Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha FZS 600 Fazer

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2004 Autor: sierra
Čitatelia: 25599 [Vaše stroje - Moja motorka]

Subjektivne postrehy, názory a skúsenosti... Nedá mi, aby som i ja prispel svojou troškou do motoride-mlyna. Svojou Yamahou FZS 600 Fazer.

Tak toto moje "všetko" je r.v. 1999. Kupoval som ju z druhej, resp. už z tretej ruky. Možno sa skúsení trochu prevrátia oči, keď poviem, že som ju kúpil len s viac menej kusými informáciami o nej a o jej úpravách. Tak v prvom rade, je to dovoz zo Švajčiarska. Prapôvodný majiteľ bol trochu nižšej postavy, dal si vymeniť centrálnu pružiacu jednotku za o číslo menšiu. To mne vyhovuje, so svojim 170 cm je mi akurát. Chalan ju položil, žiadne veľké ujmy, len prasknutý plast a odniesol to i ukazovateľ stavu paliva, ktorý do dnešného dňa ukazuje neutešené "E". Predná polokapotáž je už v poriadku, pri detailnom skúmaní sa však dá nájsť miesto, kde bola opravovaná. Nuž čo. Kým sa dostanem k jazdným vlastnostiam, ešte málo k vizáži. Všetky stopy na nej páchané su dielom nešťastného švajčiara. Výmena smeroviek, spätné zrkadlá (tie som musel iheď nahradiť pôvodnými, pretože som si v nich videl len svoje lakte, čo sa nezdalo príliš fajn), koncovka výfuku. Tiež som dostal informáciu o tom, že bol výšený výkon na 105 k, čo však nechcem tvrdiť do vtedy, kým sám neuvidím výsledky meraní.

Skôr, ako sa začnem rozplývať nad tým, ako nám to spolu klape, musím povedať, že moje pocity sú znásobené presedlaním z Yamahy XJ 600S Diversion. Táto na tom nebola zdravotne úplne v poriadku, oprava by vyšla na cca 40.000 korún (karburátory atd), teda jazda s ňou bola viac-menej choprácka, pomalá, vláčna, ale za tie dva roky, čo som ju sedlal a 20.000 km ma trochu podučila. Nuž a potom prišla ponuka na Fazera, majiteľ za dekoval zo Slovenska a predával všetko, čo mal. A tak som ku nej prišiel za 150 tisíc, po skúšobnom víkende. Verte, bolo to pre mňa ako objavenie nového rozmeru. Od septembra máme za sebou síce len 11.000 km, leto však len prichádza.

 Vpredu moja stará dobrá XJ600 s jej kupcom, vzadu moj Fazer
Vpredu moja stará dobrá XJ600 s jej kupcom, vzadu moj Fazer

Tažko objektívne opísať jazdné vlastnosti. Štartuje na prvý krát, treba však na chvíľočku vytiahnut sytč, inak sa motor trápi pod 1000/min. Ťah je vynikajúci, prilišný športovec však nie som, ale z 80 km/h na 180 km/h za pár sekúnd na šiestom prevodovom stupni nie je žiaden problém. Stabilita v zákrutách je dostatočná (extrém zistím dnes na Masarykovom okruhu v Brne), trochu ma trápi prechádzanie vyjazdených koľají na diaľnici, kde trochu zavibruje, je to však málo rušivé a rýchlo som si zvykol. So spolujazdcom je ťah motora trochu slabší, v otáčkach však nepostrehnuteľný, stabilita nestráca na pevnosti. Posed na motorke je vzpriamený, pohodlný, nie je problém sa postaviť do stupačiek. Nádrž je dosť dlhá, môžem na ňu bez problémov zaľahnúť a dáva štedro miesta pre tankvak. Je však trochu široká a v porovnaní s Diversion-om je pocit v rozkroku trochu nepríjemný. Frajerku mám v Austrálii, teda ťažko hádať pohodlie posedu spolujazdca. Zadné stupačky sa mi však zdajú trochu vysoko, to zhodnotí však až Janka. Odpruženie je športovejšie, opäť, nedá sa porovnať s pohodlím XJ 600, treba sa viac stavať na stupačky. Zaradenie prvého rýchlostného stupňa sprevádza hlasité "cvaknutie" a motorkou vždy trhne. Ostatné prevody zapadajú hladko a nehlučne, tiež pri podraďovaní nie je nič rušivé, ani z 2 na 1. Spojka sa vytláča ľahko (pre mňa však min. dva prsty) a zaberá súvisle. Chod motora nie je úplne kultivovaný, na prácu so spojkou a plynom treba trochu cviku a jemnosti.

 Pózovanie po vyleštení začiatkom jara
Pózovanie po vyleštení začiatkom jara

Spotreba ma, ak nie zaráža, tak minimálne prekvapuje. Pri dlhších cestách som sa dostal pod päť litrov (4,6 l) turistickým tempom (do 130 km/h), pri terajšej príprave na okruh som ju trochu vytáčal a spotreba bola stále pod 6 l. Zajtra môžem dodať okruhovú spotrebu. Na tú som zvedavý.

 Yamaha FZS 600 FAZER
Yamaha FZS 600 FAZER

Jediné investície, ktoré som na nej napáchal, bola spomínaná výmena spätných zrkadiel, olej, filter a mazivo na reťaz. Trochu ľutujem, že som s Diversion-om predal aj zadný kufor GIVI (kúp. v Peugeot, Malacky 3.850), pochystám ho čo nevidieť. Zatial mi stačí magnetický tankvak, tiež GIVI (kúp. v Honda Omnia, BA, 4.500), ktorý si neviem vynachváliť.

Určite som vynechal veľa informácií, ktoré by presvedčili kúpychtivých, či nerozhodných, dávam teda priestor do diskusie.

Prajem nekonečne veľa pohodových kilometrov. Sierra.

P.S. Preto, že som chcel článok pridať včera, no nepodarilo sa, môžem sa s vami podeliť i o veselé zážitky z Brnenského motodromu. Po zaplatení CZK 250 vybehlo na prvú jazdu z troch asi štyridsať motocyklov, medzi nimi i ja na mojom Fazerovi. Do prvej zákruty za cieľovou rovinkou som vošiel asi osemdesiatkou (tu sa zrejme väčšina znalých a skúsených "racingárov" začala smiať, pripomínam však, že moja jazda bola vždy v skutku turistická, rekreačná a okruh som navštívil prvý raz). Búšilo mi srdce, hlava spotená, ruky, nohy takisto. Mal som to šťastie, že som na dráhu vyšiel posledný, teda nik ma zatiaľ nepredbiehal, spoznával som výsostne dráhu a motorku. A seba. Svoje emočné zážitky nechám zatiaľ bokom, spomeniem len fakty, pozorované na motorke. Jazda nebola žiaden extrém, ale - do zákrut sa motorka nakláňa úplne ľahko, rovnako výjazd z nich je bezproblémový, akosi automatický. Preklápanie sa zo strany na stranu prebieha akosi prirodzene. Predná brzda si zaslúži jednotku s hviezdičkou, R6-tkové brzdy majú asi fakt niečo do seba. Po polhodinovom plyn-brzda-plyn-brzda sa vôbec neunavili, nezasekávali, fungovali 100% spoľahlivo. Čo by som však ocenil viac, hlavne na okruhu, je výkon brzdy zadnej. Pod úroveň, ale vravím, je to brzda na mojej motorke, pri najbližšom servise jej bude venovaná pozornosť. Výkon motorky je badateľne lepší od 4 -5 tisíc otáčok, agresívne akceleruje po 10 tisíc. Škoda, že som na okruhu ešte neaplikoval radenie bez spojky, dostal som k tomu poučku až po dojazde, na ceste späť do Malaciek som trénoval a bolo by to skutočne lepšie. Čo ma však vyľakalo, bolo asi na 3 sekundy rozsvietenie kontrolky mazania po asi 15 minútach jazdy. Napriek tomu, že sa už viac nerozsvietila, okruh som dojazdil i na moje pomery "mierne" (pri 200 km/h na ceste späť opäť zostala tmavá). Celkové dojmy ale vynikajúce, je fascinujúce po dojazdení si obzerať zadnú gumu, ktorá je vyslovene lepkavá a má až po okraje malé "šúlance" gumy. Rozoberať so spolupútnikmi preripetie jazdy, zážitky, dojmy, perličky. Doporučujem to vyskúšať každému, kto si chce skúsiť hranice svojej motorky či seba samého. Ale to by bolo možno na iný článok....

Pridané: 24.06.2004 Autor: sierra Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha FZS 600 Fazer 1999:

Foto:
Yamaha FZS 600 Fazer 1999
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:FZS 600 Fazer
Rok:1999
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:96.4 k (70.9 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:61 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:12.0:1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49.6 mm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:110/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:217 kg
Výška sedla:790 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:214 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.5 s
Spotreba paliva:6.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74518 | Včera: 163748