Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.10.2008 Autor: Diger
Čitatelia: 21434 [Vaše stroje - Moja motorka]
Mnoho ľudí si prečíta recenziu na nový motocykel, pretože jeho výber sa uberá tým či oným smerom a preto chce vopred vedieť, podľa čoho sa rozhodnúť pre daný typ.
Tento článok je skôr venovaný skupine ľudí, ktorý nechceli, či skôr nemali viac možností a preto im zostávala iba jediná možnosť, a tou je starší, ojazdený motocykel. V mojom prípade to je Yamaha R6 z roku 2000. Preto ak sa niekto z Vás rozhoduje o kúpe superšportu z tohto roku, je tento článok venovaný práve vám. Moju Janušku II (Nový kabát pre Yamahu R6), ako jej ja hovorím, sedlám 2 roky a spravil som na nej približne 20 000km.
Spomínaná R6 neohúri počtom koní, ktorých ma pod sedlom 120 ani svojim krútiacim momentom 68 Nm, ale pre človeka ako ja to v pohode stačí. Motor je dravý, no treba však rátať s tým, že sa mu najlepšie pracuje až za hranicou 10 000 ot. a to s veľmi decentným zvukom. Jedinou nevýhodou je diera v ťahu medzi 2500 – 4000 ot., ktorá mne sa zdá je dosť výrazná, no mnohý z majiteľov totožného stroja ma presviedčajú, že je to len kvôli K&N filtru, ktorý bol už pri kúpe namontovaný. Mnohých nadšencov rýchlej jazdy bude zaujímať maximálna rýchlosť, ktorá sa pohybuje okolo 260km/h, podotýkam tachometrových.
Myslím, že pre tých, ktorý sedlajú tento stroj, či už ročník 2000, alebo vyšší, budú so mnou plne súhlasiť, že R6 má jedny s najlepších bŕzd vo svojej triede. Sedlal som aj iné tátoše, ale Yamaha to s brzdami vie, a to sa musí nechať. Ku kvalitnejšiemu brzdnému účinku určite prispievajú aj platničky Ferodo Gold, ktoré som po predchádzajúcich skúsenostiach nemohol vymeniť za iné. Určite tu veľkú rolu zohráva aj podvozok, ktorému ja osobne nemôžem nič vytknúť. Motorka presne drží stopu, nevibruje, aj keď by si určite zaslúžila tlmič riadenia. V zákrutách je na ňu 100% spoľah, i keď je pravdou, že veľmi veľa záleží aj od pneumatík. Ak sa jedná o posed, viem si samozrejme predstaviť aj pohodlnejší, ale čo chcem od superšportu. Nie? Ale ak sa nechystáte na 500km túru, tak je to o.k. Do 200 kilometrovej vzdialenosti je na môj vkus pohodlná až, až. Ak by ste však chceli na nej jazdiť turistiku ako ja, potom mám pre vás jednu radu. Svoje drahé polovičky nechajte pekne v teple vášho domova, pretože prídete o ruky, ktoré vás budú po 200km bolieť tak či tak.
Jednou z najdôležitejších informácii pre budúcich motorkárov, čo majú do kapsy hlboko, sú náklady na prevádzku a spotreba. Tá sa u tejto kovovej krásky pohybuje okolo 6 litrov. Tento fakt sa však mení, a to v závislosti na sile vášho zápästia. Preto kto chce dravo jazdiť, siaha do kapsy hlbšie! Samotné prevádzkové náklady sa pohybujú od hrúbky vašej peňaženky. Teda podľa toho, či dáte prednosť značke, ktorá vždy nerovná sa kvalita, alebo overenej kvalite za rozumnú cenu. A aby som nezabudol, samozrejme od zárobkochtivosti vášho servisu.
Aký je teda celkový dojem z R6/2000? Je to skvelý športovec aj na stredné vzdialenosti tak do 200km, z výkonným a spoľahlivým motorom, bezchybnými brzdami dravým designom, primeranou spotrebou a spoľahlivými jazdnými vlastnosťami. Ideálna motorka pre nenáročného človeka, ktorý chce slušnú mašinu za rozumnú cenu.
Pridané: 13.10.2008 Autor: Diger Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R6 |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 121.7 k (89.5 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 11500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 169 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 260 km/h |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99892 | Včera: 178508