Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7736 [Novinky - Predstavujeme]
Obľúbený model biku od britského výrobcu Triumph bol opäť vynovený. Street Triple je odteraz ľahší a má novú prepracovanú geometriu aby poskytol jazdcovi úžasný pocit z jazdy na výkonnom trojvalci.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
02.10.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 4575 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph pri oslavách 110teho výročia predstavil dokopy 5 noviniek, aj keď 2 z nich sú “len” vylepšené verzie.
Triumph Street Triple je veľmi úspešný model motocykla z posledných rokov. Je nositeľom mnohých vyznamenaní a je považovaný za najdynamickejší bike vo svojej triede, poskytujúci nezabudnuteľný jazdecký zážitok. Fúziou štýlu Speed Tripla a agility Daytony 675 spôsobil Triumph v roku 2007 ohromenie motocyklového priemyslu vo forme modelu Street Triple, ktorý prišiel na trh za skutočne dobrú cenu. Pre rok 2013 bol nový Street Triple kompletne prepracovaný, aby poskytol novým majiteľom ešte väčší pôžitok z jazdy.
Angláni prichádzajú |
Hlavnou zmenou je celé nové šasi. Úplne nový rám je vyrobený z hliníku a podsedadlový rám je vysokotlakovým odliatkom zloženým z dvoch častí. Šasi je robustné a moderné, vyvinuté k optimálnej dynamike, agilite a pôžitku z jazdy. Vďaka menšiemu množstvu častíc a menšiemu počtu zvarov disponuje rám nižšou hmotnosťou.
Čestné miesto v ľahkom šasi zaujíma nový výfuk “low boy” z nerezu. Nielenže poskytuje nový ostrejší vzhľad, ale významne prispieva k lepšiemu rozloženiu hmotnosti motocykla a váhy samotného výfuku. Jeho moderná konštrukcia umožnila inžinierom firmy Triumph doladiť geometriu biku zmenšením uhlu hlavy riadenia na 24.1º. Úspora váhy oproti predošlému modelu je 6 kg. S terajšou, váhou iba 183 kg, so všetkými náplňami a akumulátorom, je dynamika ovládania motocykla ako celku ostrá ako britva.
Nový výfuk "low boy" |
K fantastickej manipulácii s novým Triumphom Street Triple prispievajú aj tlmiace jednotky KYB. Vpredu je 41 mm upside down vidlica, vzadu centrálna tlmiaca jednotka. Brzdnú silu na prednom kolese zaisťuje dvojica 310 mm plávajúcich kotúčov s dvojpiestikovými strmeňmi značky Nissin. Vzadu nájdeme 220 mm kotúč a jednopiestik od Bremba. Ďalším prvkom zabezpečujúcim istejšie brzdenie je voliteľné ABS, ktoré je plne vypínateľné, čo dáva jazdcovi možnosť nastavenia si biku podľa jeho požiadaviek.
Srdcom Street Triple-a zostáva aj naďalej vodou chladený, dvanásťventilový trojvalec s objemom 675 ccm. Hnacia jednotka bola naladená na neuveriteľne vysoký výkon v nízkych a stredných otáčkach a poskytuje fantastický zážitok z jazdy pre jazdcov akéhokoľvek veku. V kombinácii s krátkou šesťstupňovou prevodovkou, dodáva 106 koňový motor pri 11 850 otáčkach všetko čo potrebujete. Krivka krútiaceho momentu je lineárna a maximálna hodnota krútiaku je 68 Nm je pri 9750 otáčkach.
I cez umiestenie Street Triple-a na vstupnej úrovni v rade modelov Triumph “Roadster”, prichádza nový Street Triple s vysokým stupňom vybavenia už v štandardnej výbave. Súčasťou štandardného vybavenia je imobilizér, zatiaľ čo ďalšie bezpečnostné komponenty, ako zámok v tvare písmena “U”, ktorý je možné uskladniť pod sedadlom motocykla, je k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
Triumph Street Triple |
Komplexná digitálna prístrojová LCD doska, mimo iného, obsahuje vstavaný časovač kôl, indikátor zaradeného rýchlostného stupňa, programovateľnú svetelnú signalizáciu zmeny zaradenia rýchlostného stupňa, ukazateľ hladiny paliva, hodiny, veľký otáčkomer a digitálny tachometer. Prístrojová doska je taktiež schopná zobraziť tlak v prednej a zadnej pneumatike, pokiaľ bol nainštalovaný voliteľný systém monitorovania tlaku v pneumatikách.
Nový Street Triple bude v roku 2013 k dispozícii v troch farebných prevedeniach: Phantom Black (čierna), Crystal White (biela) a výrazná Caribbean Blue (modrá).
Triumph Street Triple R |
Veľmi oceňovaný model pre jeho ľahkú a intuitívnu ovládateľnosť. Street Triple R 2013 posúva jazdu na úplne inú úroveň. Jeho 41 mm predná upside down vidlica KYB je plne nastaviteľná pre predpätie pružín, tlmenie odskoku a kompresiu tlmenia, za účelom poskytnutia maximálnej slobody nastavenia pre špičkových jazdcov a ich špecifické potreby. Zadná tlmiaca jednotka disponuje rovnakou úrovňou kvality a dá sa na nej nastaviť predpätie pružiny a tlmenie odskoku.
Kotúče ostávajú na eRkovej verzii v rovnakom romere ako na Street Triplovi avšak strmene sú na tejto verzii radiálne štvorpiestikové. Voliteľné ABS, dostupné pre tento model, je doslova umeleckým dielom, ktoré umožňuje jazdcovi prepínať medzi rôznymi režimami jeho účinnosti. Brzdy aj nastaviteľný podvozok tvoria dohromady "balíček" umožňujúci ľahkú konfiguráciu nastavenia pre pretekársky okruh alebo pre bežnú jazdu po ceste, pri zachovaní neuveriteľnej brzdnej sily. Prepracovaná geometrie uhlu hlavy riadenia 23,4º tieto možnosti len dokresľuje.
USD vidlica a radiálky Nissin |
Vizuálne sa eRkový model od Street Triple-a líši červeným podsedadlovým rámom, červenými prúžkami na ráfikoch kolies a červeným bočným krytom chladiča s dominantným logom R.
Nový Street Triple R bude v roku 2013 k dispozícii v troch farebných prevedeniach: Phantom Black (čierna), Crystal White (biela) a Matt Graphite (šedá).
Dynamický model Street Triple R |
Škála originálneho príslušenstva Triumph dovoľuje majiteľom prispôsobiť si motocykel podľa ich konkrétnych požiadaviek. Veterné štítky vo farbe, kliny pod motor a kryty zadného sedla, dávajú motocyklu športovejší a agresívnejší vzhľad. Zatiaľ čo firma Arrow vyvinula ľahkú koncovku výfuku typu „slip-on“, pre vyšší výkon a redukciu váhy. Ďalšie zaujímavé príslušenstvo zahrňuje spätné zrkadlá uchytené v koncoch riadidiel, brzdové a spojkové páčky obrobené na CNC stroji a „plug and play“ rýchloradenie (quick shifter), ktorého inštalácia trvá nanajvýš niekoľko minút.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Street Triple | Street Triple R |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 675 ccm | 675 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 9750 ot. | 68 Nm / 9750 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 52.3 mm | 74.0 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 135 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | štvor kotúčová 4 piestik radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 R17 | 180/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 183 kg | 183 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm | 2055 mm |
Šírka: | 740 mm | 740 mm |
Výška: | 1060 mm | 1110 mm |
Objem nádrže: | 17.4 l | 17.4 l |
Pridané: 19.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318830 | Včera: 166008