Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé športové elektroenduro od KTM!

 Zdieľať

Pridané: 21.10.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 4423 [Bleskovky - Novinky]

Rakúsky výrobca dnes predstavil svoje prvé športové enduro poháňané elektromotorom.

Motocykel bez emisií bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Arsenal Research, ktorej inžinieri sa predovšetkým venovali športovému zameraniu stroja a tomu zodpovedá aj jeho vybavenie. "Týmto vývojom čelíme problémom hluku a znečisťovania v motocyklovom športe", povedal Harald Plöckinger, jeden z vedúcich členov KTM Power Sports AG, pre tlač. "Teraz môžeme priniesť enduro šport bližšie k mestám a obyvateľom." Taktiež sa budú jednoduchšie organizovať podujatia v krytých halách.

Jednou z najvačších výziev pri vývoji motocykla s elektrickým motorom bolo dosiahnutie čo najvyššieho výkonu v spojení s kompaktným agregátom a nízkou hmotnosťou. Srdcom "bezemisného" stroja je batéria s li-ion technológiou, ktorá dodáva dostatok energie na 40 minút jazdenia na závodnej dráhe. Batéria je umiestnená v miestach, kde má klasicky poháňaný motocykel nádrž a váži okolo 17 kg. Dobíjací čas by mal byť kratší ako jedna hodina a výrobca ráta s viac ako 1000 nabíjacími cyklami.

Už z fotiek možno tušiť, že pôjde o ľahký a dostatočne športový stroj. Popri optimalizácii výkonu, dojazdu a hmotnosti je v pozadí vývoja aj snaha o zachovanie jazdných vlastností konvečných motocklov KTM. Tu prichádza na rad špeciálna technológia, ktorá dáva konceptu podobné vlastnosti, akými disponujú klasické endurá. Na tomto biku chýbaju také časti ako napr. airbox, nádrž, spojka, výfuk... Okrem nízkej hmotnosti by ďalšou výhodou mal byť krutiaci moment až 40 Nm.

Tento stroj v súčasnosti funguje ako prototyp. Konkrétne údaje o cenách vývojári nechcú prezrázať, ale aby bol motocykel konkurencieschopný klasickým strojom, jeho cena by nemala byť vyššia ako štvorciferné číslo v Eurách. Podľa predstaviteľov firmy zvyčajne modelu trvá 24 mesiacov, kým sa z prototypu stane produkčný model. Počas tohoto časového horizontu môžeme očakávať vylepšenia súvisiace hlavne s vývojom batériovej technológie.

Takmer každý výrobca nielen motocyklov sa snaží nájsť optimálnu náhradu za spaľovacie motory. Myslím si, že z hľadiska inovácií a nových konceptov nás čaká veľmi zaujímavé a pestré obdobie. Hľadanie ideálnej kombinácie výkonu, dobrých jazdných vlastností a dostatočného výkonu pokračuje a je len otázkou času, kedy sa takéto stroje dostanú aj do bežnej premávky. Nebude to o rok, ani o dva, ale určite sa v budúcnosti máme na čo tešiť.

Pridané: 21.10.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 228490 | Včera: 153072