Cesta okolo Slovenska (28. 7. - 3. 8. 2001) 1/4

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.09.2001 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 16526 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Túto cestu sme absolvovali na motocykli Jawa 350-634 (rok výroby 1981), ktorý bol skvele pripravený, v tomto zložení: ja, teda Peter
(rok výroby 1982) a moja polovička Gabika (rok výroby 1980) a veľká kopa batožiny v takomto zložení: veľký a ťažký štvormiestny stan, dve
karimatky a deky, dva spacáky, plný ruksak potravín a úplne plný tankvak oblečenia. Vyrážali sme zo Svätého Jura (15 km za Bratislavou).

Sobota 28. júla
Vstávali sme pár minút po ôsmej, pre mňa to bolo skutočne ťažké, keďže som šiel spať asi o druhej hodine ráno. Perfektné raňajky ma však hneď postavili na nohy, bežal som teda do garáže pripraviť motorku. Vyzerá to tak, že sa už zmierila s tým, že bude musieť absolvovať zhruba 1500 km približne za 7 dní v plnom zaťažení. Včera večer som už nabalil všetky potraviny do zadnej skrinky, len tie ktoré budeme jesť po ceste som narval do tankvaku. Stan, deky a karimatky som uložil a pripevnil za sedadlo. Tankvak si pohodlne sedí na nádrži, zdá sa že všetko je pobalené, ale stále ma prenasleduje ten pocit že som niečo zabudol. Veď cestou zistíme čo. Vyťahujem motorku na dvor, musím si ju takto nabalenú odfotiť. Ale čo čert nechcel, býva to tak, že prvá fotka vačšinou nevyjde a tak sa stalo aj teraz. Nuž čo, možno niekedy nabudúce.
Na pláne máme vyraziť o 9:30, podarilo sa nám to neviem prečo až o 9:45, čo je ešte celkom slušná tolerancia. Prvá zastávka je hneď po piatich kilometroch, na pumpe v Pezinku. Došli sme tam fakt asi na výpary, pretože v nádrži je totálne minimum benzínu. Tankujem plnú, dolievam olej a prevezieme sa kúsok do pekárne a potravín kde dokupujeme nejakú tú poživeň a môžeme definitívne vyraziť. Trasa vedie cez Senec a na krátke občerstvenie zastavujeme v Nitre. Až doteraz som mal oblečené dlhé čierne rifle a koženú bundu, ale keďže sa v tom cítim ako v pojazdnej saune, tak sa prezliekam do trištvrťových kraťasov a tenkého trička s dlhými rukávmi, v čom sa mi ide oveľa pohodlnejšie. Ďalej tiahneme do Novej Bane, kde sa máme stretnúť s Gabikinou tetou, avšak nestalo sa tak, Gabikina teta šla do Banskej Štiavnice. No nič, aspoň sme si oddýchli. Teraz sa vezieme po rozbitej ceste do Pukanca, kde sa máme stretnúť pre zmenu s jedným mojím internetovým kamošom. Cesta je čím ďalej tým horšia, všade sú zákerné diery a zákruty, navyše to ide do kopca. Čiže sa posúvame rýchlosťou asi 50 km/h, aj menej. Na úseku asi desiatich kilometrov sme zastavili štyrikrát, kvôli foteniu, potom toalete a chladeniu motora, ktorý dostal dobre zabrať. Výsledok bol taký, že na stretnutie sme meškali 45 minút, chudák Peťo a jeho frajerka tam na nás celý ten čas čakali, za čo im chcem aj touto cestou poďakovať.

Posedeli sme všetci štyria na kofole, pokecali a podobne. Potom sme s Gabkou znova sadli na motorku a šli rovno za nosom do Banskej Štiavnice, kde sa nám veľmi zapáčilo. Je to naozaj pekné mesto, vhodné na posilovanie nôh.

Banská Štiavnica

Po asi hodinovom zdržaní v Štiavnici vychádzame von z mesta a akosi nechtiac odbáčam smerom na Zvolen. Po ceste sme sa zastavili v superlacnej reštaurácii, pochutnali si na písmenkovej polievočke a už sme aj trielili na Zvolen, kde sme sa zastavili iba na moment, dokupovali sme potraviny v Bille. Trochu rezkejšie vyrážame na Banskú Bystricu, kde sa máme zase stretnúť s jednou mojou kamoškou Petrou. Zase sme kecali a nalievali do seba minerálku, obzerali si námestie a jedli zmrzlinu. Ako ubytovanie nám bol poradený vysokoškolský internát, ktorý však bol beznádejne plný, tak sme po miernom blúdení našli motel Turist, kde sme sa obaja za 400 korún pekne vyspali. Všetky steny vnútri boli obložené drevom, aj podlaha bola drevená a všetko vŕzgalo už len pri najmenšom pohybe. Ale boli sme tak unavení, že nám to vôbec nevadilo. Dnes máme za sebou 253 km. Banská Bystrica:

Banská Bystrica

Nedeľa 29. júla
O deviatej ráno po rýchlom balení vyrážame z motela do bystrického Tesca na rýchly nákup a raňajky a odtiaľ rovno do Zvolena. Zdržali sme sa len krátko, keďže je nedeľa tak ani pohľadnice sa kúpiť nedajú.

Zvolen

Zo Zvolena frčíme rovnou čiarou cez Detvu do dedinky Látky-Mláky, kde sú zrovna na dovolenke Gabikini rodičia, čaká nás tam super obed a studená sprcha.