Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slnečný víkend v alpách 1/2

Pridané: 10.09.2012 Autor: sibko

Toto je príbeh dvoch motorkárov na víkendových potulkách po rakúskych Alpách. Dvoch milovníkov jednej stopy, ktorí sa stretli na tomto výlete, spájala veľká chuť jazdiť a spoznávať pekné miesta alpských horských ciest. Príjemné zážitky, ktoré zostali v pamäti po výlete, už nikto nevymaže.

V prvých augustových dňoch ma začínajú trápiť abstinenčné príznaky - veľmi málo som v tomto roku jazdil. Polovica sezóny je v „prdeli“ a motorka v garáži spieva smutnú pieseň. Cesty do práce a späť neuspokoja asi nikoho, ani jazdca, ani mašinu.

Bolo to treba riešiť, tak som sa synom 4. - 5. augusta vybral víkendovo pozrieť Julské Alpy. A ako bonus k výletu sme si boli zaplávať v mori na ostrove Krk. Mesto Krk, kde sme strávili sobotný večer a časť nedele, je pekné a má atmosféru. Pre mladého, ktorý na motorke so mnou ešte necestoval, bolo 1700 víkendových kilometrov šokom. No čo, na oceľovej „zadnici“ treba začať pracovať včas, aby náhodou nebolo neskoro. Jeho jeden a pol krížika je vhodný čas na to, aby začal spoznávať krásy života.

Pre jedného šok, pre mňa len hodená návnada na nasledujúci výlet. Európske počasie v sezóne priebežne sledujem stále, takže predpoveď na 17. - 18. augusta rezonovala v mojej hlave. Pre alpský región zrážky nulové, oblačnosť minimálna a teploty vysoko nad dvadsať.

Prvý nápad, vyraziť na Grossglockner, sa už nedal z hlavy dostať von. V tomto termíne manželka pracuje, syn nechce, tak hľadám partnera na výjazd medzi motorkármi v mojom okolí. Neúspešne, asi chýbajúce emócie. V piatok pred 18:00 píšem riadok na motoride-ové turistické fórum. Ide niekto na GG? S tým že sa niekto pridá v hodine dvanástej, absolútne nerátam a zmieril som sa s tým, že idem sám.

O 22:00 mi zvoní mobil, neznáme číslo. Ozve sa zrelý mužský hlas s otázkou, že kedy chcem vyraziť? Že by išiel. Je to fór? Som v šoku. Dávame si teda zraz o 6:00 na diaľničnom prechode Berg.

Kto to ide so mnou je pre mňa veľká neznáma, keďže som jeho motoride „nick“ v tej rýchlosti pri telefonáte prepočul. Je mi však jasné, že to prsnatá 18-tka nebude. Z Považskej Bystrice vyrážam o 4:00 hod., o 5:30 hod. kupujem na Bergu rakúsku známku a čakám, kto príde.

O 6:00 brzdí na parkovisku Varadero, sedí na ňom veľký chlap asi v mojom veku. Je to Juro BikerTT.

O malú chvíľu mačkám štartér a môj V-Strom a Jurove Varadero začínajú odkrajovať prvé spoločné kilometre. Čaká nás rýchly diaľničný presun po trase Linz, Salzburg, Bischofshofen na severný vstup Grossglockner Hochalpenstrasse.

Počasie je výborné, teplota tak akurát. Nemci sa valia k moru, tak je na diaľnici od Salzburgu smerom na Villach dosť tesno. Prekľučkovať cez kolóny sa nám darí v pohode, bez výrazného zdržovania sa alebo náhleho brzdenia.

O 11:30 hod. nás čaká prvá odmena, prvé kilometre na alpských cestách, prvé zákruty, prvé stúpania v motorkárskom raji.

GG je síce víkendovo natrieskaný, ale optimizmus a radosť z jazdy to pokaziť nemôže. Zastavujeme na Edelweiss-Spitze 2571m n. m. a K. F. J. Höhe 2369 m n. m. Pozeráme a fotíme miznúci ľadovec.

Po prejazde Heiligenblutom pokračujeme podhorím do Gmündu. Za odbočkou na dedinku Malta nás čaká odmena, dolina Maltatal. Nádherná alpská dolina núkajúca oku lahodiace prírodné scenérie a cestu plnú zákrut. Veľká priehrada na jej konci, hra svetla a tieňov na končiaroch okolitých hôr a pár bielych oblakov odrážajúcich sa na hladine v lúčoch zapadajúceho slnka vytvárajú čarovnú atmosféru. Po 18:00 hod., po krátkom hľadaní, nachádzame ubytovanie v dedinke Malta v malom príjemnom penzióne a aj motorky ukladáme na noc do garáže. Dobrá večera a chutné kvasinkové pivo sú príjemným zakončením alpskej soboty. Počítadlo kilometrov hlási číslo 880.