Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.06.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 24719 [Testy a predstavenia - Test]
Keď poviem Intruder, väčšinu z vás napadne „pätnástka“ alebo väčšia a novšia „osemnástka“. Tie ostatné sú akosi v pozadí. Nám sa do rúk a pod prdel dostala ich malá sestrička, čierna vrana, Suzuki Intruder M800.
Na prvý pohľad nezainteresovaný ani nepozná rozdiel medzi malou osemstovkou a väčšou osemnástkou. Samozrejme sú tu malé kozmetické rozdiely, iné brzdy a ako už označenie napovedá, je tu iný objem motora. Posaďme sa do sedla a vydajme sa na takzvaný cruiseroidný výjazd.
Rýchlomer ako obrátený z Jawy panelky, dobre čitateľný, jednoduchý v rohu s malým LCD displejom. Ten zobrazuje hodiny, dva tripy, celkovú kilometráž a palivomer. Kontrolky smeroviek, diaľkových svetiel, vstrekovacej jednotky a neutrálu umiestnili decentne pred viečko nádrže. Dizajnové, ale málo praktické. Ak sa na ne chcete pozrieť, hlavu treba skloniť dole a to je dosť nepraktické. Po pravde mi to ale vôbec neprekážalo. Málo kedy som sa tam pozrel, nemal som vôbec času. Kochal som sa krajinkou a spieval si Landove príbehové básne.
Pohodlné sedlo, riadidlá dostatočne široké, stupačky predkopnuté presne tak akurát. Trojuholník, do ktorého zapadnete ako do formy odlievanej na vás. Vyrážam na kratší výlet, ešte v meste povymetám všemožné bočné uličky, len aby som sa presvedčil o mojej predstave, aká táto súza vlastne je. Bez problémov sa posúvam bludiskami a úzkymi ulicami vpred. Motor je úplne postačujúci a svojím výkonom vo vás nevzbudí neopodstatnený rešpekt. Konečne som poznal ten "čoproidný" štýl jazdy, o ktorej ma niektorí presviedčali. Jednotka do desať, dvojka do dvadsať...päťka od päťdesiat. Motor si plkoce svoje, neprotestuje a ja sa nechávam odnášať kam len chce táto čierna vrana.
Opúšťame mesto, smer Terchová. Pred nami zhruba 170 km rôzneho profilu trasy. Mesto je v pohodičke za nami, kľukaté kopcovité cesty zvláda ľavou zadnou. Najviac sa mi zatiaľ ale pozdáva rovinka s miernymi zákrutami, kde sa miestami pristihnem pri rýchlosti hraničiacej s neudržaním rovnováhy. Ale nie, nebolo to zas až také, ale štandardne som sa pristihol, že si to "valím" neskutočných päťdesiat, čo je spodná hranica pohodlnej zaradenej päťky. Až rozmýšľam, či sa vydať po diaľnici, keďže je tam určená minimálna rýchlosť, lenže som sa takýmto prispávaním zdržal, až sa nakoniec pripájam na diaľnicu a pálim vpred. Päty na stupačky, stotridsať na tacháči a tu sa začínajú objavovať nevýhody tohto cruiseríka. Vietor ma chce doslova odhodiť niekam do neznáma. Nohy mi postupne sťahuje zo stupačiek, ruky mám po chvíľke vyťahané ako gumu v trenkách. Neviem sa dočkať, kedy už skončí diaľnica. Našťastie to je čoskoro za nami, opäť sa napájame na medzimestské cestičky, kde si to znova užívame.
„Vitajte v Terchovej“ znie nápis na plachte nad cestou. No veru aj vítame. Introška sa dokonca teší viac ako ja. Do zákrut ju treba trochu prehovárať, ale to je presne to čo mám rád. Motorke sa treba prispôsobiť a ísť ruka v ruke spoločnou cestou, ktorú vybrala ona. Stačí prekonať ten bod, cez ktorý vás nechce pustiť na druhú métu a potom už je vaša. Nakoniec som si užíval všetky zátačky, výjazdy z nich, či rovinky medzi nimi. Trochu ma zaskočí iba zadná bubnová brzda. Je ovládaná mechanicky, presne ako na staručkých Jawkách. Po zatlačení necítite žiadnu odozvu. Brzda je mäkká, bez citu a akoby bez brzdného účinku. Potom zrazu šup, koleso ide šmykom a brzdový efekt znova nikde. Tomuto sa hovorí vypínač typu “Tahem zapni, stiskem vypni“. Zato vpredu síce jednokotúč s dvojpiestikom Tokico, ale jemne dávkovateľný s postačujúcou silou. Aj pri športovejšej jazde si úplne vystačíte len s prednou a skopanými rýchlosťami.
Upside down-ka v predu a centrál vzadu v nastavení viac do športova ako do pohodlna sa na roletách snaží utrhnúť vaše ľadviny a v zákrutách pri nabehnutí na hrb máte pocit, že vás pošle niekam na mesiac. Je to trochu nadnesené, ale u cruisera by som čakal pohodlnejšie odpruženie. No na druhú stranu, vďaka takémuto nastaveniu sa v hladkých zátačkách správa viac ako dobre.
Motor vás neohúri ani nezaskočí brutálnym výkonom, jeho krotkých 53 kobýl sa chová krásne poslušne. Trošku síce vibruje, ale aspoň viete, že máte naštartované. Cez utlmené koncovky by ste si to možno ani nevšimli. Ja som proste stále v tom, že cruiser má bublotať, revať a dunieť. Motor vás neohúri ani krúťakom, slabučkých 69 Nm nie je na plkotavé jazdenie to pravé orechové. Netvrdím, že sa s tým nedá jazdiť, ale ako keby sa motor rýchlo unavil.
Neviem prečo, ale to čo sa mi na začiatku zdalo pohodlné a robené ako pre mňa, sa po celodennom jazdení, začalo tváriť úplne opačne. Riaditká sú až nechutne úzke, ešte aj so zlým sklonom, stupačky sú malé, bez dostatočnej opory pre unavené nohy a pohodlné sedadlo ma tlačí asi až za kolenami. Aj to ma opäť utvrdilo v tom, že je to skôr mestský ako diaľkový cruiser. Viac ako tristo kilometrov a blbnutie v kopcoch s ostrými zátačkami vás unaví natoľko, že sa už tešíte na zosadnutie. Ale aj tak po zosadnutí a načerpaní trocha čerstvých síl s nohami na zemi máte chuť sadnúť a ísť hľadať ďalší horský prechod, alebo si to len tak pri šesťdesiatke odvaľovať krajinkou. Skoro ako manželstvo. Aj keď sú medzi vami nezrovnalosti, mierne škriepky, aj tak bez nej neviete byť!
Tak najbližšie jej je asi Kawasaki VN 900 classic, síce len s 50-timi koňmi ale s krúťakom na hranici 78Nm za 8195€, potom možno Honda Black Spirit s trochu nižším výkonom a krúťakom za cenu 7190€. Harýka spomínať nebudem, to je iná liga...
A poznáte túto?: „Vítr se zvedá a začíná vát, vrána už přilétá, zas můžeš vstát a běžet jak šílenec tam, kam jsi chtěl...“ A o tom to presne je. Sadnúť, natočiť, zaradiť a valiť preč. Je jedno kam, je jedno koľko, proste len tak preč. Najpohodlnejšie to bude síce len okolo komína, ale s menšími zastávkami zájdete kam len chcete. Nakoniec som sa s ňou lúčil dosť ťažko, na začiatok by to nebola zlá voľba.
vyváženosť, dizajn | zadná brzda, menší výkon |
Na prvý pohľad takmer všetky CCC mašiny vyzerajú rovnako a to človek čaká aj pri jazde. Intruder ma na úvod celkom milo prekvapil svojím športovým posedom a dobrým zvukom z dvojice "laufov". Po otočení plynovou rukoväťou mi nedal dve facky ako by to spravil jeden z väčších súrodencov, ale aj tak si ma získal nástupom výkonu. Nič závratné, ale bolo z toho cítiť hravosť a chuť ísť aj do vyšších otáčok.
V zákrutách pri Terchovej sa s Intruderom dalo jazdiť celkom rezko. Rám s up-side-down vidlicou je dostatočne tuhý a dáva dobrú spätnú väzbu. Menšie nerovnosti stíha filtrovať, ale slovenský tankodrom bol naňho miestami priveľa a tvrdšia zadná jednotka vašu zadnicu zrovna nepohladká. O to väčšiu radosť si s ním užijete v rýchlych zákrutách, kde sa nevlní ako konkurencia a necháva jazdca v kľude.
Športová jazda si vyberá svoju daň v podobe nepohodlia na dlhých cestách a pri vyšších rýchlsotiach vás chce sfúknuť zo sedla. Diaľnica na tomto stroji je obrovská chyba. Intruder patrí jednoznačne na kľukaté cestičky, kde vám v náklonoch nebudú brániť vyššie umiestnené stupačky, do mesta a na kávičkárske jazdenie.
športovejší duch, motor, podvozok | zadná brzda |
Text: Milan Mikulík - mikulec, Cacao
Foto: Cacao Video: MOTOproject
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr a prilbách Suomy.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | Intruder M 800 |
Rok: | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 805 ccm |
Max. výkon: | 53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 69 Nm / 3200 ot. |
Kompresný pomer: | 9.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83.0 x 74.4 mm |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 130/90-16 M/C 67H |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 170/80-15 M/C 77H |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 277 kg |
Výška sedla: | 700 mm |
Rázvor: | 1655 mm |
Dĺžka: | 2500 mm |
Šírka: | 955 mm |
Výška: | 1110 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 15.5 l |
Pridané: 30.06.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112182 | Včera: 195218