Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtest Dinli DL 801/901 – Dvaja športovci na štyroch kolesách

 Zdieľať

Pridané: 05.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 44410 [Testy a predstavenia - Test]

Po tom ako sme nedávno predstavili pracovnú štvorkolku, prinášame dnes dvojtest športových štvorkoliek z produkcie firmy Dinli.

Okrem klasického textu a niekoľkých vydarených fotiek prinášame teraz aj niečo nové. Trošku dlhšie video aj s interaktívnimi vstupmi. Aspoň máte viac čo kritizovať. Napriek tomu verím, že sa vám bude páčiť. Video nájdete na konci článku a dúfam, že nám dáte vedieť názor aj v ankete: Videá k testom na motoride.sk.

Človek neznalý problematiky by mohol z názvu usudzovať, že ide o čínsku značku. Musím ho ale hneď úvodom vyviesť z omylu. Dinli je tajvanská značka. Štvorkolky, ktoré sa aj cenou profilujú niekde medzi čínske a renomované japonské stroje výrobca neváha porovnávať s japoncami. Poďme sa im teda pozrieť na zúbok.

 Dvojičky na test, zľava 901 a 801
Dvojičky na test, zľava 901 a 801

Zoznámenie

Do pazúrov sa nám dostali dva modely DL 801 a 901. Začnem menšou z dvojice, teda DL 801. Je to športová štvorkolka, s náhonom zadných kolies. Na pohon slúži kvapalinou chladený 350 kubíkový jednovalec spojený s variátorom. O radenie rýchlostí sa tak jazdec nemusí starať a ručnou pákou na pravej strane radí iba neutrál, spiatočku alebo jazdu vpred.

 Dinli DL 801
Dinli DL 801

DL 901 je väčším súrodencom. Hlavným rozdielom je použitie ostrého 450 kubíkového jednovalca a klasickej motorkovej manuálnej prevodovky. Motor svojim výkonom 46 koní a slušným krútiakom dýcha na krk japonským konkurentom. Nie je ani divu, veď pochádza z japonska. Deväťstojednička je oproti svojej menšej sestre aj trošku väčšia vo všetkých smeroch.

Dinli DL 801 - digitálna prístrojovka
Dinli DL 801 - cestné ovládače na ľavej rukoväti
Dinli DL 801 - plyn ovládaný páčkou
Dinli DL 901 - centrálna kyvná vidlica, pevná zadná náprava, reťaz a brzda

Oba modely majú rovnakú konštrukciu podvozka. Predné kolesá sú odpružené nezávisle dvojitými závesmi typu A kým vzadu pracuje centrálna kyvná vidlica. Náhon je na zadné kolesá prenášaný reťazou a o brzdenie sa stará trojica kotúčov. Za spomienku stojí použitie pancierových brzdových hadíc v sérii. Šťastného majiteľa potešia určite aj ochranné hliníkové rámy okolo stupačiek, ktoré môžem na štvorkolke len odporučiť a u oboch modelov ich nájde v sérii. Spomenúť treba aj kompletnú cestnú výbavu a možnosť oba modeli prihlásiť do cestnej prevádzky.

O štart oboch modelov sa stará elektrický štartér. Prístrojovka je plne digitálna, podsvietená modrými LED diodami a dobre čitateľná aj na priamom slnku. Nájdeš na nej denné a celkové počítadlo, teplotu chladiacej kvapaliny a samozrejme rýchlomer. Žiaľ na hodinky konštruktéri pozabudli, čo je škoda vzhľadom na to, že pri jazde čas rýchlo letí. Klasická sada kontroliek doplnéná o spiatočku je združené dookola displeja. Ako spomínal v prípade automatickej 350-tky jazdec radí len neutrál, jazdu vpred a spiatočku, na ktorej zaradenie je nutné stlačiť páku nožnej brzdy. 450-tka má klasickú prevodovku s tým, že po zatiahnutí páčky na pravej strane nádrže je možné pod jednotkou zaradiť ešte spiatočku.

 Dinli DL 901
Dinli DL 901

Jazda

Dinli DL 901
DL 901

Dosť bola ale rečí poďme sa zablatiť. A to platí v tomto prípade stopercentne. Plasty oboch modelov sú rezané športovo sparťansky a blato si svoju cestu k jazdcovi vždy nájde. Ako prvú sedlám ostrejšiu 901. Testovaný model je už starší, konkrétne má dva roky a slúži ako predvádzací model firmy adamoto. Aktuálna 901 má modernejšie plasty so svetlometom v prednej časti. O kvalite vypracovania možno svedčí aj fakt, že po dvoch rokoch skúšobných jázd kedy ju asi nikto moc nešetril stále vyzerá a jazdí skvele.

Dinli DL 901
DL 901

Usporiadanie ovládačov je klasicky motorkárske až na rukoväť plynu. Ako býva u štvorkoliek zvykom plyn sa ovláda páčkou. Kopem teda jednotku a vyrážam. Smerujeme poľnými a lesnými cestami na endurácku trať v okolí Košíc. Štvorkolka je ľahká a napriek suchému a tvrdému podkladu ide zadok po každom preradení do driftu. Mám pocit, že sedím na ostrom štvortaktnom endure, až na tie štyry kolesá. Motor má slušný spodok s dobrým záťahom ale nebráni sa ani vyšším otáčkam. V lese si tak môžeš „turisticky“ poprdkávať a niekde na trati jej dáš poriadne do tela (alebo skôr ona tebe) Nerobili mi problém ani technicky náročnejšie úseky trate ako brody a strmé výjazdy z potoka a ani paľba na širokej motokrosovej trati. Pochvalu si okrem motora zaslúži aj prevodovka ktorej presnosť by mohol závidieť aj nejeden japonec. Rýchlosti skákali hladko a nikdy nebol problém zaradiť neutrál. Po niekoľkých kolách mi naložila toľko že zastavujem. Kompletne zadýchaný a vysmiaty ako lečo...

 Dinli DL 901
Dinli DL 901

Dinli DL 801
DL 801

Druhá v poradí je novučičká 801-tka. Výkon polovičný a k tomu variátor. Kto by sa však obával, že to bude nuda bude prekvapený. Práve variátor robí jazdu jednoduchšou bez starostí s radením. Napriek výkonovému handikepu nemá problém držať krok s väčšou sestrou. V technicky náročných úsekoch odpadá spojkovanie a variátor vždy dodá adekvátny výkon. Presvedčil som sa o tom sám v jednom rozbahnenom výjazde, ktorý som na 450-tke vyšiel až na tretí pokus na druhom prevodovom stupni (bojoval som s prebytkom výkonu a hrabajúcim zadkom) kým Harly ho vybehol s variátorom na prvý pokus. Celkovo menej skúsený jazdec si na 350-tke rozhodne užije viac zábavy.

Dinli DL 801
DL 801

Na trati sme jazdili celú sobotu a nedalo nám to ani v nedeľu. Tu som však naplánoval dlhší výjazd na preteky Country Crossu. Štvorkolky sa nebránili ani turistickému využitiu a aj po celodennej jazde s krátkym neplánovaným pobytom v maďarsku (ešte že máme šengen) sme boli večer v pohode. Zato vďačíme prekvapivo pohodlnému sedlu. To najlepšie ale prišlo v pondelok v podobe daždivého počasia. Štvorkolky sme síce vrátili totálne zablatené ale jazda na mokrom s nekonečnými driftami bola neskutočne zábavná. Bahniaci asi vedia o čom hovorím.

 Dinli DL 801
Dinli DL 801

Konkurencia

Je jasné že hlavnými konkurentmi testovanej dvojice budú japonské stroje, ktorým Dinli konkuruje hlavne lákavou cenou. Naopak stráca vyššou hmotnosťou, aj keď porovnávať suchú a pohotovostnú hmotnosť nie je práve najlepšie. Istý hmotnostný handykep tam ale bude. Konkurentom bude aj nová štvorkolka KTM 450 XC, ktorú tohto roku určite otestujeme a v čase keď píšem tieto riedky viem, že potrápime aj Suzuki QuadRacer v štyristo kubíkovom prevedení.

Záver

Dinli DL 901
DL 901

Ak hľadáš svoju prvú štvorkolku DL 801 určite nebude zlou voľbou (139 000 Sk). Variátor ti vždy poskytne istotu a dodá tú správnu porciu výkonu na zadné kolesá. Športovo založení a skúsení jazdci však určite siahnu po väčšej a hlavne výkonnejšej 450-tke. Budú však musieť zaloviť v peňaženke o čosi hlbšie - 159 000 Sk.


Plusy a mínusy

kvalitný podvozok, brzdy, ochranné rámy v sérii, cena hmotnosť, chýbajúce hodinky

Názor druhého redaktora:

Jaroslav Jerga (Jaro Harly Jerga):

Dinli DL 801
Harly na DL 901

Predstava, že okrem štyroch kolies na neznámom stroji a pre mňa (z počiatku) nelogickej plynovej „rukoväte“ budem musiet ešte aj radiť rýchlosti, bola dostatočným dôvodom na to aby som začal na automatickej 801-ke. Reakcie na plyn boli okamžité, podvozok dostatočne tuhý. Akurát strach z klopených zákrut bol z počiatku oveľa silnejší než moja dôvera v stabilitu štvorkolky. Po pár lekciách však do toho človek príde a keď mu k tomu dopomôže dážď, o zábavu je postarané. Nosiče 801-ky sú pracktická vec. A keď zadný osadíš kufrom, máš ideálne miesto pre uloženie vrchnej časti oblečenia, alebo hoc aj celej kempingovej výbavy, keďže po jazde na štvorkolke riadne vyhladneš.

Dinli DL 901
Harly na DL 901

S miernymi obavami presadám na manuálnu 901-ku. Avšak už prvé dotyky s ňou dávajú tušiť, že toto je iná kategória. A po zaradení dvojky zabúdam na nejaký strach z prejazdu klopených zákrut a vychutnávam si tie kusy hliny odlietavajúce všade na okolo.

801 sa mi zdala oproti 901 mierne ťarbavešia a nepôsobila na mňa až tak istým dojmom a všetko to má na svedomí šírka náprav. Aj keď je tam rozdiel len pár centimetrov je to poznať. Tým však nechcem povedať ze 801 je lenivá a nemotorná, to by som klamal, pretože to čo som si sňou v daždivom počasí zažil, by som prial každému a hlavne nebahniakom ako som ja. Škoda, že sa v tej chvíli nenašiel nik, kto by moment pri odovzdávaní štvorkoliek zvečnil, ale ak ste videli aspon jeden diel Ramba, kde sa maskoval v blate ... :o)))

Plusy a mínusy

presvedčí aj najvačšieho nebahniaka, že blato je liečivé v akom koľvek množstve, automatická prevodovka u 801 málo účinné blatníky, ani jedna z nich nie je moja

Motocykel na test poskytla spoločnosť Adamoto Košice dovozca štvorkoliek značky Dinli pre SR.

Video:

Účinkuje: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: Jaro Harly Jerga, Strih: Tomáš Hajduch - Awia
Dĺžka: 7:35, formát 16:9

Video nájdeš tiež na youtube.com a video.google.com.

Pozadie / Wallpaper

Dinli DL 801 a 901
Dinli DL 901

Foto:
 Dinli DL 901 2007 Dinli DL 801 2008 KTM 450 XC 2008 Suzuki ATV LT-R 450 QuadRacer 2008 Honda TRX 450 ER 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:DinliDinliKTMSuzukiHonda
Model:DL 901DL 801450 XCATV LT-R 450 QuadRacerTRX 450 ER
Rok:20072008200820082008
Kategória:ŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolka
Motor:
Typ motora:jednoválec (4T)jednoválec (4T)jednovalec (4T)jednoválec (4T)jednoválec (4T)
Objem:448 ccm291 ccm447.92 ccm450 ccm450 ccm
Max. výkon:45.7 k (33.6 kW) / 8250 ot.16.59 k (12.20 kW) / ot.53.0 k (39.0 kW) / 8200 ot.
Max. krútiaci moment:41.2 Nm / 7500 ot.21 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:10,8 : 112 : 111:111,7 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94,0 x 64,672,7 x 70,089 x 72 mm95,5 x 62,896 x 62 mm
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCSOHCSOHC (4V)DOHCDOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová + spiatočkaautomatická + spiatočkamanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová + spiatočka
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:279 mm257 mm213 mm
Zdvih vzadu:254 mm265 mm236 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:180 mm174 mm
Pneu vpredu:21 x 7,00 / 10 2521x7-1021AT 20x7R1022 x 7-10
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (ABS)jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (ABS)jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:200 mm190 mm
Pneu vzadu:20 x 11,00 / 9 38F20x11-921AT 18x10R820 x 10-9
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:163 kg167 kg165 kg
Hmotnosť s náplňami:205 kg198 kg
Výška sedla:820 mm780 mm820 mm780 mm833 mm
Rázvor:1268 mm1200 mm1280 mm1285 mm1275 mm
Dĺžka:1773 mm1820 mm1810 mm1845 mm1862 mm
Šírka:1160 mm1505 mm1148 mm1245 mm1176 mm
Výška:1165 mm1120 mm1125 mm1085 mm1100 mm
Svetlá výška:285 mm275 mm290 mm240 mm112 mm
Objem nádrže:12.8 l12.6 l13.4 l10 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:105 km/h85 km/h
Poznámka:
Poznámka:Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné Ohlins

Pridané: 05.05.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114772 | Včera: 174425