešaní po stromoch popri trati :-)
SuperDuke je asi jedna z najsilnejších motoriek, aké som kedy sedlal (s výnimkou MV Agusta F4) a určite najsilnejší naháč. Na okruh ako stvorený a v premávke... To sme skúšali poobede. Teraz si pozrite rýchlo zostrihané video z včerajšieho jazdenia na ringu.
Poobede sme mali na pláne asi 150km výjazd z Hungaroringu smerom na sever na Slovenské hranice. Výjazd sa ale zmenil na zúfalú jazdu v búrke a lejaku, teplota klesla na 2 stupne C a nálada pod bod mrazu. Asi jediné čo sme si užívali boli drifty, ktoré krotila trakčná kontrola na výjazdoch. No aspoň bola šanca vyskúšať RAIN mapu.
Viac napíšem v teste, pokúsim sa spracovať všetky materiály zo 4-och motoriek, ktoré som otestoval za posledných 10 dní čo najskôr. :-)
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 1290 SuperDuke R |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1301 ccm |
Max. výkon: | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 156 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 189 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1482 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 6.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 217 km |
Servisný interval: | 15 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky |
Poznámka: | |
Poznámka: | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € |
Pridané: 11.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70236 | Včera: 119235