Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8517 [Novinky - Reportáž]
Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012 | Nasledujúci
Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500 |
Awia: Stojíte za vývojom nového trojlístka motocyklov od Hondy, CB500F, CB500X, a CBR500. Vychádza nový 500-ový motor z predchádzajúceho modelu CB500?
Masanori: Je to úplne nový motor. Podobá sa na motory v CBR600 a CBR1000, teda radový 4 valec, ale je to od základu nový motor.
Masanori: Staré 500-ové motory na tom boli horšie s emisiami a spotrebou preto sme sa rozhodli pre vývoj úplne nových motorov s objemom 500 ccm za použitia najnovších technológií pre dosiahnutie čo najnižších emisií a spotreby paliva.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6236 [Bleskovky - Novinky]
Stánok Harley-Davidson sa niesol v duchu 110-teho výročia značky a vystavené boli limitované výročné modely. Novinky Hondy a Ducati sme predstavilu už včera tak prinášam ešte fotky z ich expozícií.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6328 [Bleskovky - Novinky]
Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.
Awia: Pri sedemstovkách Honda použila ploché motory - sklonené valce dopredu, prečo tomu tak nie je aj pri nových päťstovkách?
Masanori: NC 700 bol úplne nový koncept motocykla, preto sme použili plochý motor a vytvorili tak dostatočne veľký odkladací priestor v mieste kde je zvyčajne uložená nádrž. Avšak pri CB sme chceli zachovať vzhľad CBR 600 a CBR 1000, nadviazať na líniu CB a použiť rozvod DOHC. Takže to je dôvod klasické usporiadanie valcov.
Nový motor CB 500 s rozvodom DOHC |
Masanori: Ďalším dôležitým prvkom, charakteristickým pre radu CB je krátky rázvor osí kolies. NC700 ma rázvor o veľkosti 1540 mm, u novej CB je to len 1400 mm. Keď sklopíte motor, dostanete dlhší rázvor čo nekorešpondovalo so zameraním a ani históriou rady CB.
Awia: Pre akú skupinu zákazníkov sú určené nové modely CB? Má to byť akýsi medzistupienok pri prechode na väčšiu sedemstovku?
Masanori: Nemyslím si, že nové CB 500 modely búdu len akýmsi predochovým modelom k vyššej kubatúre, pretože prenos výkonu a krútiacieho momentu je pri týchto dvoch motoroch kompletne odlišný. Takže myslíme si že zákazníci CB 500 budú iný ako pre NC 700.
Masanori: Predpokladáme že vzhľadom na veľmi priaznivú cenu päťstoviek, ešte nižšiu ako u NC 700 bude o tieto modely väčší záujem hlavne z radov mladších motorkárov.
Awia: Sú nové päťstovky globálnym projektom alebo sú určené len pre európsky trh?
Masanori: Prišli sme s novým motorom s novou charakteristikou priebehu výkonu aby sme boli schopný pokryť čo najväčší trh. Iné sú požiadavky zákazníkov v európe a amerike a iné v ázii, či už vzhľadom na predpisy alebo možnosti využitia motocyklov.
Awia: Nastavenie motorov a výkonové parametre sú na všetkých trhoch rovnaké?
Masanori: Pre európsky trh je určená verzia s výkonom 35kW, kvôli nový predpisom ohľadom vodičských oprávnení. Pre ostatné krajiny je to verzia s výkonom 37kW.
Awia: Verzia CBR500 určená na Európsky pohár juniorov - European Junor Cup je výkonovými parametrami odlišná od sériovej verzie?
Masanori: Všetky špecifikácie ešte nie sú celkom uzavrené, ale motorka vychádza zo sériovej verzie s dodatočnými úpravami pre závodné okruhy.
Verzia CBR500 určená na Európsky pohár juniorov |
Awia: Na akom ďalšom projekte v Honde pracujete, prezraďte nám aspoň či to bude malé alebo veľká kubatúra?
Masanori: Pracujem teraz na väčšom projekte, motocykla s väčším motorom.
Masanori Aoki-ho spovedal Tomáš Hajduch - Awia a Miro Tamáši.
Pridané: 27.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 239465 | Včera: 194037