Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

ASKOF Cassovia cup 2008 po troch úvodných pretekoch

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2008 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 4712 [Šport - Enduro]

Pretekom v Budimíri sa uzavrela prvá tretina ASKOF Cassovia cupu 2008. V porovnaní s predchádzajúcim ročníkom je zrejmé zlepšenie, ako vo výkonoch jazdcov, tak aj v organizácii. Ale pekne po poriadku.

Kechnec, 6. apríl

Od minulého roku sa zlepšilo značenie príjazdu k miestu pretekov, napočítal som aspoň 5 ks smerových tabúľ, malých, ale na viditeľnom mieste. Prijateľná teplota, dostatočne veľká plocha na príjazd a parkovanie, ani sucho ani mokro, približne 130 prihlásených jazdcov, bufety, hudba ... Ideálne podmienky a okolnosti.

Trať sa v porovnaní s minulým rokom upravila a predĺžila, hlavne v „bani“ a časti tesne za ňou. Pribudlo technických úsekov, skokov, toboganov, dokonca aj jedna voda, čo veľmi zvýšilo jej kvalitu. Osobne sa mi teraz zdá veľmi dobrá, ohodnotil by som známkou 1/2, aj to len preto aby usporiadatelia neboli veľmi namyslený a aby ostali zadné dvierke pre prípad že by sa vyskytla ešte lepšia trať.
Bohužiaľ, nie vždy funguje všetko tak ako by malo. Stalo sa to čo si nikto neželal. Na konci prvej jazdy skupiny CX2 vyletel po doskoku jazdec z trate a motocykel vletel medzi divákov. Zvyšok opisovať nebudem, bolo toho dosť v médiách. Rovnako nebudem kritizovať usporiadateľov, aj keď by bolo čo. Tento krát budem kritizovať divákov, preto že sú jednoducho nepoučiteľní (namiesto slova nepoučiteľní by som najradšej použil množstvo nepublikovateľných nadávok). Pár minút po odlete helikoptéry s ťažko raneným divákom sa šla ďalšia jazda a už som videl stáť niekoľkých hazardérov nie tesne za páskou, ale pred páskou, priamo na trati. Jednoducho si nedajú povedať, stoja tam kde nemajú, behajú po trati, nepočúvaj organizátorov, ani prosby ani hrozby, ohrozujú seba aj iných. Kapitolou sú „miestny borci“ ktorých ani vôbec nezaujímajú nejaké preteky, hlavne že sa dá opiť. Neviem na čo sa čaká, nestačilo ťažké zranenie, potrebujeme aby niekto zomrel, alebo aby zomrelo viac ľudí? Potom sa už spamätáme a začne sa myslieť viac na bezpečnosť a začneme sa správať viac ako ľudia?

Žiadne veľké prekvapenia v umiestnení sa nekonali, šiel sa štandardne kvalitný pretek. V porovnaní s minulou sezónou sa najviac pomenila skupina „B“, zvýšil sa počet jazdcov aj kvalita.

Šarišské Bohdanovce, 27. apríl

Pôvodne sa mal ísť pretek v Stropkove ale z technických a organizačných dôvodov, ktoré mali priamy súvis s nehodou v Kechneci, sa rozhodlo o zmene. Preteky v Bohdanovciach boli aj napriek veľmi krátkej dobe prípravy zvládnuté na vysokej úrovni za čo patrí organizátorom vďaka.

Podmienky podobné ako v Kechneci, len o trochu suchšie, trať vedená drvivou väčšinou po lúke. Ale mala všetko čo mala mať, skoky, zjazdy, výjazdy, tobogany aj bažinu. Vzhľadom na podmienky za akých sa pripravovala nie je čo vytknúť, pred pár rokmi by po takej všetci túžili. Za zmienku stojí povinný prejazd brvnom v cieľovej rovinke, s ktorým mali viacerí problémy. Opäť žiadne prekvapenie v umiestnení jazdcov, najzaujímavejšia bola druhá rozjazda triedy „A“.

Budimír, 25. máj

Úplne nová trať na úplne novom mieste. Mal som možnosť byť pri prípravách a množstvo práce ktoré sa tam odviedlo sa dá len ťažko opísať. Ale stála za to, trať bola pripravená naozaj veľmi dobre. Poďakovanie patrí Vladovi Gregovi, ktorý to má celé na svedomí. Keby všetci čo majú niečo spoločné s motocyklami pracovali s takým nadšením, energiou a ochotou, boli by sme motocyklová veľmoc. Ešte raz ďakujem.

Predchádzajúce dni pršalo, takže hlavne les bol dosť mokrý, čo dosť výrazne zlepšilo atraktivitu pretekov, hlavne pre divákov. Ináč štandardne dobré podmienky, hudba, pivo, 138 prihlásený jazdcov... Pasáž na poli plná skokov a toboganov, v lese výjazdy, zjazdy, menšie skoky a jedna bažina. Brvno v cieľovej rovinke bolo nahradené štyrmi roletami, čo viacerých dosť rozhádzalo, bohužiaľ v jednom prípade mali trochu práce aj zdravotníci. Celá trať na dosť malej ploche čo divákov asi tiež potešilo. Kľudným tempom sa celá trať dala obísť cca za 15 min. Pešo, nie na motorke.

Štandardne kvalitné výkony, tentokrát som sa s veľkým záujmom díval hlavne na deti. Niektoré výkony až ťažko uveriteľné, bez hanby sa priznám že zopár detí by mi to na trati asi natrelo, dokonca aj jedna 65-ka. Ostatné skupiny zhruba rovnako ako predchádzajúce preteky, samozrejme najväčší záujem aj najzaujímavejšie výkony boli v „Áčku“.

Nedá mi nepristaviť sa pri jednom jazdcovi, ktorý už zopár rokov podáva vysoko kvalitné výkony. Peter Podhorský. Bohužiaľ v jeho prípade sa na 100 % potvrdzuje že len talent nestačí. Treba mať aj peniaze, zázemie, podmienky... To on ale nemá. No aj napriek tomu pravidelne obsadzuje medailové umiestnenia. Som si istý že keby mal podmienky ako niektorí jazdci, mimochodom jazdiaci väčšinou za ním, nemal by žiadnu konkurenciu. A nielen v rámci Cassovia cupu.

A ešte detail. V poslednej dobe často počúvam o nútených úpravách trate, vraj kvôli bezpečnosti, aby sa motorky neničili, lebo tak sa to nedá, lebo tamto, lebo toto... Chápem niektoré úpravy, ale viaceré nechápem. Napríklad sa vypustí technicky zaujímavá pasáž, lebo sa v nej vraj môže vytvoriť zápcha, ale na druhej strane sa nechá úsek ktorý je pre jazdcov nebezpečný. Vypustí sa iný úsek, lebo sa tam vraj ničia motorky ale do cieľovej roviny sa položí brvno. Potom sa zase mení trať, lebo je vraj veľmi ťažká, aj napriek tomu že práve na ťažkých úsekoch sa dá najviac naučiť. Naozaj nechápem. Niektorí členovia „ústrednej rady“ by sa mali trochu spamätať a ísť radšej do dôchodku lebo mám občas dojem že viac škodia ako pomáhajú.

Záver

Peniaze sa v našej spoločnosti tlačia do futbalu, hokeja a iných, vysoko úspešných športov. Namiesto podpory z ministerstva školstva, sa radšej predkladá návrh, že jazda v lese bude trestným činom. O záujme médií sa nedá ani srandovať, nieto ešte vážne hovoriť. Napriek všetkému nový ročník sa zlepšil vo všetkých oblastiach a pevne verím že to tak bude pokračovať. Už sa teším na ďalšie preteky.

Výsledky si môžete pozrieť na www.askofcassoviacup.sk

Pridané: 28.05.2008 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125173 | Včera: 167247