Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ohliadnutie sa za čínou, alebo môj Keeway ARN 150

 Zdieľať

Pridané: 23.11.2007 Autor: Crossbiker
Čitatelia: 16806 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keďže sa tu vo fórach dosť často preberajú čínske motorky a skútre z hľadiska kvality, chcem sa podeliť o skúsenosti so skútrom Keeway ARN 150. Tento skútrik som si zakúpil začiatkom 2006 roku.

Úvod

Cena bola prijateľných 56 tisíc za nové vozítko s 2-ročnou zárukou a na behanie po meste a blízkom okolí m to stačilo. Po objednaní a vybratí farby a známeho čo ich dovážal mi prišiel v mojej obľúbenej žltej.

Chvíľu na to ako dorazil na predajňu som tam bol aj ja. Čakala ma tam veľká kartónová krabica. Mojou podmienkou ešte pred kúpou bolo, že si ho prídem sám rozbaliť a poskladať. Taktiež, že všetok servis si budem robiť sám. Keďže to bol známy a občas som mu pomáhal so servisom skútrov dohodli sme sa. Po vybalení skútra a namontovaní zrkadiel, nosiča, kufríka, oživenia batérie a doliatia benzínu následoval prvý štart. Ozval sa kultivovaný basový zvuk štvortaktu. Po predchádzajúcich dvojtaktoch čo som roky mal to bola. zmena. Po ohriatí vzduchom chladeného jednoválca na prevádzkovú teplotu som sa vybral zabehávať. Počas celého obdobia zábehu čo trvalo asi 1000km sa nevyskytol žiaden problém.

Od počiatku som ale pozoroval, že po prejdení nerovnosti vydáva cvakavý zvuk, ktorý išiel od zadného kolesa. Funkčne to neovplyvňovalo nič, ale keďže mám odjakživa alergiu na zvuky, ktoré nepatria k bežným prevádzkovým začal som po príčine pátrať. Prišiel som na to, že po zohriatí kártra sa začne pohybovať výsuvne oska čo drží koleso asi o 1mm a to robí tieto zvuky. Chybu som reklamoval a po dohode s dovozcom som sa vybral na opravu do Keeway v Komárne. Po príchode rozobrali prevodovku, vymenili ložiská, osku, kolieska no proste v podstate celé vnútro. Zložili a išiel som to prebehnúť. Hádate, že to stále robilo? Uhádli ste. Nasledovalo znovu rozoberanie, laborovanie nad tým, nakoniec tam doplnili nejakú podložku a zložili. Výsledok ten samý ako predtým. Keďže už bolo neskoré popoludnie a mne sa tam nechcelo nocovať rozhodol som sa, že už dlhšie nebudem čakať a spravím si to doma sám. Musím oceniť ich ochotu nakoľko ma nechali počas celého zásahu v dielni. Nemám rád keď musím nechať motorku v servise s tým, že tam nemôžem pri oprave byť a mám prísť napr. o 2 hodiny (to bude asi dôvod, že si môj nový scoot začnem servisovať sám a radšej nechám padnúť záruku). Na ďalší deň som prevodovku rozhodil a zistil som, že zbytočne sa tam menilo všetko, lebo vôľa bola v osadení ložiska v skrini prevodovky. Tak som kúpil špeciálne lepidlo na ložiská, ložisko som ohrial vybral očistil a nalepil do osadenia v skrini. Potom som ešte po premeraní doplnil vhodnú vymedzovaciu podložku a zložil. Výsledok bol viac ako uspokojivý. Odvtedy sa z prevodovky neozval ani šepot.

Na skútri som celkovo nabehal okolo 6tisíc km za 3 mesiace a až na uvádzanú opravu absolútna spokojnosť. Zrejme sa jednalo len o chybný kus na ktorý som natrafil, lebo čo som kontroloval ďalšie ARN-ka či už na predajni alebo u chalanov čo ich mali tento problém tam nebol. Možno keby ho dostal do ruky niekto menej zaťažený na zvuky ani by si to nevšímal a v plnej spokojnosti by ho používal bez vplyvu na funkčnosť.

Podvozok

Z jazdných vlastností ho môžem hodnotiť pomerne kladne. Podvozok dobre bral nerovnosti, samozrejme v rámci možností 12“ kolies.

Tie boli obuté na nízko profilových pneumatikách zn. KENDA. Za sucha stopu držali dobre (za mokra ako na ľade), náklony v zákrutách ako na superšporte. Až som frézoval hlavným stojanom asfalt. To bol neduh podvozku - nízko uložený hlavný stojan ako u väčšiny skútrov. Vzadu bol jeden postranný tlmič, ale keďže mal dosť masívnu konštrukciu stíhal hltať nerovnosti. Pri obsadení skútra dvoma to už bolo horšie sem-tam si škrtlo koleso o podblatník. V Číne zrejme nerátali so zaťažením 150 kilami - to by sa tam asi museli viesť štyria aby to dosiahli. Pri extrémne rýchlych prejazdoch zákrut (asi 90km/h) sa zadok trochu rozvlnil, ale to je daň za odpruženie iba na jednej strane. Ináč v pohode ani raz za tých 6000km som sa kvôli podvozku nevyváľal, takže dalo sa. Brzda bola predná kotúčová a brzdila priemerne. Zadná bubnová už vyžadovala väčší stisk aby sa zobudila k činnosti. Ale v súhrne sa dalo v pohode ubrzdiť.

Motor

Motor mal dobrý rovnomerný ťah od začiatku až po maximálku. Tá končila niekde okolo 90-100 km/h podľa poveternostných podmienok, počtu ľudí na skútri, fázy mesiaca, slnečných erupcií a iných javov. V meste zo semafóru som bol ale takmer nechytiteľný. Spotreba mi v priemere vychádzala okolo 3,2l/100km.

Výbava

Skúter bol od výroby vybavený kufríkom a alarmom s diaľkovým štartom. Pre niekoho zbytočnosť no ja som sa rád vytešoval, keď som si pri odchode z práce nakopol diaľkovo na šatni skúter a pokiaľ som k nemu prišiel už bol ohriaty a len som odomkol kotúč, lano a fičal preč.

Záver

Na skútri som za celú dobu čo bol u mňa (cca 6000km) okrem spomínanej opravy prevodovky menil iba olej, nastavoval - kontroloval ventily podľa servisných intervalov, menil filtre, tankoval a občas som ho umyl. Nič sa nekazilo, nič mi neodpadávalo, nič som nepostrácal. Vlastne raz som menil vyhorenú poistku, keď som si idúc v noci so stretávacími svetlami prisvecoval stlačením svetelnej trúby aby som k nim pridal pre lepší efekt aj diaľkové. No a ona to chúďa nevydržala.

Neváhal by som si tento skúter kúpiť znova, lebo za pomerne málo peňazí poskytol veľa zábavy pri minimálnych prevádzkových nákladoch. Ako v podstate i ďalšie 2 čínske skútre čo som okrem neho mal. Môžem dokonca povedať, že mi najviac prirástol k srdcu z doterajších motoriek a bolo mi za ním smutno, keď som ho menil s IvanB za Suzuki DR 650 RS. Ale to už je iný príbeh.

Pridané: 23.11.2007 Autor: Crossbiker Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Keeway 150 ARN 2006:

Foto:
Keeway 150 ARN 2006
Všeobecné informácie:
Výrobca:Keeway
Model:150 ARN
Rok:2006
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:150 ccm
Max. výkon:9.52 k (7.00 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:9 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:9.2: 1
Vŕtanie x Zdvih:57.5 mm x 57.8 mm
Palivový system:karburátor
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:120/70-12/4PR
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:130/70-12/4PR
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:105 kg
Rázvor:1300 mm
Dĺžka:1920 mm
Šírka:705 mm
Výška:1165 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:5.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:88 km/h
Spotreba paliva:3.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 121 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 271871 | Včera: 184749