Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 19219 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Model Yamaha SR400 znamená návrat ku klasike a zároveň rozšírenie rady Sport Heritage v terajšej ponuke značky s troma ladičkami v znaku.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Yamaha SR400 istotne nezaujme jazdcov ktorý sa naháňajú za čo najlepším časom zrýchlenia z "nuly na sto" či chcú šúchať koleno po zemi takmer v každej zákrute. Jednoduchý klasický dizajn, nádrž splývajúca so sedadlom, okrúhly predný svetlom a žiadne high-tech vychytávky. Nádrž v tvare pretiahnutej slzy má objem 12 litrov a plynule prechádza do pomerne rozmerného plochého sedadla. Takáto motorka naviac ponúka kopec možností ako si ju jednoducho upraviť k obrazu svojmu.
O pohon Yamahy SR400 sa postará vzduchom chladený, štvortaktný, jednovalec s dvomi ventilmi. Motor s objemom 399 mm ma vŕtanie 87 mm a zdvih 62.7 mm. Motor by nemal naháňať maximálny výkon vo vysokých otáčkach, ale mal by jazdcovi ponúknuť dostatočnú silu už pri jazde v nízkych otáčkach. Maximálny výkon je 17.1 kW pri 6500 ot./min. a max. krútiaci moment 27.4 Nm dosahuje Yamaha SR400 pri 3000 ot./min.
Motor však nie je osadený karburátorom. Vstrekovanie má zabezpečiť ľahké štartovanie vzducháča za každých podmienok. Použitie vstrekovania bolo nutné aj kvôli dosiahnutiu príslušných emisných noriem. Zároveň by sa mala zlepšiť aj spotreba paliva. Na štartovanie Yamahy SR400 je určená nakopávačka, čo sa pri takomto retro modely isto ocení. Elektricky štartér na SR400 nenájdete.
Rám na Yamahe SR400 je kolískový z oceľových trubiek a slúži zároveň ako rezervoár motorového oleja. Dá sa povedať, že všetky diely motorky sú zároveň aj jej dizajnovými doplnkami a výnimkou nie je ani rám. To isté platí aj o tlmičoch. Vpredu nájdeme klasickú vidlicu so zdvihom 150 mm a vzadu dvojicu tlmičov s pekne lesklými pružinami so zdvihom 100 mm.
O brzdenie sa stará kombinácia kotúčovej a bubnovej brzdy. Vpredu nájdeme jeden kotúč s priemerom 298 mm a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo o brzdenie zadného kolesa sa stará už spomínaná bubnová brzda. Vypletané kolesá sú taktiež pekným dizajnovým doplnkom. Na vypletané "osemnástky" sa obúvajú pneumatiky s rozmerom 90/100-18 vpredu a 110/90-18 vzadu.
Jednoduchá motorka určená kochačom a ľuďom ktorý sa nenaháňajú za vysokým výkonom či perfektnými jazdnými vlastnosťami stroja. Klasika, ktorá niekoho osloví možno aj vďaka použitiu nakopávačky, kedy sa mnohí vrátia nostalgicky do časov svojich motorkových začiatkov. A samozrejme tu nechýba možnosť upraviť si Yamahu SR400 jednoducho podľa svojej chuti.
Pridané: 08.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | SR400 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 399 ccm |
Max. výkon: | 23.26 k (17.10 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27.4 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 67.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 105 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 90/100-18M/C 54S |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 110/90-18M/C 61S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 174 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1410 mm |
Dĺžka: | 2085 mm |
Šírka: | 750 mm |
Výška: | 1095 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 12 l |
Poznámka: | |
Cena 07/2014: 6390 EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23195 | Včera: 212258