Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.06.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10877 [Šport - Enduro]
Už šestnásty krát sa vo veľkom kameňolome v rakúskych Alpách stretla početná tlupa endruro maniakov na jednom z najťažších pretekov extrémneho endura. Znovu sme tam nechýbali ani my.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Erzberg Rodeo | Nasledujúci
Text: Tomáš Hajduch - Awia,
Foto Tomáš Hajduch - Awia, majkyke, cervotoc
Video: Erzberg Rodeo 2010
Erzberg Rodeo je akcia, ktorá sama seba propaguje ako najťažšie enduro podujatie v sezóne. Za 15 rokov existencie si vybudovala meno a každoročne privíta tie najznámejšie mená zo sveta enduro, motocrossu, trialu ale aj FMX. Akcia má limitovaný počet pretekárov na 1500 a minulý rok bola vypredaná v priebehu cca dvoch týždňov. My sme sa registrovali v prvom týždni a dostali sme všetci štartovné čísla nad 1000.
Tohto roku preverilo odhodlanie jazdcov aj počasie. V stredu keď prichádzame do paddocku panuje chladné daždivé alpské počasie – intenzívny dážď, vietor a teplota okolo 4°C. Hlavne vietor dal zabrať všetkým tímom pri stavaní rozmerných stanov a niekoľko z nich skončilo veru aj v kontajneri. V piatok sa začalo počasie zlepšovať až do extrémne horúceho a prašného počasia v nedeľu.
Rocket ride je vložená menšia súťaž. Ide o výjazd do troch strmých kopcov. Začína sa úplne na dne kameňolomu pri jazere. Samozrejme všetko sa to deje na čas. Ide o divácky veľmi atraktívnu súťaž, kde nie je núdza o pády a nejaké tie saltá aj s motorkami. Nakoniec pozrite si fotku ale aj video.
Iron Road Prolog je trať, ktorú absolvujú všetci jazdci bez rozdielu. Pre väčšinu z nich je to kvalifikačná jazda do hlavného nedeľného preteku (RedBull Hare Scramble), ale istá časť jazdcov sa prihlási len na prológ. Sú to hlavne jazdci, ktorí si na Hare Scramble netrúfajú alebo jazdci kategórie dvojvalcov (nazývanej aj King Klasse alebo Desert Bomber), kategórie skútrov, street motoriek alebo Ladies cup.
Trasa prológu sa rokmi tiež mierne modifikuje. Ide o cestu zdola kameňolomu až na jeho vrchol. Dĺžka trate sa pohybuje niekde okolo 13km a okrem rýchlych šotolinových roviniek a ostrých vracákov obsahuje aj prekážky v podobe výjazdu, hlbokých mlák, šikán z navezeného kamenia a podobne. Cieľ je jasný, doraziť na vrchol v čo najkratšom čase. Iba prvých 500 najrýchlejších dostane možnosť štartovať v Hare Scramble. Tohto roku sme sa na štart postavili aj my za Motoride tím na veľkých motorkách: Peter Haršáni (KTM LC8 Adv.) Jano Maukš (KTM LC4 Adv.) a Tomáš Hajduch (BMW R 1150 GS). V King Klasse sa postavili na štart aj ďalší dvaja Slováci (Eugen Focko a Erwin Vidriczko). Ale o tomto všetkom budeme informovať vo vlastnom článku.
Okrem nás na štarte nechýbala ani obvyklá partia motorkárov okolo Štefana Javorku a svoju premiéru na Erzbergu si odbil aj Ivan Jakeš. Najlepšie sa v prológu darilo Ivanovi, ktorý po dvoch dňoch zajazdil 51 najlepší čas a tak mu len o vlások ušiel štart v prvej línii.
Zaujímavosťou tohtoročného Erzbergu bol aj súboj Kimiho Räikkönena na Rally Citroën-e a Tadeusza Błażusiaka na KTM 530 EXC. My sme tento súboj sledovali v cieli trate a bol to neskutočný zážitok. Treba povedať, že súboj sa šiel na upravenej trati prológu (niektoré miesta sa upravili, aby prešlo auto) a Kimi to Taddymu naložil o 38 sekúnd. Taddy za to Kimimu v cieli trochu poumýval špinavého Citroena :-)
Hare Scramble je asi tá divácky najlákavejšia záležitosť celej tejto súťaže. Erzberg sa hrdí tým, že je najťažším enduro podujatím sveta a ja verím, že kto videl a zažil, ten tomu aj verí. Každým rokom pripravia organizátori na čele s Karlom Katohom ťažšiu trať. Veď tohto roku cieľ videlo iba 15 jazdcov z 500!
Tu asi nemá zmysel veľmi opisovať čo sa tu deje, tohto roku sme boli s fotoaparátom v ruke dvaja a galéria je naozaj plná fotiek z Hare Scramle, tak neváhajte a preklikajte si ich. Stoja určite za to.
Víťaz Erzberg Rodeo 2010 - Tadeusz Błażusiak |
Pridané: 18.06.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Erzberg Rodeo | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18626 | Včera: 248197