Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm 1/5

 Zdieľať

Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 91001 [Technika - Úpravy motocyklov]

Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...

Ako to všetko začalo:

Simáča som kúpil začiatkom augusta 2000. Výber to bol jasný. Za 15 000 Sk to bola tá najlepšia voľba. Na auto to bolo málo, na veľkú motorku som nemal vodičák a Simson sa na ňu najviac podobal. Kúpil som dobre. Motorka bola v podstate v bezchybnom stave a až do konca sezóny som s ňou nemal žiadne problémy (až na prasknutý “ladený“ výfuk) O prestavbe som začal uvažovať v podstate ešte pred kúpou, keď som videl rôzne inzeráty s ponukou dielov na 70 ccm. Nakoniec maník od ktorého som Simáča kúpil mi tieto diely hneď aj ponúkal... Prestavbu som však odložil až na zimnú motopauzu...

 Takto vyzeral Simson pred prestavbou
Takto vyzeral Simson pred prestavbou

Začíname:

Keď som sa do toho pustil tak už poriadne. Rozhodol som sa okrem úpravy motora spraviť aj generálku rámu a celý Simáč hodiť do metalízy.

Práce sa v prvý deň obmedzili len na rozoberanie. V podstate som si vystačil sám. Ani pri demontáži motora som nepotreboval pomoc. Dôležité diely som si označoval a zapojenie elektrických káblov som si dôsledne zakreslil.

 Každá prestavba sa začína rozoberaním
Každá prestavba sa začína rozoberaním

Motor som potom čiastočne rozobral a odniesol maníkovi, ktorý mi sľúbil, že rozoberanie dokončí (nemal som totiž sťahovák na magnet dynama) a dá prevŕtať blok motora a hlavu valca. Toto sa totiž nedá spraviť v amatérskych podmienkach. 70 ccm valec sa od 50 ccm. líši iba vŕtaním (zmena z pôvodných 38mm na 45mm). V bloku motora treba rozšíriť otvor na vložku valca a v hlave valca rozšíriť dosadaciu tesniacu plochu. Zároveň som si u neho zakúpil aj nový 70ccm valec a kompletnú sadu ložísk, simeringov a tesnení do motora a prevodovky.

 Piest, krúžky a valec, všetko čo potrebujete na prestavbu na 70 ccm (vľavo) Rozdiel medzi 50-tkou a 70-tkou (vpravo)
Piest, krúžky a valec, všetko čo potrebujete na prestavbu na 70 ccm (vľavo) Rozdiel medzi 50-tkou a 70-tkou (vpravo)

Porovnanie 50 a 70 ccm verzie:

Foto:
 Simson S51 Enduro 1988 Simson S70 Enduro 1988
Všeobecné informácie:
Výrobca:SimsonSimson
Model:S51 EnduroS70 Enduro
Rok:19881988
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)
Objem:49.8 ccm49.8 ccm
Max. výkon:3.70 k (2.72 kW) / 5500 ot.5.58 k (4.10 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:5 Nm / 4800 ot.5 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:9,5:19,5:1
Vŕtanie x Zdvih:38.0 x 44.0 mm45.0 x 44.0 mm
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňovámanuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:85 mm85 mm
Brzdy vpredu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vpredu:125 mm125 mm
Pneu vpredu:2.75-162.75-16
Brzdy vzadu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:125 mm125 mm
Pneu vzadu:2.75-162.75-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:78.5 kg78.5 kg
Hmotnosť s náplňami:80 kg80 kg
Rázvor:1210 mm1210 mm
Dĺžka:1890 mm1890 mm
Šírka:770 mm770 mm
Výška:1195 mm1195 mm
Svetlá výška:130 mm130 mm
Objem nádrže:8.7 l8.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:60 km/h75 km/h
Spotreba paliva:2.5 l/100km2.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 261 kmcca 261 km

>

Pridané: 23.10.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44978 | Včera: 121123