Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 17989 [Testy a predstavenia - Test]
Pre tento krát sme skúsili niečo, čo by možno nikto z Vás nečakal. Vyskúšali sme nielen importérovu odvahu zveriť moto do mojich rúk, ale skúsili sme spojenie dvojvalcového fanatika so superšportovým štvorvalcom. Čo z tohto spojenia vzniklo, si prečítate v nasledujúcich historicky sa možno neopakujúcich slovách.
Neviem, či sa to tak dá nazvať, ale jej ostrooblé tvary ma dosť provokujú. Prebúdzajú vo mne skryté túžby po okruhovej raketke. Sýtosýta zelená pôsobí ukľudňujúco aj agresívne zároveň. Hmyzie oči sa na mňa namosúrene pozerajú a len čakám, kedy ma zožerie veľká tlama sania medzi nimi.
Opatrne sa k nej z boku prikradnem, letmo ju pohladím po nádrži, očami sa nachvíľku zastavím na striebornom valčeku s modrým nápisom Ohlins, zastrčím kľúč, pootočím ním a prebudím prístrojovku, ktorej dominuje veľký otáčkomer s červeným poľom až za 16tkou. Stupnica otáčkomera je premyslene progresívne odstupňovaná a navyše farebne podsvietená. Od nuly po tri tisíc sú čísla nahustené, od štyri po osem tisíc trochu čitateľnejšie a s väčšími medzerami, no a od osem po šestnásť tisíc sú výrazne zelené a veľké. Už takéto rozdelenie otáčkomera dáva najavo, kde ju treba držať. Na vedľajšom digitálnom ukazovateli sa zobrazuje veľkými číslami rýchlosť, teplota (číselná, žiadne paličky), hodiny, tripy, čas na kolá, no a výborná vec, ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Veľkými ľahko čitateľnými číslicami.
Palivové čerpadlo sa spustí až po stlačení bezpečnostného vypínača. Stláčam štartér, ale to, že mám naštartované, zisťujem iba vďaka otáčkomeru. Normy naše úžasné. Nemal som vás rád už na škole ako povinný predmet, ale toto je už svinstvo. Koncovka je vydarená, no určite jej nepasuje tento zvukový prejav. Trochu som z toho smutný. Našťastie ma následne poteší chod spojkovej páčky, ktorú stláčam skoro bez použitia sily. Len som si pomyslel a bola stlačená. Taký istý pocit mám z prevodovky. Rýchlosti tam zapadajú samé. Je až škoda, že tak ľahko ovládanú spojku občas netreba použiť.
Po meste sa presúvam so zaradenou štvorkou, mimo mesta so šestkou a to všetko pri dodržiavaní maximálnych povolených. Takýto civilný a jemný prejav ako na „skútriku“ som ozaj nečakal. Žiadne trasenie pri rozjazdoch, pri pomalých posúvaniach na semaforoch, žiadne problémy s dodržaním predpisov, či s nejakým prispôsobovaním sa motorke a už vôbec žiadne kompromisy.
Opúšťam naše hlavné mesto a už si to svištím smer Pezinská Baba. Na benzínke pod kopcom ešte zblajznem bagetku. Zapíjam čajíkom, ktorý bohužiaľ nevlezie do priestoru pod spolujazdcovou sedankou, tak ho vlievam celý do mojich útrob. Maximálne by som tam dostal peňaženku a mobil.
Na vstupe zdravím motopandle a registrujem značku informujúcu ma o zóne, kde mi zakazujú predbiehať a prikazujú dodržať maximálnu rýchlosť.
To zelené pretekárske náradíčko podo mnou trochu poprehadzujem z boka na bok a začínam prikladať pod kotlík. Prekvapuje ma, že mi postačuje jednotka a dvojka na to, aby som išiel svižným, až rýchlym tempom. Predná vidlica do rúk posiela informácie o (ne)kvalite podkladu s jemnosťou a dokonalosťou vďaka novej konštrukcii, použitej aj na stroji Daniho Pedrosu (podľa tajných zdrojov). Ako prvá ju na sériovej motorke použila práve Kawasaki. Showa Big Piston Fork (BPF), toto je označenie novej konštrukcie, ktorá sa od klasických vidlíc dosť výrazne líši. Zatiaľ čo v bežných upsidedownoch zabezpečuje samotné tlmenie cartridge s malými piestikmi, v tejto úplne chýba patróna a piestik sa kĺže po vnútornej strane klzáku. Je to principiálne jednoduchšie a ľahšie riešenie vďaka tomu, že piestik má skoro dvakrát väčší priemer (z 20 na 37 mm), a skoro štyrikrát väčší plochu. Tá umožňuje výrazne znížiť tlak pri rovnakom stupni tlmenia, takže vidlica funguje hladšie a citlivejšie, hlavne na začiatku zdvihu. Že sa jedná o BPF zistíte vďaka dvom skrutkám na vrchu vidlice. Tie sú na ladenie kompresie a odskoku, pričom predpätie ladíte dole na vidlici.
Nastavovacia časť Big-Piston vidlice |
Naladenie podvozku mi vyhovovalo, takže som nemal potrebu špekulovať s nastavením. K lepšej ovládateľnosti a ľahšiemu preklápaniu pravdepodobne dopomohla zmena uhlu hlavy z predchádzajúcich 25 na 24 stupňov a centralizácia hmoty s optimálnym umiestnením ťažiska vďaka strmšie natočeným valcom a kratším výfukom.
Radiálky od Nissinu s gumenými hadicami si plnia svoju povinnosť znamenite. Jednoprstová ovládateľnosť, jemná citlivosť a výborná brzdná sila. Ani raz som nemal pocit, že by som s nimi nedokázal zabrzdiť, alebo by sa mi chceli zakusnúť. Občas pri razantnejšom brzdení vylúdia nedefinovaný kratučký nerušivý tón. Zadnú dostanete do šmyku už pri trochu silnejšom stlačení, čiže odvážnejší a skúsenejší jazdci môžu skúšať štýl Kevina Schwantza.
Myslím, že keď sa budem rozhodovať či si mám kúpiť okruhovku alebo civilku, tak toto bude správna voľba. Výška sedla je síce 815 mm, ale v pohode dočiahnem na zem aj pri mojej výške 176 cm. Za riadidlami sa necítim skliesnene, ani nie som natiahnutý ako na škripci. Presuny po kľukatých cestičkách si užívam aj do povolenej deväťdesiatky. Zápästie netrpí nadmernou záťažou, ani zadnicové svaly sa nesťažujú a krv do nôh stále v pohode prúdi. Vôbec z nej nie som unavený.
Pri spotrebe okolo 6 litrov a veľkosti 17-litrovej nádrže nemusím zastavovať na každej čerpačke a teda si veselo prkocem po krajine. „Posilovač riadenia“ (ako ho niektorí nemotorkári volajú) je už v sérii. Ušetrené prašulky sa dajú vraziť do prepákovania, čo bude asi po laminátových kapotách jediná vec, ktorú by som na okruhové použitie menil. Brzdy výborné, pruženie excelentné, motor s postačujúcim výkonom a to všetko za 10399 Eur.
Ket sme konečne prelomili ledi a malá nindža sa začaua osmjelovat, ukázaua aj svoje skované sexuálne chuťe. Nat 6000 si nechá dat dole košelku, ukáže vám krásne dvojky skované f černej sexy potprsenke. Nad 8000 vám dovolí rozepnúť hlatkú decentnú skini potprdu. Fčil uš kukáte na gulaťučké prská, keré čekajú na vašu ňehu. Jazikem í smerujete pomáui po huatkém brúšku aš pot pupeček. Nad 10000 je sukénka spuscená ke kotníkom, zubama í zakúsnete nohavičky od triumphu a nad 12000 uš aj tí lecá bokem. Nad 13000 ju máte ceuú holučkú a rozparádzenú. Nad 14000 je na vrcholi blaha a do 16500 ju tam furt udržujete. Predlžujete ten fajnoví pocit í aj sebje. Tejto holčinke, sa netreba prosíkat za jednu richlofku, nemosím í nosit pugéti či viprávjat zamilované keci do uška, pro pár minut rozkoše.
Na jednotke ide nat 130 a to prosím pjekňe s predňím kolesem visoko nat zemú. Ide to aj na zadňí aj na predňí, len škoda že sem to nevjedzeu kec sme to foťili. Biuo to hnet na druhí deň a to sem ju nemjeu takú preštudovanú Ket sa začnete odvazovat a necháte sa unést, žádáte od ňí ešče a v náklonoch otáčate plynem vjec neš je treba, dá vám to najavo mauým, neškodným driftíkem. Dovoliua ít na kolénko, bes ňejakého znásilňováňá a silového núceňá. Takáto je ona dzivoká. Takto sa ví rozparádzit. Takáto je žabička, mauá, zelená.
A jaká neňi? Neňi hlavňe zákeráčka, kerá dává potpásofky. Jak sa k ňí budeš chovat, tak sa bude chovat ona k Tebje. Kultúrní šofér sa rovná kultúrne jegdzeňí. Palič za rajdama sa rovná palba na cesce.
Keď sme konečne prelomili ľady a malá nindža sa začala osmelovať, ukázala aj svoje skryté sexuálne prejavy. Nad 6000 si nechá dať dole košieľku, ukáže vám krásne dvojky ukryté v čiernej sexy podprsenke. Nad 8000 vám dovoľuje rozopnúť hladkú decentnú skiny podprdu. Teraz už pozeráte na guľatučké prská čakajúce na vašu nehu. Jazykom jej smerujete pomaly po hladkom brušku až pod pupček. Nad 10000 je suknička spustená k členkom, zubami jej zachytíte nohavičky od Triumphu a nad 12000 už aj tie letia bokom. Nad 13000 ju mate celú holučkú a rozparádenú. Nad 14000 je na vrchole blaha a do 16500 ju tam stále držíte. Predlžujete ten krásny pocit jej aj sebe.
Na jednotke ide nad 130, a to prosím pekne s predným kolesom vysoko nad zemou. Ak sa priveľmi odviažete a necháte sa uniesť, žiadate od nej ešte viac a v náklonoch otáčate plynom viac než je treba, dá vám to najavo malým, neškodným driftíkom. Takáto je ona divoká. Takto sa vie rozparádiť. Takáto je žabička, malá, zelená.
R6 je asi absolútne najokruhovejšia šestovica, ktorá vám na ceste nedopraje žiadne pohodlie ani komfort. Zato na okruhu si ju budete užívať (11 690 €). Honda je pohodlnejšia varianta malých šestiek, na okruhu sa určite nestratíte na konci štartového poľa a okresky budú určite lepšie ako na R6ťke. V ponuke je dokonca aj s ABSkom (10 790 €, resp. 11 690 € s ABS). Suzuki GSX-R je zrejme najuniverzálnejšia z tohoto štvorlístka a určite zaujme aj cenou 9 490 €. Triumph Daytona so svojím trojvalcom a nádherným dizajnom s cenovkou 10 583 € a 848 s nápisom Ducati a o polovicu vyšším krúťákom ako zvyšok štartového poľa (14 300 €) sú síce iná liga, ale spomeniem ich už len pre ich exotičnosť.
každodenné použitie, ovládateľnosť, brzdy, posed, veľmi civilizovaný motor | malý „batožinový“ priestor, slabý zvuk, sedadlo a komfort spolujazdca nepočítam, ten tam nemá čo robiť |
Text: Milan Mikulík - mikulec, Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. spol. s r. o.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Ducati | Honda | Yamaha | Suzuki | Triumph |
Model: | Ninja ZX-6R | 848 | CBR600RR C-ABS | YZF-R6 | GSX-R 600 | Daytona 675 |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 | 2007 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 | ||||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm | 849 ccm | 599 ccm | 599 ccm | 599 ccm | 675 ccm |
Max. výkon: | 128.0 k (94.1 kW) / 14000 ot. | 134.0 k (98.5 kW) / 10000 ot. | 119.8 k (88.1 kW) / 13500 ot. | 129.1 k (94.9 kW) / 14500 ot. | 126.5 k (93.0 kW) / 13500 ot. | 126.5 k (93.0 kW) / 12500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66.7 Nm / 11800 ot. | 96 Nm / 8250 ot. | 66 Nm / 11250 ot. | 65.8 Nm / 11000 ot. | 72 Nm / 11500 ot. | 72 Nm / 11750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 12:1 | 12,2 : 1 | 13.1:1 | 12.65:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5 mm | 94x61.2mm | 67 x 42.5 mm | 67.0 x 42.5 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 127 mm | 115 mm | |||
Zdvih vzadu: | 134 mm | 120 mm | 120 mm | |||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálna | dvojkotúčová radiálna | dvojkotúčová radiálna | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 308 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 220 mm | 220 mm | 208 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR17M/C (73W) | 180/55 ZR17M/C (73W) | 120/70 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 168 kg | 166 kg | 161 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 191 kg | 194 kg | ||||
Výška sedla: | 815 mm | 830 mm | 820 mm | 850 mm | 810 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1400 mm | 1375 mm | 1380 mm | 1392 mm | ||
Dĺžka: | 2090 mm | 2100 mm | 2010 mm | 2040 mm | 2010 mm | |
Šírka: | 705 mm | 685 mm | 705 mm | 710 mm | ||
Výška: | 1115 mm | 1100 mm | 1105 mm | 1100 mm | 1125 mm | |
Svetlá výška: | 120 mm | 135 mm | 130 mm | |||
Objem nádrže: | 17 l | 15.5 l | 18 l | 17.3 l | 17 l | 17.4 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 7 l/100km | |||||
Dojazd po rezervu: | cca 192 km | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena (28.7.2009): 10 399 € (313 280 Sk) | Cena (28.7.2009): 10 790 € (325 059,54 Sk) C-ABS 11 690 € (352 172,94 Sk) | Cena (28.7.2009): 11 150,00 € (335 904,90 Sk) | Cena (28.7.2009): 9 490,00 € (285 896 Sk) |
Pridané: 20.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71747 | Včera: 225567