Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.07.2008 Autor: petkav
Čitatelia: 15784 [Technika - Úpravy motocyklov]
Pred nejakým časom sa mi dostalo do rúk niekoľko čísiel nemeckej verzie mesačníka Easyriders. Kto ho nepozná, tak možno pre predstavu povedať, že ide o časopis pre bikerov s kvalitnými fotografiami tuningu motoriek (výhradne HD, prípadne Indian) a všetkých vecí okolo – najznámejšie svetové zrazy, dievčatá atď...
Okrem iných článkov ma zaujal hlavne jeden. Bolo to o jednej pomerne nenáročnej tuningovej operácii, ktorá podľa autora článku z časopisu Easyriders prinesie veľmi výrazný efekt, ktorý príjemne dotvorí charakter každého motocykla.
Z niekoľkých obrázkov, ktoré z tohoto článku pre predstavu uvádzam, na prvý pohľad vyplýva, že sa jedná o farebnú úpravu povrchu valcov motora vo farbe motorky.
Valce vo farbe motorky |
Treba ale upozorniť, že ako to často býva aj v iných oblastiach, netreba to zase prehnať a z niektorých častí, ako napr. z hrán rebier valcov sa farba pre zvýšenie kontrastu odstráni...
Odstránenie farby z rebier valcov |
Ešte výraznejši efekt sa dosiahne pri farebnej úprave v kombinácii s niektorými ďalšími časťami motora.
Celkom slušná úprava HD... |
Motocykel po takejto úprave opticky vytvára s motorom harmonický celok a zároveň sa potláčajú rušivé vplyvy spôsobené rôznymi vyčnievajúcimi časťami a hadicami motora. Takto vyzerá jeden z uvedených príkladov pomerne vyváženej kombinácie farebnej úpravy motora a vlastne celého motocykla.
Fat´n´red |
Ďalšou a veľmi dôležitou otázkou je použitie správneho druhu farieb. Autor uvádza dva druhy. Ide o kvalitnú akrylovú farbu, ktorú ale odporúča použiť len na miesta menej vystavené mechanickému opotrebeniu a najmä nárazom. Na motore je to teda vlastne len medzirebrová časť valca. Na namáhanejšie časti odporúča použiť farbu aplikovanú „práškovým nanášaním“. Táto technológia je dobre známa a používaná aj u nás. Je to drahšie ako klasické striekanie, ale pri zrovnaní s rôznymi domácimi pokusmi o vylepšenie vzhľadu motorky to býva nakoniec často lacnejšie a s prinesením slušnejšieho výsledku.
Keďže sme pri našej tuningovej úprave robili nástrek len medzirebrovej časti valcov, bola použitá akrylová metalíza ( ako na ostatných častiach motorky). Táto farba by mala mať stálosť do 150 °C. Obavy z prehrievania motora sa počas dvoch sezón ukázali ako zbytočné. Taktiež nedošlo ani k jednému poškodeniu laku na uvedenej časti motora.
Valce s akrylovou metalízou a len s jednou vrstvou laku |
Pokiaľ teda niekoho omrzí vozenie sa spolu ďalšími desaťtisícmi bikerov na rovnakej sériovke, môže svojej motorke takouto pomerne nenáročnou úpravou zlepšiť celkový vzhľad a isto sa bude neprehliadnuteľne líšiť od ostatných...
Pridané: 07.07.2008 Autor: petkav Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 206783 | Včera: 208573