Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10176 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.
Nový motor je kvapalinou chladený radový štvortaktný dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3, ktorý je svojimi rozmermi vhodný do motocykla strednej triedy (od 500 do 750 cm3), ktoré patria v Európe k najobľúbenejším. Spotreba paliva je iba 3,7 l/100 km (27 km/l)*, čo je najlepšia hodnota medzi motocyklami strednej triedy, a predstavuje približne 40 % úsporu oproti ostatným športovým modelom v rovnakej triede.** Tento nový motor môže byť okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky spojený aj s ľahkou, kompaktnou dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie, ktorá sa vyznačuje vynikajúcou účinnosťou prenosu sily.
Prvým strojom, ktorý bude touto prevodovkou vybavený, je Integra - model vychádzajúci z nového konceptu New Mid Concept predstaveného v roku 2010 na EICMA v Miláne. Ďalšie dva modely budú predstavené v novembri 2011 na výstave EICMA.
Prvý sériovo vyrábaný motocykel, ktorý bude novým motorom vybavený: Integra (zobrazená výbava obsahuje voliteľné kufre) |
Tento nový motocyklový motor Honda vyvinula s cieľom vytvoriť skupinu motocyklov, ktoré by zapadali do jej novej koncepcie a ponúkali na strednú triedu mimoriadne nízku spotrebu paliva pri zachovaní vysokého krútiaceho momentu pre jazdu po meste a na väčšie vzdialenosti.
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 s dvojspojkovou prevodovkou druhej generácie |
Vývoj bol zameraný na splnenie nasledujúcich požiadaviek:
Konštruktéri spoločnosti Honda analyzovali množstvo rôznych konfigurácií motora z rôznych pohľadov a nakoniec sa rozhodli pre radový dvojvalec so zdvihovým objemom 700 cm3 so sklonom 62 stupňov (sklon bloku valcov). Aby motor vyhovel rôznym spôsobom používania, na výber sú dve prevodovky: nová dvojspojková prevodovka Honda druhej generácie, alebo šesťstupňová manuálna prevodovka.
* Režim WMTC (výpočty spoločnosti Honda)
** Výpočty spoločnosti Honda
*Zážihy v nerovnomerných intervaloch a súosý primárny vyvažovací hriadeľ
Použitie nerovnomerných intervalov zapaľovania po 270° otočenia kľukového hriadeľa spolu so súosým primárnym vyvažovacím hriadeľom umožnili vytvorenie motora s príjemným pulzujúcim pocitom a redukovanými vibráciami.
*Delený sací kanál v hlave valcov, časovanie ventilov
Priestorové usporiadanie deleného sacieho kanálu vo vnútri hlavy valcov bolo zvolené preto, aby bolo možné použiť pre oba valce len jeden sací kanál. Toto riešenie zámerne vytvára interferencie v saní oboch valcov a umožňuje dosiahnutie presne vypočítaných zmien časovania spaľovania. Navyše, aby bolo možné zmeniť časovanie ventilov medzi dvoma valcami pri použití jedného vačkového hriadeľa, je motor vybavený vačkou s dvomi režimami časovania sacích ventilov. Pomocou týchto opatrení je možné dosiahnuť nepatrné zmeny v procese spaľovania, ktoré motoru dodávajú príjemný pulzujúci charakter.
*Systém čistenia výfukových plynov
Aby bola dosiahnutá čo najvyššia účinnosť čistenia spalín a čo najrýchlejšia aktivácia trojcestného katalyzátora po naštartovaní motora, je katalyzátor umiestnený priamo za výfukovými kanálmi. Pri tomto usporiadaní prechádzajú spaliny katalyzátorom v čase, kedy sú plyny ešte horúce. Vďaka kombinácii ďalších opatrení, ako je napríklad použitie systému elektronicky riadeného vstrekovania paliva (PGM-FI),*3 sa v motore podarilo dosiahnuť úroveň emisií zodpovedajúcej približne polovici európskej emisnej normy (Euro 3).*4 Výsledné ekologické parametre tak patria medzi svetovú špičku bez toho, aby akokoľvek nepriaznivo ovplyvnili výkon a hladký chod agregátu.
*** PGM-FI (Programovaný systém vstrekovania paliva) je registrovaná ochranná známka značky Honda.
**** Výpočty spoločnosti Honda
Nový motor so zdvihovým objemom 700 cm3 a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou |
Pridané: 26.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88254 | Včera: 137517