Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5498 [Šport - Motocross]
Ďalší závod a ďalšie závratné číslo v počte pretekárov. 54 štvorkoliek a 182 motoriek sa tento krát zišlo na dráhe pod hradom Beckov. Dokopy sa teda postupne na dráhe vystriedalo 236 kusov rovnako postihnutých pacošov.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Myslím si, že toto číslo jasne ukazuje popularitu tohto seriálu. Každý sa na to možno pozerá inak, ale nič to nemení na tom, že takýto seriál tu my jazdci chceme. Aj keď to obnáša možno o niečo horšie podmienky na trati a nejaké tie časové sklzy. Tie sa na základe rozdelenia triedy MX začiatočník natiahli na cca 30 minút, ale tri vážnejšie pády spôsobili sklz niečo okolo hodiny.
Už keď som spomenul podmienky na dráhe, treba povedať, že trať bola nachystaná, nakyprená a nakropená. Bohužiaľ obrovský počet štartujúcich a slnečno-veterné počasie dráhu rýchlo vysušili, tak prišli na rad znova stroje. Polievalo sa vždy keď sa dalo a cez prestávku sa časť dráhy znova prekyprila.
Ako som už spomínal, obrovský počet jazdcov so sebou prináša aj určité problémy, tak jeden z nich je aj nutnosť rozdelenia niektorých tried do dvoch samostatných jázd. To samozrejme vytvára časový sklz a ten následne miernu nervozitu a nedočkavosť medzi jazdcami. Našťastie slnko svieti dostatočne dlho na to, aby sa to všetko dalo odjazdiť ešte za svetla.
Pri takomto počte jazdcov, si určite každý našiel tú svoju favorizovanú triedu.
Pre mňa osobne najväčšie preteky urobili chalani v 85kách. Boje a jazdu ktorú predvádzali Jošť, Kohút, Poslúch a Repčák, tak toto som si užíval najviac. Radosť pozerať na to, ako chalani športovo rastú a vedomie, že nám rastie takáto kvalitná motokrosová „osádka“ ma teší ešte viac. To isté aj pri maličkých quadistoch.
V triede quad deti sa na štart postavila známa a stála skupinka šiestich jazdcov, kde s prehľadom vyhráva Tomáš Pikart. Tak isto aj v Beckove vyštartoval najlepšie, stíhaný Jakubom Dudíkom a Jakubom Velikovským. Hneď za ním Timi Žubor a Adam Vanko. Ako posledný do prvej točky s malým odstupom „vpálil“ Ján Brhel. Presne takto prišli aj do cieľa prvej rozjazdy. V druhej rozjazde zostala prvá trojka nezmenená, ale po páde Tima Žubora, kde ho otočilo a následne vyhodilo zo sedla štvorkolky sa poradie na ďalších priečkach trochu zmenilo. Jano Brhel prišiel do cieľa ako štvrtý, Timo piati a šiesty bol Adam Vanko, ktorý skončil po prvom kole z dôvodu, že sa mu do filtra dostala voda.
V elitoch si v meranom tréningu najlepší čas vyjazdil Vítek Báča. O šesť a pol sekundy rýchlejší ako druhý Pavel Smrček. Bohužiaľ mal Vítek v meranom tréningu pád a následná hospitalizácia mu zabránila brať prvé priečky. V prvej runde si pódium rozdelili od prvého po tretie Pavol Smrček, Andrej Hrčka a Michal Kimerling. V druhej to bolo na prvých dvoch priečkach bezo zmeny, ale tretiu priečku si vybojoval Šmida Palo. Celkovo sa teda na bedňu stavali v poradí Smr
ček, Hrčka a Šmida. Takto to zatiaľ vyzerá aj v priebežnej tabuľke.
Medzi profi štvorkolkármi v merannom tréningu najlepšie zajazdil Denis Hanko za ktorým zaostal len o dve desatiny Matúš Dulovič a o pol sekundy Szymon Gembala. Lukáš Studený už zaostal viac ako o sekundu. Zdalo by sa, že v pretekoch sa môže zrodiť aj nejaké prekvapenie sezóny, ale Lukáš zvíťazil znova s prehľadom a bez ohrozenia svojho doterajšieho postavenia v celkovej tabuľke. V prvej aj druhej runde chalani došli presne v tom istom poradí. Studený, Gembala a Dulovič. Nepríjemný pád v tejto triede mal Matúš Dodok, ktorému sa z ničoho nič odtrhlo koleso a ostal ležať bezvládne na trati. V celkovej tabuľke teda vedie stále Lukáš Studený z Českej republiky.
Medzi motokrosármi bola znova najviac obsadená trieda MX začiatočník, či už malé MX2 (31), alebo veľké MX Open (29). Dokopy teda šesťdesiat strojov, ktoré museli byť rozdelené do dvoch samostatných rozjázd. To spôsobilo už spomínané krátke natiahnutie času.
Spolu taktiež štartujú aj triedy MX4 a MX85. Spomínaný Jošť, Kohút, Poslúch a Repčák, jazdili v meranom tréningu časy pod dve minúty. Od 1:56 po 1:58. Najlepší veterán Pavol Strnisko jazdil 1:59. Takže aj počas preteku mali chalani na malých motorkách stále koho predbiehať a aj tak si potrénovať niečo do majstrovských závodov. V prvej runde bolo poradie v 85tkách – Kohút, Jošt, Repčák a Poslúch. V druhej runde Jošt vyletel z motorky, vo vzduchu spravil mlynské kolo a nepríjemne sa narazil. Nasadol ešte na motorku, ale konkurencia mu už utiekla tak, že sa to nedalo dobehnúť. Došiel na dvanástom mieste, čo je aj tak na takýto pád super výsledok. Poradie druhej rundy bolo nasledovné – Kohút, Repčák a Poslúch.
V triede profi si zatiaľ líder celkovej tabuľky Tomáš Barnošák vyjazdil „len“ štvrtý najlepší čas, za Repčákom, Pavlovčíkom a Lavom. V prvej runde bral prvé miesto Repčák, druhé Pavlovčík a tretie Berec. Na Tomáša Barnošáka zostalo až šieste miesto. To ale v druhej rozjazde vylepšil a umiestnil sa na štvrtom mieste. Prvé obsadil znova Repčák, druhéh Pavlovčík a tretie Škovránek. V celkovom poradí si ale stále prvú priečku drží Tomáš Barnošák.
Na začiatku som písal o pár komplikáciách spojených s obrovským počtom jazdcov. Navzdory všetkým týmto komplikáciám si myslím, že organizátor zvládol aj tento pretek k väčšinovej spokojnosti jazdcov a divákov. Určite nie všetci, ale boli spokojní, bohužiaľ ani teraz nás neminuli pády. Niektoré ľahšie bez následkov na zdravý, ale boli aj vážnejšie. Ako nedoliečený pacient po páde a následnej hospitalizácii v nemocnici som bol pri dvoch vážnych pádoch a musím povedať, že som to teraz prežíval horšie, ako keď sa to stalo mne. Stále tvrdím, že motokros je najkrajší motošport a je kráľ medzi motošportami. Len keby nebolo tých pádov a zranení. Lenže aj to k tomu patrí, všetci to dobre vieme a aj tak sme ochotní všetko toto podstúpiť.
Dúfam, že sa vidíme na ďalšom závode a tento krát už v sedle.
Foto: Ján Buchel
Pridané: 24.05.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168267 | Včera: 118543