Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8998 [Novinky - Predstavujeme]
S veľkým motorom o objeme 1380 ccm prichádza očakávaný model talianskej značky Moto Guzzi, model California 1400. California 1400 prichádza hneď v dvoch verziách Touring a Custom.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7004 [Bleskovky - Novinky]
Piaggio Group mal viacero noviniek. V stánku privítali Maxa Biaggiho, ktorý sa síce môže tešiť z titulu, ale nedávno oznámil aj koniec svojej úspešnej kariéry. Aprilia predviedla nový Caponord 1200, Moto Guzzi Californiu 1400 a Vespa futuro-retro skúter 946.
Dizajn je klasikou Moto Guzzi. Dominantou motorky je bezpochyby motor, ktorého valce necháva pekne vyniknúť dobre tvarovaná 20.5 litrová nádrž. V plynulej línii s krivkami nádrže pokračuje smerom dozadu veľké sedadlo zakončené širokým blatníkom zakrývajúcim obrovskú zadnú pneumatiku. Svetlá sú s LED diódami a hlavne predné má zaujímavý tvar.
Moto Guzzi California 1400 prichádza s novým motorom o objeme 1380 ccm. Zväčšený objem bol dosiahnutý väčším vŕtaním 104 mm pri zanechaní zdvihu ako tomu je u motorov s objemom 1151 ccm. Nejde však len o prosté prevŕtanie motora, v motore bolo inovovaných aj mnoho ostatných komponentov. Prívod zmesi paliva je zabezpečený rozdeľovačom v tvare Y, ktorý zvyšuje krútiaci moment motora v nízkych otáčkach. Maximálny krútiaci moment 120 Nm je preto k dispozícii už pri 2.750 ot./min. a maximálny výkon 71 kW dosahuje California 1400 pri 6.500 ot./min. V kombinácii s novou 6 stupňovou prevodovkou, poskytne určite dobré rozdelenie výkonu motora pre príjemnú jazdu.
Dynamika motora je po prvý krát v histórii modelovej rady California pod kontrolou systémom ride-by-wire. Vďaka tomu si jazdec môže jednoducho prenastavovať mapovanie motora. Na výber sú tri mapovania: Turismo (turistické), Veloce (rýchle) a Bagnato (na mokrú vozovku). Prítomná je aj kontrola trakcie (MGTC).
Brzdy sú značky Brembo. Vpredu sa nachádzajú 320 mm kotúče do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované 4 piestikové strmene. Vzadu nájdeme jeden kotúč s priemerom 282 mm a strmeňom s dvoma piestikmi. Štandardne je montovaný aj systém ABS.
Všetko sa nesie v novom ráme pozváranom z oceľových rúrok. Motor je uchytený na viacerých miestach silentblokmi tak aby sa k jazdcovi dostávalo minimum vibrácii spôsobených veľkým motorom. Nová je aj predná 46 mm vidlica so zdvihom 120 mm. Vzadu nájdeme dvojicu tlmičov s nastaviteľným predpätím pružiny. Na kolesá sa obúvajú pneumatiky v rozmeroch 130/17-18 vpredu a 200/60-16 vzadu.
Najklasickejším vyjadrením modelu California je verzia Touring pre turistov a jazdcov obľubujúcich jazdy na veľké vzdialenosti. Dôležitá bola ochrana pred vetrom a možnosť pribaliť si batožinu na cesty. Preto je model California Touring vybavený veľkým čelným štítom a kuframi s objemom 35 litorv. Okrem toho má verzia Touring aj prídavné svetlomety, dvojfarebné sedadlo a množstvo pochrómovaných ochranných rámov. Prítomný je aj tempomat.
Verzia Touring bude k dispozícii v dvoch grafických prevedeniach: Eldorado (biela s čiernymi linkami) a Ambassador (čierna s bielymi linkami)
Táto verzia je dodávaná bez kufrov, čelného štítu, prídavných svetiel a iných doplnkov. Jazdec si na tejto motorke môže vychutnať príslušnú dávku pohodlia, avšak verzia Custom ponúka čistejšie línie motocykla nezakryté doplnkami.
Verzia Custom sa bude dodávať v dvoch farbách: Mercury grey (sivá) a Basalt black (čierna)
K dispozícii je aj kopec doplnkov dostupných pre obe verzie Californie 1400. Dokúpiť sa dajú kožené bočné tašky, zadný kufor, tašky do originálnych kufrov, centrálny stoja a množstvo väčších či menších doplnkov.
Info & foto: piaggiogruop.press
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Moto Guzzi | Moto Guzzi |
Model: | California 1400 Touring | California 1400 Custom |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovná | Klasika |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1380 ccm | 1380 ccm |
Max. výkon: | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 120 Nm / 2750 ot. | 120 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 10,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 104 x 81.2 mm | 104 x 81.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 130/70-18 | 130/70-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 200/60-16 | 200/60-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 337 kg | 300 kg |
Výška sedla: | 740 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1685 mm | 1685 mm |
Dĺžka: | 2445 mm | 2445 mm |
Šírka: | 1030 mm | 850 mm |
Výška: | 1460 mm | 1181 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 20.5 l | 20.5 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v Akcii |
Pridané: 04.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105760 | Včera: 119235