Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 26487 [Novinky - Predstavujeme]
Po populárnom modely Z750, Kawasaki s hrdosťou predstavuje nový bike strednej triedy Z800. 40 rokov po zrodení prvého Zedka tu máme ďalší, tentokrát výrazne agresívne vyzerajúci model naháča strednej triedy.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6498 [Novinky - Predstavujeme]
Naživo priamo z Kolína vám prinášame horúce informácie o novinkách z dielne francúzkeho Peugeotu a japonskej značky Kawasaki.
Dizajnéri dostali voľnú ruku, aby sa pokúsili pojmu Zed vdýchnuť viac života. Podarilo sa im vytvoriť agresívny dizajn stroja, ktorý poriadne prevetrá nejednu zatáčku. Agresívne vyzerajúci obal však nie je všetko čo prináša nová Kawasaki Z800. Výkonnejší motor a kvalitný podvozok sú samozrejmou súčasťou celku s názvom Z800.
Nový naháč strednej triedy - Kawasaki Z800 |
Vďaka množstvu lomených hrán, zvlášť viditeľných na tvare svetlometov, Kawasaki Z800 vyzerá dravo už na prvý pohľad. Emblém Zedka je zakomponovaný v mnohých častiach biku. Umiestnenie svetielok v zadnom svetle ako aj sedadlo a mnoho ďalších detailov nesú práve znak Z.
Pri vytváraní biku však nešlo len o dizajn. Upravený je posed a celková ergonomika motocykla. Jazdec sa tak s novým Zedkom môže viac zblížiť a vnímať tak lepšie každý detail jazdy. Tvar nádrže bol upravený aby kolena viac zapasovali do jej tvarov, no aj celkový posed je viac naklonený dopredu.
Moderná prístrojovka s tromi LCD displejmi |
K novému dizajnu patrí aj moderná prístrojovka pozostávajúca z troch LCD displejov. Na strednom displeji sa nachádza otáčkomer so stúpajúcou stupnicou pri zvyšovaní otáčok. Ostatné displeje sú multifunkčné a jazdec si na nich môže zobraziť, rýchlosť, prejdené kilometre, čas, teplotu motora, objem paliva v nádrži, zvyšný dojazd na nádrž a ukazateľ ekonomiky jazdy.
Vďaka zväčšenému objemu, motor Z800vky ponúka vyšší výkon v celom rozsahu otáčok. Zvýšenie výkonových hodnôt motora je citeľné najmä v nízkych otáčkach a to hlavne pri pomalej jazde v meste. Zväčšený objem sa dosiahol väčším vŕtaním, ktoré stúplo z hodnoty 68,4 na 71 mm, zdvih má hodnotu 50,9 mm.
Nový motor s objemom 806 ccm |
Systém vstrekovania paliva je riadený vysoko výkonnou riadiacou jednotkou v spolupráci s ultra-jemnými vstrekovačmi. Stúpol aj priemer škrtiacej klapky z 32 na 34 mm, čim sa má docieliť hladšia reakcia motora na otočenie plynovou rukoväťou v celom spektre otáčok.
Sacie a výfukové porty boli upravené tak aby vyhovovali motoru so zvýšeným objemom. Sacie potrubia teraz nemajú rovnakú dĺžku. K stredným valcom teraz vedú dlhšie, no pri predchádzajúcom modely Z750 boli všetky 4 rovnako dlhé. Táto zmena má pomôcť k presunu špice krútiaceho momentu do nižších otáčok.
Piesty majú nový tvar a sú vyrobené z tlakovo liateho hliníka, čim sa dosiahla úspora 10% hmotnosti na váhe piestu. Aj výśka piestov bola znížená, konkrétne zo 47,2 na 40,2 mm.
Pokrútené výfukové zvody boli navrhnuté tak aby boli čo najdlhšie. Koncovka výfuku je skrátená a umiestnená pod motorom, čím chceli inžinieri v Kawasaki dosiahnuť čo najlepšiu centralizáciu hmotnosti a dizajnéri zvýšiť imidž streetfightera. Výfuk je samozrejme vyrobený tak aby motorka spĺňala najnovšie hlukové a emisné normy.
Prevodovka, spojka a radiaci mechanizmus sú mierne upravené tak, aby boli trvácnejšie a priniesli lepší pocit z akcelerácie motocykla.
Rám je oproti tomu aký bol na modely Z750 mierne modifikovaný. Zvýšila sa jeho torzná tuhosť a museli sa zmeniť aj úchyty pre nový motor. Motor je teraz uchytený tak, aby sa zredukoval prenos jeho vibrácii na jazdca, zvlášť do riadidiel. Predĺžila sa aj kyvka z dĺžky 560 na 572 mm.
Tlmiče boli upravené. Predná 41 mm KYB upside-down vidlica bola prenastavená k lepšej spolupráci s novým rámom. Zadná KYB tlmiaca jednotka je odteraz posunutá o 20 mm doľava od stredu biku.
Predné brzdové kotúče taktiež povyrástli. Ich priemer stúpol z 300 na 310 mm a zahryzávajú sa do nich štvorpiestikové strmene značky Nissin (verzia Z800e bez ABS iba dvojpiestiky). Vzadu bude kotúč s priemerom 250 mm a jednopiestik.
Kawasaki pripravila aj verziu Z800e. E v názve znamená Europe a teda tento model je ušitý na mieru novej legislatíve vodičských preukazov v EU. Táto verzia bude ponúkaná spolu z normálnou neškrtenou verziu Z800.
Hlavný rozdiel je vo zníženom výkone na 70kW resp až na 35 kW. Ďalšie rozdiely nájdeme v komponentoch. Verzia e nieje štandardne vybavená plastom pod motorom, predná vidla nieje nastaviteľná, zadný tlmič nieje hliníkový ale oceľový, bez rezervoára, a má nastaviteľné iba predpätie a brzdy sú vo verzii bez ABS iba dvojpiestikové. Z800e ABS má predné piestiky rovnaké ako ostrá teda štvorpiestiky.
Všetky verzie Z800 aj Z800e sú dostupné s a aj bez ABS.
Ku Kawasaki Z800 budú dostupné aj fabrické doplnky. Malý veterný štít, slidre na motor, prednú vidlicu či iný kryt zadného sedala nájdete v ponuke Kawasaki pre model Z800.
Kawasaki Z800 bude k dispozícii v týchto farebných kombináciách: Candy Flat Blazed Green/Metallic Spark Black (zelená), Ebony/Metallic Spark Black (čierna), Pearl Stardust White/Metallic Spark Black (biela) a Pearl Blazing Orange/Metallic Spark Black (oranžová).
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Z800 | Z800e |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 806 ccm | 806 ccm |
Max. výkon: | 112.9 k (83.0 kW) / 10200 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 76 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.9:1 | 11.9:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 71 x 50.9 | 71 x 50.9 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 229 kg |
Výška sedla: | 834 mm | 834 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 800 mm | 800 mm |
Výška: | 1050 mm | 1050 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 150 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2013 8 795,- € Cena 05/2013 9 295,- € s ABS | Dostupná aj vo verzii 35 kW |
Info & foto: kawasaki.press
Pridané: 09.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 311598 | Včera: 234958