Dolomity a Jadran, na toto som čakal... 2/11

Pridané: 30.09.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia

3. deň, 27.7.2003 (nedeľa): Hallein – Bad Dürrnberg – Rossfeld Panorama Strasse (1600 m.n.m) – Königssee – Berchtesgaden – Ramsau – Lofer – Zell am See - Kaprun, 160 km

Tak a toto je prvý výletnícky deň. Za krásneho počasia balíme tábor. Veci nakladáme do Peugeota a okolo 10:00 vyrážame v podstate naľahko (kufor + tankvak) smerom na nemecký Berchtesgaden. Hranice neexistujú, cesta stúpa. Z dvoch trás volíme tú dlhšiu a pokrútenejšiu (Rossfeld Panorama Strasse) Zastavuje ma až mýtnica. Nemci si túto cestu cenia na 3 Eur. Platíme a vyrážame. Ešte dohoda, že každý si ide svojím tempom, zastavuje a fotí kde chce, aby ostatných nezdržoval a môžeme ísť. Vychutnávam zákruty a obdivujem okolitú prírodu. Čoskoro sme mimo lesa a výhľady sú fantastické. Zastavujem až hore.

Rossfeld Panorama Strasse (1600 m.n.m)

Fotíme okolie, panorámu, viditeľnosť je vinikajúca. Je vidno aj Dachstein. Ja, Beďo a Zdeno si ešte chceme zajazdiť a tak zbehneme dole a ešte raz späť. Však kvôli tomu sme sem prišli. Posúvame sa ďalej, ale iba cca 100 m, kde je ďalšie parkovisko s výhľadom na druhú stranu. Nasleduje zjazd. Z toho som mal trošku obavy, ťažká motorka, dvaja ľudia, ostré vracáky. O chvíľu sa však dostávam do tempa a ide to skvele. Zastavujem až dole na mýtnici a čakáme sa.
Dochádza Zdeno aj s akýmsi podivným smradom. Zo zadnej brzdy sa mu dvíha kúdol dymu. Počkáme ešte na Peugeot a vyrážame na Königssee.
Tu nás čaká platené parkovisko (1,5 Eur), zisťujem či sa tam dá okúpať. Keďže je to možné tak ideme. Je totiž neuveriteľne teplo. Parkovisko je trávnaté a tak zháňame vhodné podložky pod stojany. Braňova XT-čka aj napriek tomu padá, našťastie si to odniesla len žiarovka v smerovke.

Parkovisko v Königssee

Königssee je nádherné jazero uprostred hôr. Voda je azúrovo modrá a láka sa okúpať. Nanešťastie je tu zrovna nejaká akcia na ktorú pýtajú vstupné a zrovna v tej časti jazera kde je pláž. Močíme si teda aspoň nohy (voda je aj tak studená), len Jaro sa odhodlal a šiel si zaplávať. Plavba loďou po jazere stojí od 15 do 30 Eur čo sa nám zdá priveľa a tak si dáme radšej zmrzlinu a nakupujeme nejaké suveníry a pohľadnice. Oddýchnutý po cca 2. hodinkách vyrážame ďalej.
V okolí Ramsau nachádzame príjemné parkovisko, kde obedujeme. Na mape som našiel peknú skratku, vedľajšiu cestu priamo cez hory z Ramsau do Weissbachu so stúpaním a klesaním 23%. Žiaľ nikoho som neprehovoril a tak ideme po hlavnej naokolo. Cesty znova vynikajúce, čakáme sa až pred Zell am See. Kemp pri jazere je plný. Ochotná recepčná však chvíľu telefonuje po najbližších kempoch a posiela nás do Kaprunu, kde majú voľno. Tak tu si teda vedia turistov vážiť.
Najprv sme boli trochu smutný, že sa nebudeme môcť okúpať, ale hneď nás to prešlo keď nám povedali, že pri kempe je bazén pre hostí. Rýchlo staviame stany a ideme ho otestovať. Z kempu máme perfektný výhľad na Kitzsteinhorn, kopec kde sme pred polrokom lyžovali. Vtedy ma ani nenapadlo, že sa sem tak rýchlo vrátim. Z blížiacim sa večerom sa však okolité hory ponárajú do mrakov čo ma začína znepokojovať. V noci prší...