Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11090 [Novinky - Predstavujeme]
Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý adventure bike. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6142 [Novinky - Predstavujeme]
V stánku KTM sme mohli po prvý krát naživo vidieť dve novučičké cestovné endurá 1190 Adventure a Adventure R.
Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý Adventure bike. Motocykel neskrýval svoje pretekárske gény zdedené od špeciálov jazdiacich náročné diaľkové rely. Poznatky zo súťaží boli vždy zárukou toho, že motorky s logom KTM boli o kúsok viac športovejším náradím než konkurencia v danom segmente. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe. Silný, úsporný a kultivovaný motor umožňuje užívať si akúkoľvek jazdu po mnoho kilometrov a kvalitný podvozok, s novým rozmerom kolies v tejto triede, zabezpečí ničím nerušené vozenie sa v akýchkoľvek podmienkach.
Na základe KTM 1190 Adventure vyrástla aj jej sestra s pridaným písmenom R, ušitá na mieru jazdcom, ktorí berú pojem Adventure smrteľne vážne. S upraveným podvozkom a kolesami s priemerom 21 a 18 palcov iste nesklame nejedného off-road zameraného jazdca. Geometria, rozloženie hmotnosti, svetlá výška, ergonómia a vysoko kvalitné komponenty umožnili vytvoriť motorku schopnú prekonať aj skutočne ťažké terény.
KTM 1190 Adventure aj Adventure R prichádzajú so systémom C-ABS. Ten bol vyvinutý v spolupráci s firmou Bosch a využíva najnovšie možné technológie. Novinkou je však funkcia offroad mode. V tomto móde, C-ABS umožňuje zablokovať zadné koleso avšak antiblokovacia funkcia na prednom kolese ostáva zachovaná. ABS je však možné aj úplne vypnúť.
O brzdenie sa pritom starajú radiálne Brembáče. Vpredu s 320 mm kotúčmi a vzadu 268 mm kotúčom.
Kontrola trakcie zabezpečuje pri vysokom výkone motora optimálnu adhéziu zadného kolesa na všetkých povrchoch. Pri zásahu trakčnej kontroly sa na displeji rozbliká LED dióda. MTC umožňuje štyri rôzne hodnoty nastavenia kontroly preklzu, plus je tu možnosť systém úplne vypnúť. MTC ponúka tieto režimy: Sport, Street, Rain (zníži sa aj výkon motora na 100 koní), Offroad (umožňuje prekĺzanie kolesa avšak výkon je znížený na 100 koní). Režimy MTC sa dajú jednoducho prepínať pomocou tlačidla na ľavej rukoväti.
Ako názov napovedá, TPMS kontroluje tlak vzduchu v pneumatikách, ktorý sa zobrazí na displeji a v prípade závažnej straty tlaku informuje jazda o riziku.
Na nových KTMkách je možné upraviť si niektoré časti tak aby zapasovali individuálnym potrebám jazdca.
Sedadlo je na KTM 1190Adventure dvojdielne avšak eRková verzia má sedadlo jednodielne. Okrem spomenutého si jazdec na týchto motorkách môže nastaviť aj výšku plexi v rozsahu 25 mm.
Silný motor o objeme 1195 ccm pochádza zo superbiku KTM RC8 R. Okrem toho, že ponúka dostatočný výkon a krútiaci moment prichádza oproti svojmu predchodcovi aj s o 20% nižšou spotrebou paliva. Cestovateľov iste poteší aj servisný interval 15.000 kilometrov.
Zárukou pre hladké dávkovanie výkonu je systém ride-by-wire, ktorý úzko spolupracuje s kontrolou trakcie (MTC). Nechýba ani anti-hoppingová spojka.
Rám je pozváraný z chróm-molybdénových rúrok a váži 9.8 kilogramu. Podvozok je od značky WP. Vpredu nájdeme nastaviteľnú 48 mm upside-down vidlicu a vzadu taktiež nastaviteľnú centrálnu tlmiacu jednotku. Zdvihy sú vpredu aj vzadu rovnaké. U KTM Adventure 190 mm a pri eRkovej verzii 220 mm. Ďalej je možnosť dokúpiť si systém elektronického nastavovania podvozku EDS (Electronic Damping System), pri ktorom si jazdec pomocou tlačidla prispôsobí odpruženie. Možnosti nastavenia sú: sólo, sólo s batožinou, so spolujazdcom a so spolujazdcom a batožinou. K tomuto si potom jazdec zvolí režim: komfort, street alebo sport.
Kolesá sú vypletané pre bezdušové pneumatiky. Na KTM Adventure nájdeme kolesá s pneumatikami v rozmeroch 120/70-19 vpredu a 170/60-17 vzadu zatiaľ čo eRko má osadené pneumatiky v rozmeroch 90/90-21 vpredu a 150/70-18 vzadu. Pre lepšie ovládanie sú Adventre-ky vybavené aj tlmičom riadenia značky WP.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | 1190 Adventure | 1190 Adventure R |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1195 ccm | 1195 ccm |
Max. výkon: | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / ot. | 125 Nm / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 105 x 69 mm | 105 x 69 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 268 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-17 | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 235 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1580 mm |
Svetlá výška: | 220 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 308 km | cca 308 km |
Servisný interval: | 15 000km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | nie |
Iná výbava: | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | ||
Poznámka: | V sérii: C-ABS, MTC (Motorcycle Traction Control), Multi-function prístrojovka, denné svietenie, LED smerovky, vypletané kolesá, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí. Servisný interval 15 000 km Cena 05/2013 14950,-EUR | Cena 05/2013 15300,-EUR |
Info & foto: www.ktm.com
Pridané: 25.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77589 | Včera: 225620