Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke 1/2

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2011 Autor: MajoKE
Čitatelia: 19282 [Technika - Dobré Rady]

Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.

Hneď na úvod musím prezradiť, že to vôbec nie je dôležité. Podstatné je, keď sa vrátiš z výletu, aby si mal o tom komu porozprávať, aby sa tešili spolu s tebou a nevyčítali Ti, že si sa vozil a oni tu bez teba fungovali a nič nestíhali. A doma si našiel klbko historických hysteriek. Keď máme doma pochopenie môžeme ísť ďalej. Musí sa nám chcieť cestovať. Čo všetko nestačí, keď sa nám nechce, ako máličko stačí, keď sa nám chce. Skvelé chvíle nie sú zaručené dokonalou motorkou...

 A nič nám nechýbalo. Praha je pri Lučenci.
A nič nám nechýbalo. Praha je pri Lučenci.

Používam motocykle veľmi nešťastne pre komfortné oblečenie, vlastne to ani jednou vetou neviem napísať. Takže: ráno občas skútrom do práce, poobede je o 12 – 15 stupňov viac, rád by som pobehal pár úradov, alebo urobil dvojdňový potravinový nákup. A tu to máme, pri pokladni už horím, vonku mrholí, čaká ma mokré sedadlo ... alebo sa niekde trepem na turistickej motorke stovky km a teplotný rozdiel je aj 100%, sem – tam dáždik. Obliekať pláštenku, pardon predtým ešte niečo vyzliecť, lebo sa uvaríš a to hneď.

 Bunda Gerbing. V rukávoch sú vkusne schované výstupy na vyhrievané rukavice. V spodnej ľavej časti bundy sú konektory  na prívod prúdu, na pripojenie nohavíc. Ja som tam pridal suchý zips, aby spoj lepšie držal.
Bunda Gerbing. V rukávoch sú vkusne schované výstupy na vyhrievané rukavice. V spodnej ľavej časti bundy sú konektory na prívod prúdu, na pripojenie nohavíc. Ja som tam pridal suchý zips, aby spoj lepšie držal.

Začalo mi to neskutočne liezť na nervy a doslova ma to obťažovalo a riadne znepríjemňovalo motocyklové chvíle. No a o tom, že som niekde prišiel, vždy mi bolo ihneď horúco a chcel som pozrieť múzeum a smradľavý sa tlačil, na tých všetkých ostatných voňavých, učesaných. Asi nám je všetkým jasné, že odev, v ktorom pôjdeš 130tkou pri 10 stupňoch a potom sa zastavíš na obed, alebo kdekoľvek inde na 30 min a nezačneš sa potiť nejestvuje. Pochopil som, že je čas na aktívny ohrev môjho tela. Mám sa totiž rád, nie až tak ako Alain Delon, ktorý povedal: „Milujem, keď ma milujú tak, ako sa ja sám milujem!“ Samozrejme som absolvoval prvotnú formu a to 10 € vyhrievaciu podložku do auta zakomponovať vo forme vesty do motobundy.

Teplo

Pátranie a guglovanie v slovenskom a českom jazyku prinieslo pár úlovkov. Z toho dva boli vo finále. Vyhral Gerbing a ich bunda s elektrickým ohrevom /3500 Kč/ a siedmymi topnými telesami a hlavne ten siedmy okolo krku je skvelý. Bunda vyzerá ako „letecká bombera“ za 25 eur. Nebudeš v nej žiadny fičúr a „Evžen lovec žen“ ani pohoršenie nevzbudíš. Skrátka ľahká šušťákova bunda, topne telesa pri nosení necítiš, nie je ich vidieť.

 Tenký regulátor v pravej schránke, ktorú môžem naďalej využívať na odkladanie zámkov na kotúč.
Tenký regulátor v pravej schránke, ktorú môžem naďalej využívať na odkladanie zámkov na kotúč.

Potrebuješ motorku, ktorá vie vyprodukovať „zbytočných“ 100 a viac Wattov. Pre bundu 77 W, vyhrievané rukoväte 35 W. Keď počas kúrenia nezapneš diaľkové svetla máš k dobru 55 W. Osvetlenie evidenčného čísla nahradíš diódou a máš plus 10 W. Tieto počty som ja nemusel riešiť, pretože Honda NT 700 má v alternatívnej doplnkovej výbave predné aj zadné hmlové svetla a napríklad policajné naviac vysielačku, stroboskopy, sirénu a teda „šťavy“ produkuje dostatok. Ako vybabrať s nežiadúcim slnečným teplom? Pozri galériu!

Príklad. Marec -20C až 00C, noc, trasa Košice Lučenec, rýchlosť 130 km/h. Motorka spomínaná Honda NT 700 s chráničom motora /nefúka a nešpliecha voda na nohy/, štít v najvyššej polohe plus deflektor. Oblečenie tenké termoprádlo s rolákom, bunda Gerbing s ohrevom, vrchná bunda Held Novara GORE-TEX bez zimnej vložky. Nohavice Held Dorna GORE-TEX a tenké termoprádlo. Rukavice hádam najlacnejšie kožené staré z pred piatich rokov. Ohrev nastavený na 2/3 výkonu. Výsledok prepychové teplo, žiadna skrehnutosť, žiadny horúci čaj, žiadne cibuľové obliekanie. Vodiči v autách, pumpár a ostatní cítiš tie ich pohľady akoby si bol cvok, alebo exhibicionista, ale nedá sa vysvetliť všetkým. Ľudia mne je teplo!

 Regulátor, ktorý umiestniš podľa potreby na opasok, alebo do vrecka. Mal by byť odolný voči striekajúcej vode. Kľúč od kufra je mierka.
Regulátor, ktorý umiestniš podľa potreby na opasok, alebo do vrecka. Mal by byť odolný voči striekajúcej vode. Kľúč od kufra je mierka.

Regulácia tepla.

Najprv som sa zdráhal vysoliť veľké prachy za regulátor. Tak som zapol bundu na priložený „Y“ kábel na baterku. Nedá sa to vydržať. Regulátor musí byť. Originály stáli v rozpätí 2000 – 3000 Kč, podľa toho, či máš v okruhu zapojené nohavice, rukavice a či chceš rozdielnu teplotu „hore a dole“. Ja som vyhrievané nohavice nechcel Honda NT 700 je dosť tlstá a som v závetrí. Šikovný elektrotechnik mi za 30 € a fínsku vodku zostrojil nasledovné:

Sucho.

Nepatrí sa písať o cene darčeku na 40tku. Ďakujem svojej ženuške za skvelý dar. Najvyššie rady „bežných“ turistických búnd a nohavíc stoja presne toľko ako najnižšia rada GORE – TEX od Heldu. Bunda Novara.

 Bunda Held Novara, foto Held.
Bunda Held Novara, foto Held.

Vyzerá ako športová vetrovka s odnímateľnou kapucňou, budeš v nej na nerozoznanie od „plechovkára“. Má vysoký golier, pochopiteľne integrované chrániče. V spojení s nohavicami Dorna nepotrebuješ ľadviňák a keďže má bunda vysoký golier, ani nákrčník. Nohavice sú predsa len iné ako bežné džínsy, ale rozhodne nevyzerajú ako motocyklové.

>

Pridané: 02.09.2011 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 224623 | Včera: 123235