Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

KTM

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

S novým veľkým motorom prichádza Moto Guzzi California 1400 Touring a Custom

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4670 [Novinky - Predstavujeme]

S veľkým motorom o objeme 1380 ccm prichádza očakávaný model talianskej značky Moto Guzzi, model California 1400. California 1400 prichádza hneď v dvoch verziách Touring a Custom.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie Californie v Miláne:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4845 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Aprilia, Moto Guzzi, Vespa

Piaggio Group mal viacero noviniek. V stánku privítali Maxa Biaggiho, ktorý sa síce môže tešiť z titulu, ale nedávno oznámil aj koniec svojej úspešnej kariéry. Aprilia predviedla nový Caponord 1200, Moto Guzzi Californiu 1400 a Vespa futuro-retro skúter 946.

 

Dizajn je klasikou Moto Guzzi. Dominantou motorky je bezpochyby motor, ktorého valce necháva pekne vyniknúť dobre tvarovaná 20.5 litrová nádrž. V plynulej línii s krivkami nádrže pokračuje smerom dozadu veľké sedadlo zakončené širokým blatníkom zakrývajúcim obrovskú zadnú pneumatiku. Svetlá sú s LED diódami a hlavne predné má zaujímavý tvar.

Moto Guzzi California 1400 prichádza s novým motorom o objeme 1380 ccm. Zväčšený objem bol dosiahnutý väčším vŕtaním 104 mm pri zanechaní zdvihu ako tomu je u motorov s objemom 1151 ccm. Nejde však len o prosté prevŕtanie motora, v motore bolo inovovaných aj mnoho ostatných komponentov. Prívod zmesi paliva je zabezpečený rozdeľovačom v tvare Y, ktorý zvyšuje krútiaci moment motora v nízkych otáčkach. Maximálny krútiaci moment 120 Nm je preto k dispozícii už pri 2.750 ot./min. a maximálny výkon 71 kW dosahuje California 1400 pri 6.500 ot./min. V kombinácii s novou 6 stupňovou prevodovkou, poskytne určite dobré rozdelenie výkonu motora pre príjemnú jazdu.

Dynamika motora je po prvý krát v histórii modelovej rady California pod kontrolou systémom ride-by-wire. Vďaka tomu si jazdec môže jednoducho prenastavovať mapovanie motora. Na výber sú tri mapovania: Turismo (turistické), Veloce (rýchle) a Bagnato (na mokrú vozovku). Prítomná je aj kontrola trakcie (MGTC).

Brzdy sú značky Brembo. Vpredu sa nachádzajú 320 mm kotúče do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované 4 piestikové strmene. Vzadu nájdeme jeden kotúč s priemerom 282 mm a strmeňom s dvoma piestikmi. Štandardne je montovaný aj systém ABS.

Všetko sa nesie v novom ráme pozváranom z oceľových rúrok. Motor je uchytený na viacerých miestach silentblokmi tak aby sa k jazdcovi dostávalo minimum vibrácii spôsobených veľkým motorom. Nová je aj predná 46 mm vidlica so zdvihom 120 mm. Vzadu nájdeme dvojicu tlmičov s nastaviteľným predpätím pružiny. Na kolesá sa obúvajú pneumatiky v rozmeroch 130/17-18 vpredu a 200/60-16 vzadu.

Moto Guzzi California 1400 Touring

Najklasickejším vyjadrením modelu California je verzia Touring pre turistov a jazdcov obľubujúcich jazdy na veľké vzdialenosti. Dôležitá bola ochrana pred vetrom a možnosť pribaliť si batožinu na cesty. Preto je model California Touring vybavený veľkým čelným štítom a kuframi s objemom 35 litorv. Okrem toho má verzia Touring aj prídavné svetlomety, dvojfarebné sedadlo a množstvo pochrómovaných ochranných rámov. Prítomný je aj tempomat.

Verzia Touring bude k dispozícii v dvoch grafických prevedeniach: Eldorado (biela s čiernymi linkami) a Ambassador (čierna s bielymi linkami)

Moto Guzzi California 1400 Custom

Táto verzia je dodávaná bez kufrov, čelného štítu, prídavných svetiel a iných doplnkov. Jazdec si na tejto motorke môže vychutnať príslušnú dávku pohodlia, avšak verzia Custom ponúka čistejšie línie motocykla nezakryté doplnkami.

Verzia Custom sa bude dodávať v dvoch farbách: Mercury grey (sivá) a Basalt black (čierna)

K dispozícii je aj kopec doplnkov dostupných pre obe verzie Californie 1400. Dokúpiť sa dajú kožené bočné tašky, zadný kufor, tašky do originálnych kufrov, centrálny stoja a množstvo väčších či menších doplnkov.

Info & foto: piaggiogruop.press

Foto:
 Moto Guzzi California 1400 Touring 2013 Moto Guzzi California 1400 Custom 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziMoto Guzzi
Model:California 1400 TouringCalifornia 1400 Custom
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:CestovnáKlasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1380 ccm1380 ccm
Max. výkon:96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 2750 ot.120 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 110,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:104 x 81.2 mm104 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeňdvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:130/70-18130/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová, dvojpiestikový strmeňjednokotúčová, dvojpiestikový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:282 mm282 mm
Pneu vzadu:200/60-16200/60-16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:337 kg300 kg
Výška sedla:740 mm720 mm
Rázvor:1685 mm1685 mm
Dĺžka:2445 mm2445 mm
Šírka:1030 mm850 mm
Výška:1460 mm1181 mm
Svetlá výška:165 mm165 mm
Objem nádrže:20.5 l20.5 l
Poznámka:
Poznámka:Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akcii

Pridané: 04.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» =?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - 17.11.2017 19:50:

Cap Engela, Cap Serrat, Tabarka. Dnes sme Afriky hrdo zaviezli na najsevernejší bod Afriky nazývaný mys Cap Engela. Je to taký Africký Nordkap, akurát tu nie je tolko turistov... Napr dnes len dvaja ;-) Ale zato sme si to šupli pekne az k monumentu - mape Afriky z nerezu s vyznačeným miestom mysu - rovno na masinach. Afrikam pieskové pisty zatial nevadia i s batožinou. Aj ked treba povedať že sme zabalený naľahko. Potom sme prechadzali okolo jazera Ikechul, ktoré je známe ako prvá zastávka vtákov migrujucich z Európy do teplých krajín. Teraz tu už neboli a tak sme pokračovali na ďalší mys - Cap Serat. Ten bol zaujímavý hlavne asi 3km dlhým pieskovým vyjazdom ktorý končil na vysokom kopci s vojenským radarom. Výhľad super, jazda este lepšia ;-) Tak sme prišli do Tabarky, dali domácu stravu, našli miesto na stany dali domácu a... Ideme späť. Skoro sa stmieva uz 17h treba rano skoro vyraziť. ;-)

=?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
=?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
=?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
=?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
=?utf-8?B?6kNhcCBFbmdlbGEsIENhcCBTZXJyYXQsIFRhYmFya2E=?= - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO

 

Galéria ku článku:

BMW-jesen-side-11-2017

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 2806 | Včera: 197390