2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.

Pridané: 13.08.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16809 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. ročník stretnutia Motoride-ákov a mototuristov sa konal druhý augustový víkend 2003 v Štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom. Po roku teda opäť vyrážam na túto akciu s ambíciou vyvarovať sa všetkých chýb z minulého roka a skvalitniť tak celé stretnutie.

Seriál článkov - Motoride Stretko:

Logo akcie a zároveň pamätná nálepka...
Ako prvé som chcel doraziť na miesto konania čo najskôr, aby som mohol zabezpečiť “pôdu” a aj postupne privítať všetkých motorkárov. Preto vyrážam z Košíc s dostatočným časovým predstihom. Žiaľ nepodarilo sa, v polke cesty v Tornali, akosi nešťastne nezvládam pravotočivú zákrutu (v dôsledku nízkej rýchlosti) a naložená CBR-ka si ľahla na pravý bok. Ja som len vystúpil a nestalo sa mi vôbec nič, ale Dadi spadla nepríjemne na rameno a nemohla hýbať rukou. Nasledoval zmätok, sanitka, polícia, fúkanie, vypočúvanie, čakanie na výsledky lekárskeho vyšetrenia, odvoz Dadi do Rimavskej Soboty, kde majú aj röntgen atď... Toto všetko si vyžiadalo kopu času a tak okolo 19:30 som rád, že vôbec pokračujeme v ceste, že Dadi je v poriadku a že policajti mi nechali aj vodičák. (Musím sa im poďakovať, za ich snahu a ochotu zariadiť všetko čo najrýchlejšie a najlepšie pre nás.) No a dôsledok tohto incidentu je môj príchod do ATC Počúvadlo medzi poslednými, číže podobne ako minulý rok...

Motorkári však nevyzezerali nijak zvlášť rozhorčený a všade vôkol sa bavili. Bolo mi ťažké odhadnúť v noci účasť a takisto nemalo zmysel ich „otravovať“ rozdávaním účastníckych nálepiek a mapiek sobotňajšieho výjazdu tak som len narýchlo postavil stan a skočili sme s Dadi na nejaké to pivko a pokec so známimi. Viacej ľudí sa snažilo pomôcť Dadi s jej bolestivím ramenom a tak sme "pozbierali" viacero liečivých mastičiek a Zdenek predviedol svoje liečiteľské schopnosti. Naozaj jej to pomohlo. Ďakujeme. Ľudí bolo hojne, veľa z nich som od minulého stretnutia ani nevidel a s mnohými som sa zoznámil. Bavili sme sa asi do druhej, keď aj stíchla hudba. Pár ľudí však ostalo až do rána a privítali slnko.

Odchod na spoločný výjazd

Ráno sme s Panterom pobehali všetkých účastníkov roztrúsených v kempe, rozdali mapy výjazdu a nálepky a čas odchodu sme stanovili na 10:00. Nakoniec sa kolóna cca 30 motoriek, ktorý mali záujem o výjazd pohla spred kempu okolo 10:30. Samozrejme, ja na čele a bez mapy (chýbal mi tankvak) s tým, že ma Panter so Zdenkom hneď dobehne, skôr ako príde dôležitá odbočka. A tak si kľudne vediem kolónu pohodovou rýchlosťou, keď sa mi to už nezdá a v Bohuniciach zastavujem. Panter mi s úsmevom oznamuje, že sme minuli už dve odbočky a tak sadá za mňa (Dadi so zraneným ramenom sa výjazdu nezúčastnila a šla sa radšej s fecim autom pozrieť na motokros) a ťaháme kolónu správnym smerom. Namiesto tankovania v Žarnovici stojíme v Tlmačoch, lebo viacerým už dochádza šťava. Odtiaľ sa kolóna pohybuje smerom na Žarnovicu, kde ideme vonkajším obchvatom mesta a tak míňame odbočku na Partizánske. Našťastie ma dobehli miestni a nasmerovali kolónu správnym smerom. Tu Andrej navrhuje zastávku v motoreste u Hájnikovej Ženy v Hornej Vsi pár kilákov pred Partizánskym a ja sa dobrovoľne vzdávam vedenia kolóny. Andrej túto cestu dobre pozná a tak sa do nej púšťa plným plynom, ledva mu stíham. V Motoreste počkáme na zbytok kolóny a usadáme k stolom. Príjemné prostredie, obsluha a jedlo zatienili aj dlhší čas, čo sme museli čakať. Veru bol to riadny nával, zaplnili sme im celý motorest.

Z Partizánskeho vyrážame kľudným tempom do Bojníc znovu pod vedením miestnych a tak sme nezablúdili. Tu sa kolóna rozdelila na 3 partie. Prvá šla na obhliadku zámku, druhá pokračovala v navrhnutej trase a tretia ťahala späť do kempu najkratšou možnou trasou. Keďže Dadi tu so mnou nebola tak som sa vybral pôvodnou trasou. Našu rýchlu trojku (Andrej CBR 600, Awia CBR 1000 a Vadim Shadow 750) viedol Andrej a tak sme su len v kľude vychutnávali svižnú cestu krajinou. Za Turčianskými Teplicami nás s trúbením predbieha stará CBR 600 bez značiek. Rýchla ruka, ako ho nazval Vadim však mal namierené na Šturec rovnako ako my. Tu však po pár zákrutách skončil. Bolo ho dosť ťažko predbehnúť, pretože do zákrut si nabiehal cez celú šírku cesty a zároveň neskutočne pomaly. Tak som ho musel proste obehnúť v zákrute, aby nemal šancu ma “strihnúť”. Hneď nato ma nasledovali aj ďalšie dve Hondy a dobre sme si na Šturci pojazdili. Túto cestu som šiel prvý krát, ale hneď som ju zaradil medzi svoje obľubené. Na benzínke za Harmancom sme potom čakali na zbytok kolóny. Časť sa pristavila pri nás na cigaretku a časť pokračovala ďalej. Keďže však chýbal ukrutný zvuk mikeovko Maraudera a tak sme sa rozhodli, že ho počkáme. Po cca 45 minútach a mojej okružnej jazde na druhý koniec Harmanca sme sa rozhodli, že pokračujeme ďalej.

Za Zvolenom som sa spolu s Andrejom oddelil od zbytku kolóny a vychutnal som si peknú, hoci menej kvalitnú cestu do Štiavnice za denného svetla. Do Kempu sme dorazili medzi prvými dokonca sme predbehli aj partiu, ktorá šla kratšou trasou (Tý nejak poblúdili).

V kempe už na nás čakal Žeňo, akurát nejak divne pokrivkával a trčali z neho kadejaké šnúrky. Cestou do kempu šiel tiež cez Šturec, kde to trošku prehnal pri naháňaní superšportov a položil Varadero. Zdržal sa len chvíľu a radšej šiel domov hodiť si nohu do ľadu.

Žeňo však nebol v tento ďen posledný. Ani nie 30 min po tom zavolal ukrutnému mikeovi, ktorý sa už vrátil z výletu Rado, že ľahol v nejakej zákrute v okolí kempu. Pantheráci mu teda šli naproti. Našťastie sa aj táto nehoda dobre skončila. Mike došiel na Radovom Viragu bez spojky na dvojke, po tom čo ho roztlačili. Virago malo totiž ulomenú páčku spojky, a tiež stupačky na ľavej strane. Rado mal štastie, že mal na hlave prilbu, lebo sa dosť dlho po nej šúchal. Inak obstál bez zranení, iba s rozbitým kolenom. Rýchlo sme ho ošetrili, Rado si vybavil na nedeľu odvoz Viraga a šli sme na pivo.

Keďže ja s Dadi sme sa dosť skoro pobrali spať tak popis večernej zábavy ponechám na Rada.

V Nedeľu sme ešte zorganizovali jednu spoločnú foto, pobalili sme sa a vyrazili domov, alebo do Hričova. Partia ľudí, ktorý nešli do Hričova sa ešte šla pozrieť do Banského múzea, kde nám Vadim vybavil kolektívnu zľavu (30 Sk/os.) Však sme aj boli riadny koelktív.

Tomáš Hajduch - Awia

Napriek tomu, že som si tento večer plánoval inač, neviditeľnou rukou osudu som bol prinútený ostať v kempe. Po vybavení odvozu, Awiovým ošetrením mojho kolena (vďaka) som sa vybral dezinfikovať zvnútra. V tom čase ešte dochádzali posledný opozdilci zo spoločnej jazdy. Motoride-áci obsadili asi 4 stoly. Ja som sa pohyboval okolo všetkých a znažil som sa všetko fotodokumntovať. Napriek dlhému dňu bola aj túto noc dobrá zábava a popilo sa dosť pivka a iného. Predebatovali sa snáď všetky témy, čo motorkári predebatovať možu. Maco predviedol svoje spevácke umenie, keď sa s plnou drzosťou priamo pred svojou ženou vypytoval: "Kera nema frajira?", ukecal Andreja aby sa zahalil do dymu spálenej gumy, čo mu Andrej ráno nevedel odpustiť a pomohol Mikemu vygumovať jeho prvé kolečko. Macova Janka mala veľkú chuť stále niekomu niečo premiestňovať. Všetci možete byť radi, že ste si našli motorky, tam kde ste si ich nechali:).

Bufet sa znova snažil premeniť na diskotéku a tak bolo aj na, čo pozrieť, keď tam tancujúce slečny užívali posledný deň dovolenky. Len hrali asi priliš nahlas, pretože žiadna nepočula, že ma ísť do stanu a ani my sme sa asi nepočuli a tak najčastejšia otázka bola: "Čeho?".

Okolo tretej nás tam zostalo do desať a pár kempistov. Mike už mal pod parou a nevedel zavrieť ústa. Freedom preto navrhol, že by sa malo vymyslieť niečo ako "okuliare na usta". Zalomili sme to krátko po pol štvrtej.

Ráno sa už len zbaliť, odfotiť spoločnu fotku a domov alebo do Hričova.

RAdo

A takto videl akciu Panter:

Je piatok 17:05. Sedím u Patkoša na kofole a čakám na Bimba a Čamba. O pár minút opustíme hlavné mesto, aby sme strávili víkend v opare benzínu a oleja, v spoločnosti konskych sil a ich majiteľov. Prave totiz začína 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.
Z BA nakoniec odchádzame o 18:26. Ja s Čambom na CBR 1000F, Bimbo na Transalpe a spoločnosť nám ešte robí Mišova Suzuki. Na diaľnici pred Trnavou náhle brzdíme. Čambo hneď zachádza ku krajnici a o pár sekúnd sa na miesto, kde by sme stáli my, rúti zelená Felícia s obrovským frajerom za volantom. Aby si nerozbil auto, spálil pri brdení prednú pravú gumu. Tak mu treba.... pre neho 130-tka evidentne neplatí...
V odstavnom pruhu po 500 metroch míňame dôvod spomalenia... Majiteľ Terrana ešte pred pár minútami vlastnil veterána. Buď to bola CV 2 alebo Peugeot... už sa to nedalo spoznať. Viezol ho za sebou na vozíku, asi vysoká rýchlosť rozbalansovala vozík a ten Terrano predbehol, pričom ho otočil do protismeru.... aspoň Nissanu sa nič nestalo...
Pokračujeme v ceste na Nitru, potom na Levice. Predbieha nás nejaký maník, tlačí sa dopredu... ani som si nevšimol stroj, ani e.č..... po pár kilometroch ho predbiehame my.... všímam si kardan, výfuky... to je XJ900... po pár metroch vo mne skrslo podoyrenie, ci to náhodou nebol Braňo... pred Levicami pri ceste stojí motorka, zastavujeme aj my... ajhľa, Maco s Jankou. O minútku prifrčí Braňo, potom na Felde Lydka.... Blaváci sa teda stretli cestou....
Pokračujeme cez Levice smer Počúvadlo. V lese je už zima, do cieľa cesty je to len 20 km, tak sa neobliekame... prichádzame do kempu. Recepčná mi oznamuje zrušenie rezervácie, tak si to krátko vydiskutujeme a dohodli sme sa... motorky zadarmo... schádzame na lúku a staviam stan.
Celý večer sa odvíjal pri výbornom - aj keď prekorenenom guláši a pomerne zlom pive v plastových pohároch, do 02:30 sedíme v bufete...

Ráno je pre pár ľudí kruté. Ani mne po ôsmych pivách nie je najlepšie... Prichádzam k Počúvadlu a nechápavo hľadím na breh. Včera som tu jasne (v tej tme asi sotva jasne!) videl strmý breh! Pozerám vôkol, musel som stáť na 30sm trse trávy, po strmom brehu ani pamiatky! No nič....
Pomaly vstávajú ostatní. Obehneme s Awiom účastníkov stretnutia, rozdáme mapky a nálepky a organizujeme výjazd. 9:50 stoji na mieste stretnutia 6 motoriek... prečo sú ľudia takí? Ani o desiatej, v čase plánovaného výjazdu nás nie je ani polovica! 10:20 sa konečne pohýňame... Awia si to trochu pustil dole kopcom a tak sme prebehli odbočku na Hodrušu-Hámre. Brzdí až v Bohuniciach.... nevadí, cez Pukanec ideme na Tlmače a Kalnú nad Hronom. Tankujeme... chlapík na pumpe nechápavo krúti hlavou, 27 strojov mu pohlo registračnou pokladňou... niečo šomre v zmysle, že by to stálo za fotku a mizne v búdke.... o pár minút prichádza škodovka s kameramanom..... filmuje si nás celých 20 minút....
V Žarnovici sa poniektorým na druhý pokus podarí odbočiť na Partizánske. Vedenie preberá Andrej a plánuje zastávku v Hájnikovej žene. Chyba lávky, toľko ludí videli naposledy na mítingu KOZ a tak si na halušky musíme počkať pol hodinu. Ale obsluha príjemná, jedlo výborné, aj cena bola znesiteľná....
Míňame elektráreň Nováky a prichádzame do Prievidze. Miestny sa rozhodli, že na Bojnice sa pôjde obkľukou a sludujúc smerové tabule, robíme si výlet po tomto okresnom meste.... končne Bojnice. Tu sa delíme. Na cestovateľov, ktorí si to nasmerujú na Harmanec, B. Bystricu, Zvolen, Štiavnicu a Počúvadlo. Na unavných jazdcov, ktorí na Počúvadlo mieria najkratšou cestou - Handlová, Žiar nad Hronom, Vyhne a Banskú Štiavnicu - hehe, kratšie to je cez Sklené Teplice, ale nevadí ... :-) No a na turistov, čo si nenechali ujsť návštevu hradu.
Ja som so Zdenkom na DR 800 Big a Pavlom s Helen na Transalpovi volil céčko. Po 90 minútovej prehliadke zámku sme to namierili na Vyhne. Cesta tu vedie cez pivovar a táto svetová rarita potrvá už len pár mesiacov, okolo pivovaru sa stavia obchvat... tak sme to stihli.... Po takmer 500 metrovom prevýšení prichádzame na hrebeň, k Červenému prameňu.... tak sa tuším volal... skôr išlo o malé jazierko s nejakým významom pre baníkov - voda tuším poháňala dúchdalo, ktoré do bane vháňalo čerstvý vzduch.... vlastne, celé Štiavnické vrchy sú bane a jazerá...
Posledná prestávka... fotíme zapadajúce slnko, zchádzame do Štiavnice. Prechádzame historickým jadrom a len smutne konštatujeme, že čas je neúprostný. Tankujeme a zo súmrakom prichádzame do kempu.
Škoda neochotnej obsluhy v bufete Srnec pred kempom, ktorá nám tento krásny deň patrične vylepšila....

Na záver sa chcem poďakovať všetkým, ktorí prišli a ospravedlniť všetkým, ktorí platili za motorky... ani pri dobrej vôli sa nie vždy podarí zabezpečiť všetko tak, ako si to predstavujeme.
O rok dovidenia, priatelia! Panter

Ďalšie foto budú postupne pridávané. Kompletné foto od RAda nájdete na tejto linke:
www.panthera.host.sk/pics/page_01.htm

Pohľad na kemp v Nedeľu ráno