Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Rocket Roadster - God Save the Queen

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10392 [Testy a predstavenia - Test]

Radový trojvál, 2294cc, 148PS/5750 rpm, 221 Nm/2750 rpm a 367 kg suchá hmotnosť. Viac faktov v číslach vás zaujímať ani nemusí. Všetko ostatné je len a len o pocitoch! Je ich toľko, že sa až miešajú.


A čo je najhoršie, tak sa miešajú natoľko, až neviem niečo normálne rozumné napísať. Čo rozumné sa dá napísať k motorke, ktorá každopádne patrí do skupiny „Tak to je nejvíc!“ a už po pár metroch vám vygumuje nadobro všetko normálne z hlavy? A nie len z hlavy! Nedáš si trochu pozor na otočenie tučného plynu a už sa vozíš zo strany na stranu s gumujúcou zadnou obrtučnou gumou. Kopneš do dva, motorka ťa vyhodí do vzduchu zo sedla, prdel máš natlačenú o tvarovaný zadok sedačky a nevieš čo skôr. Je to strach, alebo rešpekt, čo sa ti zrazu hromadí v tele? Je to len adrenalín? Je to nechuť ďalej skúšať kam sa až dá táto raketa viesť? Že kam sa dá viesť. To je jaká blbosť? Keď som niekedy tvrdil, že chcem motorku ktorú treba krotiť a ktorá si robí čo chce, tak som asi netušil, že existuje toto! Rocket ťa v okamžiku presvedčí, že tu sa nedá presviedčať a krotiť jeho potenciál a povaha. Tu sa ide tak ako sa chce jemu!

Preberačka a cesta domov

Motorák preberám večer o siedmej, začína pršať, posila ktorú som si zavolal na prípadné krotenie tejto beštie musí ísť iným smerom a ja sa vydávam za kvalitného dažďa proti noci s čiernym plexi na prilbe. Paráda, horšie to ani začať nemohlo! Decentne kvaltnem za kvalitného zvukového prejavu do jedna, púšťam spoječku a bez plynu sa nechávam unášať naprieč temnotou. Vychádzam zo štrkového parkoviska a motorka hrabe na mokrom asfalte tuším aj na voľnobehu. Ojéjej, cesta domov bude asi nekonečná. Ale lepšie, ako keby skončila predčasne. S obrovským rešpektom prechádzam mestom, bojím sa pridať, bojím sa brzdiť, bojím sa klopiť...skrátka posranec naväčší. Vychádzam z mesta a ani neviem ako, no šúlcom začínam točiť viac a viac. Kuk na tacho a otáčkomer a hneď ma napadá táto logická hádanka: „nakvaltovaná pjetka, 3500 otáček, na tacháči stopade, prdel stáhnutá jak v basistickích sprchách...co je to?“

_DSC0001
_DSC0390
_DSC0087
_DSC0127

Ďalšie dni s Rocketom

Ráno sa ponáhľam umývať, nech sa vozím už len na čistučkom, naleštenom a hlavne najnadupanejšom stroji široko - ďaleko. Popri umývaní si všímam vždy detaily a spracovanie. Tu kde ťukneš, tak ťukneš do „poctivého železa“, plasty sú tu v počte, že výnimka potvrdzuje pravidlo. Všetko je tu v hesle, čí väčší, tým lepší! Aj držiaky predných smeroviek majú asi tri kilá každá...a k temu hláški mojého tatu: Tipickí angličaňi. Oňi sú tak hrdí, že mosá mjet šecko lepší jak tí megalomanskí amíci. Ket američaňi spravili velkú harlejku, tak briťi mosá spravit ešče vječí stroj. Kolko to má kubíkú? Reku dvaťisíc tristo. No boha dost. A vážito aj tristo kilo, ne? A já na to: tristo sedemdesát prázdne. No to snát neňi aňi pravda a tá tustá guma. Na tem sa aňi nescem ít odvést...Lebo to mosí stát aspoň patnást ťisíc...

A veru toľko a niečo viac stojí. Presnejšie povedané 15 295,- Niekto povie, že to je veľa, ale podľa mňa, za to čo dostaneš, to nie je ani adekvátna cena. Pretože nielen že dostaneš poriadnu motorku a nie plastovú náhražku, ale tie pocity čo som spomínal na začiatku, tak tie sú na nezaplatenie.

Mestom sa plazíš len tak na dvoječke, motor si pradie, všetci očumujú to hovado a ani nevedia čo to je. Výfuky sú decentne tichučké, viac je počuť motor a ty si užívaš. Neriešiš ani ten prehnaný až paranoidnýý strach z neohľaduplných vodičov, ktorý ťa chcú zostreliť. Na tomto Ti dá prednosť plechovkár aj keď ju nemáš. Ja som sa s tým stretol viac krát.

Posed je na mňa trochu natiahnutejší, ale nie otravný. Dokonca som si sadal aj tak čo najďalej na širokom a dlhom sedle. Nech som natiahnutý ešte viac a nech zdôrazňujem veľkosť stroja. Ako by som ho nezdôraznil dosť len mojou výškou a váhou, že? :-)

Radička aj zadná brzda sú kupodivu umiestnené dobre, aj keď od pohľadu sa mi zadná zdala nízko. Tučné gripy sú perfektné do ruky, páčka spojky aj brzdy už asi ani hrubšie byť nemohli. Poriadne a ničím neochudobnené, tak to má byť. Každý gram navyše sa tu počíta.

Ešte spomenúť budíky, ktoré znova po vzore civilizácie obsahujú digitálne ukazovatele tripov, celkového dojazdu, hodín, zaradeného kvaltu, dojazdu na nádrž a ukazovateľa stavu paliva. Posledné spomenuté sú asi najhlavnejšie. Kto už rieši denné najazdené kilometre na tejto mašine? Kto rieši koľko je hodín? A kto potrebuje vedieť čo tam je za kvalt, keď motorke je to s jej krúťakom absolútne jedno. Ale koľko máš ešte v nádrži, to už je iná. Zvlášť pri tomto jedlíkovi. A keďže mu veru chutí, tak ešte lepší a dôležitejší je údaj o aktuálnom dojazde. Pretože spotreba sa pohybuje v medziach od päť, ani nechcem vedieť pokiaľ...mne sa podarila spraviť pri klasickej jazde na tomto stroji priemerka rozumných 8,9 litra. Jazdil som tak, ako si to motorka vyžadovala. Po meste na pána, decentne na voľnobeh, sem tam trochu plynu a „čára dím za mnú“. Medzimesto tak na kochačku 80-90 a sem tam na jogurťáka 170 a vejš. Takže sa nie je čomu čudovať, že pri objeme 2300 a takomto jazdení popapá viac než ostatné. Ale keď sme išli fotiť a viezol som moto naspäť, pri turistickej jazde neprekračujúcej 110 a „ľahkou nohou“ na plyne sa spotreba skosila na dolnú hranicu. To jest niekde okolo päť litrov.

Keby mi niekto donedávna tvrdil, že skoro 400 kg zabalených do tohto mordoidného hovada sa ovláda absolútne bez problémov, tak ho asi vysmejem a pozvem na pivo s borovičkou. To môže povedať len niekto v absťáku. Ale houby moja zlatá. Rocket sa hneď po rozbehnutí ovláda krásne a bez problémov. Na kruháčoch som mal pocit, že sa trochu zatvára, čo je na takúto moto asi normálne, ale inak tam nevidím problém. Jasné, zadná guma svojou šírkou zapríčiňuje v zatáčkach niečo ako keby vás chcela predbiehať, ale na to si zvykneš a časom neriešiš. Valíš koľko chceš, na brzdy vďaka ABSku môžeš hamstnúť bez strachu a klopíš až po stúpačku. Keď som spomenul brzdy, tak treba spomenúť aj to, že sú také akurát. Svoju robotu si spravia a pritom sa nesprávajú vulgárne. A také je aj radenie. Tiché a kultúrne. Kvalty tam idú ozaj krásne, až na hlučnú a sem tam falošne zaradenú jednotku.

_DSC0453
_DSC0427
_DSC0411
_DSC0455

Vlastne, nakoniec som zistil, že celá motoráda sa nespráva tak, ako som si na začiatku myslel. Nakoniec som tam zbadal, že v akej nálade si na ňu sadáš, tak potom následne aj jazdí. Keď budeš pokojný a vyrovnaný, bude ťa voziť tiež s pokojom. Vtedy to jazdí za spomínaných cca 5 litrov.

Sadni na ňu trošku „nadržaný“ a zadnú gumu meníš asi po 2500km...Pokuty zbieraš ako kartičky pokémonov a benzín jej leješ do gágora asi každých 150 km. A keď pôjdeš na výjazd s druhými Triumphálnymi motorákmi, tak si daj pozor, aby si pri pridávaní nemal nikoho vedľa seba. Lebo ho nasaješ do vzducháča jak muchu. A aj keď potom parkujete, tak parkuj aspoň tri metre od všetkých, lebo sa s tebou prestanú kamošiť. Pri Rocketovi vyzerajú ostatné motorky ako hračkárske odrážadlá...

Názor druhého uchyláka:

Martin ChesterTT:

Triumph rocket tri. Začnem tým, že som nespával dobre celý týždeň. Odkedy mi tuto záhorácka strela povedala, že ju má doma. Reku to musím vyskúšať! Mašinu, ktorá sedí na tróne, málo ľudí o nej vie, ešte menej na nej jazdilo. Mašinu, ktorá drtí konkurenciu a japonci zatiaľ postavili len dva stroje, ktoré sa jej môžu rovnať. Yamato a Vmaxa.

Pár dní nám nehralo počasie a potom jeden krajší pondelok prišiel ten čas. Už keď to tlačil zo záhrady, tak sa mi odkrvovala hlava a podbradník by tiež nebol na škodu. Prvé naštartovanie. Zvuk taký decentný. Ani tichá, ani hlučná. Oproti mojej Tučnej Berte skôr šepkala. Prekračujem širokánske sedlo ľavou nohou a sadám na tohoto giganta. Brutál rešpekt! A tak by to malo byť. Nie machrovstvo, nie strach. Tu strach alebo malý pipík nemajú čo robiť. Musíš si zdravo veriť, keď stláčas spojku a kopeš jednotku do 2300 kubíkového monštra s tým, že všetkých 148 tátošov a 221 Izákov čaká na Tvoj povel pravačkou. Tu domachrujete a strach Vás premôže. A to som sa ešte nepohol.

Čumím na tú gigantickú nádrž, za prístrojmi vidím tie dve kukadlá vpredu. No Mikulec už vyráža na mojom kladive a mňa s angličankou čaká cesta SE-BA. Dávam teda za jedna, rozhýbava sa to. Tak bez plynu, len púšťaš spojku. Z trávy na cestičku len tak.. že 370 kilo + náplne + mojich cca 85. Na cestičke sa rozhýbavam už pod plynom. Dojdem na stopku. Tu si ma pri balansovaní s nohou na zemi ešte raz preverila hmotnosť 370 kilo a potom už ništ :-O

Prvé zákruty som si všimol, že to klopím presúvaním váhy z jednej ritnej pólky na druhú. Ťahám teda za ten heft a spomínam si na SS, čo som písal mikulcovi. Že to mosí lecet jako ked padá 230 Izákov z teho stromu jako to jablko a do rici ich ešče kope 148 tátošov. Dostávame sa na rovinku a MT s rachodom jako ked sa je*ú kostry na plechovej streche a pri tem počúvajú dubstep na plné gule dáva porádne zabrat zadnej gume. Záhorák mírí k horizontu. Pfff.. uškerím sa jako fajnšmeker vo fekálbare a dávam tým trom čertom v jednom zástupe podemnú porádne nažrat. Motorka pri volnobehu zatrase jako stará ávia ked cúvá a potom dostává nažrat aj mojá zadná guma. A tu to došlo!

Mám pod sebu najvačšú jebu, jaká je /sériovo/ ale žádné roztrasené svetlá a čárky jako ked Han Solo a ten chlpatý Chewbaka cestuvali svetelnou rýchlosťou sa nedejú. Jako nemá to problém vyškolit hocijakú nadupanú audinu, alebo chlapca čo si myslí, že tatkove petkové béééemvééé je najrýchlejšé. Ešteže to má ukazuvatel zaradzeného stupna, lebo prisámbohu som temu nemohol uverit, tam je štvorka a furt to takto zrýchluje. Dobehnút Mikulca na mojej Lokomoto neni až taký problém, no nehat mu dve-tri sekundy a hrajem už len druhé husle. Toto má byt ten roket? Áno, to je on!

Potom cestičky od Trstína až do Pezinku. V dedine v takej tej peknej padesátke začínám behat medzi čárami na ceste. Taký slalom. Ano robívam to, krátim si tak nudné chvíle. A tu kukám. Mašina poslušne medzi čárami napravo, nalavo, napravo, nalavo.. stíha, okuláre mi zastavujú oči, keré sa chystali vypadnút z jamék. Toto má byt ten roket?! Áno, to je on!

V meste bez problémov. Neprepletal som sa premávkou, jako robím na djuukovi ale ked máš priestor, tak sa zmescíš.

Čo som to teda sedlal? Vlka vo vlčom kožuchu, či ovcu vo vlčom kožuchu? Ovčie rúcho to nemá a gdo si myslí že ano, nech ide k očnému. Pravda je taká. Toto je mašina, kerá na štvorečke pri 1500 otáčkach pomaly pradie dedinkami. Toto je mašina, na ktorej by som sa vybral do tatier, alebo naprieč slovenskom. Toto je mašina, kde keď vytočíš za tri nad 4000 otáčok tak sa najprv spravíš spredu z krásneho zvuku a potom zo zadu pokrstíš trenky druhý raz - nahnedo, ked to z mestskej 50km/h kochačky za 3 sekundy polecí 160+ a bude tahat dalej.

Taká pekná vec ma napadla, ked som ju nechával v motocorse. Toto je angický chuligán. Stretni ho na zápase čelzi a zlomí ci obidve ruky, rozbije ci papulu na maderu a ešče sa ci do nej aj vysere. Ale stretni ho doma a ziscíš, že poobede o pátej pije čajík a na ruke ze šálku má vystčený malíček. . Kultúra sa nezapre.

Záver? Superšporty ma nebavá a Yamato je hlboko pod hladinou. VMAX!! SI DALŠÍ NA RADE!! Muhehe..

šecko. Dizajn, prejav, majestátnosť, obratnosť /na také hebedo/ pohodlie, ABS, Dokonca si dovolim povedat, že na nádrž sa dá urobit cca 350 km a musí to turistikovat do 6 litrov nekedy mi tam neišla nakopnúť jednotka a mój plat, z kerého si roketa nevím kúpit

Niečo na viac

Škoda, že až teraz pri Roketovi ma napadlo, že by som mal do testu, sem tam vložiť aj nejaké komenty od "okoloidúcich".
Tak napríklad Filip fotograf: vraciam sa po zaplatení benálu k motorke a Filip ju obzerá: "Co je staté?" pýtam sa ho. "Najprv sem kukal co sa mi na nej lúbi a teraz už kukám či sa mi na nej vúbec neco lúbi."
Lenže to sa zatiaľ previezol len mestom, pretože neskôr, keď zisťujem ako sa mu vezie na bobíku, tak sa dozvedám: "Sedí sa tu jak v obyvačke na gauči, akurát je tu prievan"
No ale keď som mu to nakoniec dal, že nech sa prevezie, samozrejme až keď sme mali nafotené, to len pre istotu, tak sa vrátil s priblblím úsmevom a z roztrasených pier, trochu zle artikulujúcich mu ticho vyšlo: "Tak s túto motorkú možeš mat hodne maleho ftáka"

Záver

Na záver len toľko. Mať možnosti vlastniť viac moto, tak Rocket stojí určite u mňa v garáži! Mať ale len jednu, tak si ho na podiv nekúpim. Je to zaujímavé, zvlášť, keď mi na ňom nič neprekáža a nevadí. Dokonca ani tá, ako som neskôr zistil, anglická kultúrnosť, na ktorú pri každom radikále nadávam. Možno preto, že trochu drsnejšie zatočíš plynom a už ťa vláči zo strany na stranu a nakopne ťa do riti s takou silou, až ti oči idú z jamiek vypadnúť. Ale niečo tam je, čo mi vraví, že ako jedna moto je nevyužiteľný...Dobre tú pištoľ môžte dať preč, už som napísal, že by som ho nekúpil.

Plusy, mínusy

ten záťah je fakt kurefský a ostatné už spomínať netreba nezmestí sa mi cez bránku do dvora

Pozadie / Wallpaper:

_DSC0388
_DSC0127
_DSC0304
_DSC0001

Čo by ťa mohlo zaujímať:

NÁZOV MOTORKY a ROČNÍK:

Servisný interval 10 000 -12 000 km
Spotreba 5,5 – 8,9 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 24 l
Cena motorky 15 295,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič bočných kufrov + kufre 909 EUR
Vyhriavané rukoväte 209 EUR
Turistické plexi 529,99 EUR
Padacie rámy 275 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 62,40 EUR
Stupačka 85,79 EUR
Spätné zrkadlo 93 EUR
Smerovka 56,30 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec, ChesterTT
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Triumph Rocket III Roadster 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Rocket III Roadster
Rok:2012
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:2294 ccm
Max. výkon:148.2 k (109.0 kW) / 5750 ot.
Max. krútiaci moment:221 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:8.7:1
Vŕtanie x Zdvih:101.6 x 94.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:105 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:150/80-V 16
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:316 mm
Pneu vzadu:240/50-V 16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:367 kg
Výška sedla:750 mm
Rázvor:1695 mm
Dĺžka:2500 mm
Šírka:970 mm
Výška:1165 mm
Svetlá výška:148 mm
Objem nádrže:24 l

Pridané: 13.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 128448 | Včera: 166976