Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.11.2007 Autor: Crossbiker
Čitatelia: 14854 [Vaše stroje]
Vzhľadom na veľké 16" kolesá má skúter dosť podobné jazdné vlastnosti ako motorka, čo mi pri mojom neustálom laborovaním medzi motorkou a skútrom vyhovuje. Aspoň nevypadnem z cviku, ak sa rozhodnem presedlať späť na motorku.
16" kolesá |
Nerovnosti na vozovke spracováva dosť slušne, i stabilita je dobrá. Dostatočná svetlá výška podvozku umožňuje prejazd aj takých úsekov, kde by iné značky nemali bez poškodenia šancu prejsť. Aj to bolo jedným z dôvodov, prečo som sa rozhodol pre tento skúter, lebo občas rád odbočím na nejakú prašnú off road štreku, napr. za účelom vykúpania sa alebo rybačky a tento skúter ma v tom neobmedzuje. Brzdný účinok je perfektný, zabezpečujú ho dvojpiestikové brzdy Nissin. Zadné tlmiče sú dva, dajú sa polohovať a slušne spracovávajú nerovnosti. Predná vidla je trocha mäkšia, čo oceňujem na „roletách“ a dlažbe. Pneumatiky sú od firmy Pirelli, predná o rozmere 110/70-16 a zadná 140/70-16. Skúter je vybavený dvoma stojanmi - hlavným a pohotovostným (bočným), ktorý musí byť pri štartovaní sklopený, ináč blokuje zapaľovanie.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h uvádza výrobca okolo 7,8 s, čo postačuje na to, aby skúter z križovatky odštartoval viac než svižne a zanechal ďaleko za sebou plechovkové stádo. Motor je taliansky od Piaggio, ktorý sa montuje aj do modelu Piaggio Beverly 250 alebo Gilera Nexus 250 a splňuje normy EURO3. Výkon má 15,6 kW (22 psi). Servisné výmeny oleja v motore po zábehu každých 10000 km! Čo je zrejme dosiahnuté vďaka 2 filtrom - sitku a papierovému prietokovému.
Palubovka |
Palubovka je jednoduchá a prehľadná. Obsahuje tachometer, ktorý má v sebe osadenú kontrolku vstrekovania a dobíjania, ďalej merač celkových kilometrov, denné počítadlo km, hodiny a stav paliva potom teplomer chladiacej kvapaliny združený s kontrolkami mazania, smeroviek (je možnosť zapnúť aj výstražné blikanie všetkých 4 smeroviek), diaľkového svetla a kontrolkou funkcie imobilizéru (podobné ako HISS u Hondy). Otáčkomer tu nie je, ale vzhľadom na to, že skúter skoro stále pracuje v rovnakých ideálnych otáčkach, tak mi ani tak moc nechýba. Ale netvrdím, že by nepotešil.
Odkladací priestor |
Po vyklopení predného uzamykacieho priestoru sa sprístupni zásuvka na nabíjanie mobilu s odkladacím priestorom preň a nádržka chladiacej kvapaliny.
Svetlá |
Osvetlenie zabezpečujú dve svetlá vybavené optikou (lupou) a osadené jednovláknovými žiarovkami H7. Smerové svetlá sú integrované v kapotáži.
Podsedlový priestor |
Po vyklopením sedadla, ktorého uzamknutie zabezpečuje servo motorček (ako sa tam dostanem, keď sa mi náhodou vybije baterka, netuším) sa objaví priestor, ktorý pojme dve otvorené prilby.
Pridané: 03.11.2007 Autor: Crossbiker Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245386 | Včera: 171964