Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Alarmu PitBull Johny 686

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28641 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Po takmer polroku spolužitia s alarmom PitBull Johnny 686 nadišiel čas podeliť sa o skúsenosti.

Niečo o dvojici alarmov PitBull a o ich montáži sme už písali v prvom článku:
Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti. Dvojcestný alarm Johnny 686 bol teda úspešne namontovaný do skútra Honda SCV 100 Lead.

 Pager (dvojcestný ovládač) alarmu PiBull Johnny 686
Pager (dvojcestný ovládač) alarmu PiBull Johnny 686

Zhrňme si teda stručne funkcie tohto alarmu:

Keďže inštalácia prebehla bez problémov, pozrime sa na alarm bližšie. Pager je relatívne malý s displejom s motívom motorky. Anténa pagera vytŕča minimálne. Na hornej strane pagera sú štyri ovládacie tlačidlá označené ikonkami.

 Tlačidlá pagera
Tlačidlá pagera

Zamknutie: jednoduchým stlačením tlačidla Zamknúť. Jeden krát sa ozve siréna a bliknú smerovky.

Odomknutie: stlačením tlačidla Odomknúť. Dvakrát sa ozve siréna a bliknú smerovky. Alarm je vypnutý, je možné naštartovať. Pokiaľ bol alarm v tichom režime, pri vypnutí sa siréne neozve, iba zablikajú smerovky.

Tichý alarm: aktivuje sa tlačidlom Tichý alarm. Odteraz sa pri narušení neozve siréna. Alarm pri narušení vysiela signál do pagera a blikajú smerovky. Pri pokuse o naštartovanie sa spúšťa siréna.

Diaľkový štart: táto funkcia sa spúšťa dvojitým stlačením tlačidla Vzdialený štart. Alarm vyšle štartovací impulz dlhý 2 sekundy a motorku naštartuje. Táto funkcia je dobrá napríklad na zahriate motora pokiaľ si v jeho dosahu. Ak však má tvoja motorka napríklad sériovo montovany imobilizér v kľuči, naštartovať sa ju nepodarí. Vypnúť motor je možné stlačením tlačidla Odomknúť.

Vyhľadanie na parkovisku: stlačením tlačidla Vzdialený štart po dobu aspoň jednej sekundy. Osem sekúnd budú blikať smerovky.

Antiúnos: táto funkcia predpokladá, že pager nemáš na kľúčoch od motorky. Ak ti niekto vezme naštartovanú motorku, môžeš stlačiť tlačidlo Zamknúť a do troch sekúnd motor zhasne a spustí sa plný poplach. Motor zostane imobilizovaný.

Zablokovanie tlačidiel pagera: súčasným stlačením tlačidiel Zamknúť a Tichý alarm je možné zablokovať tlačidlá pagera.

Zistenie stavu / dosahu: pokiaľ si si už niekedy položil otázku „zapol som alarm?“ a v neistote si sa vracal na parkovisko, to ti v prípade alarmu Johny nehrozí. Pager zobrazuje na displeji stav alarmu. Konkrétne raz za sekundu na displeji blikne ikona zobrazujúca v akom je stave. Ľahko tak zistíš, či je alarm aktivovaný a či v hlasnom alebo tichom režime. Ak však chceš vedieť či je pager v dosahu alarmu, nie je to také ľahké. Táto informácia nie je na displeji zobrazená. Jediná možnosť ako na to prísť, je pokúsiť sa vyslať signál, napr. tlačidlom Zamknúť. Akcia bude úspešná iba ak je pager v dosahu, pager zabliká a ozve sa tón.

Priebeh poplachu. Poplach prebieha v dvoch stupňoch. Prvý stupeň je varovaním. Siréna vydáva krátky zvuk a smerovky blikajú štyri sekundy. Pager pokiaľ je v dosahu vydáva podobný varovný zvuk. Ak nasleduje ďalší otras, spúšťa sa plný poplach, siréna vydáva zvuk 15 sekúnd a pager hlási poplach podobným intenzívnym zvukom. Pokus o štartovanie spúšťa okamžite plný poplach. Počas poplachu sa na displeji pagera zobrazí druh narušenia: kladivko (otras) alebo kľúč (pokus o štartovanie)

Ukážku jednotlivých funkcií si môžete pozrieť v krátkom videu, ktoré nájdete v závere tohto článku.

Slúsenosti z praxe:

Pager je plastový, ale uško, ktoré slúži na uchytenie na kľúče, je kovové a pripevnené skrutkou. Pager je teda spoľahlivo uchytený. Jeho spracovanie je kvalitné, pol roka každodenného nosenia na kľúčoch po vreckách mu neublížilo. Nevadil mu ani dážď, nikdy som ho neskrýval. Samotnému pageru by som vyčítal vyššiu spotrebu energie. Baterka sa vybije tak asi po troch mesiacoch každodenného používania. Škoda, že pager nemá lepšiu indikáciu slabej batérie. Keď sa rozsvieti je už baterka veľmi slabá a na výmenu máš málo času. Isto sa nepotešíš, keď ti náhle dôjde baterka a nebudeš vedieť svoju motorku odomknúť.

Na otvorenom priestranstve sme namerali dosah pagera cca 150 m. Toto číslo sa ale zásadne mení od prostredia. Bez problémov je v dosahu z tretieho poschodia na prízemie (kočikáreň), čo používam výhodne každú noc v spojení s tichým alarmom. Taktiež na siedmom poschodí kdekoľvek v byte ku skútru zaparkovanému na ulici. Dosah znižujú kovové stavby, ako napríklad hypermarkety. V otvorenej prírode, ak si vyššie ako skúter, dosah narastá (napríklad návšteva hradu). Keď sa dostaneš mimo dosah pagera, stratíš výhody dvojcestného alarmu, ale stále tvoju motorku stráži klasický jednocestný alarm so sirénou. V praxi som bol v 90 % prípadov v dosahu. Ak potrebuješ väčší dosah, riešením je len GSM pager, čo je o dosť drahšie...

Samotný otrasový senzor je podľa mňa dobre nastavený. Zaujímave je, že jeho citlivosť nie je možné regulovať ako u jednocestného alarmu Pitbull Bobby 686. Falošné poplachy sú zriedkavé. Stane sa to napríklad ak tesne okolo motorky prejde hrmotajúci dvojvalec s ladenými výfukmi. Raz mi falošný alarm spustila silná búrka s ťažkými kvapkami bubnujúcimi na prednú kapotáž skútra (pod ňou je telo alarmu so senzorom)

Daľší senzor je možné pripojiť na vstup ochrany (hnedý vodič) - riadené plus pólom, cez diódu. Čiže spínaním a privádzaním plusu na hnedý vodič v chránenom stave

Samotná siréna je naozaj vodotesná. Presvedčil som sa o tom hneď na začiatku pri prvom daždi, keď som ju umiestnil dosť nešťastne. Pri prvej búrke voda natiekla priamo do sirény. Po vyliatí asi pol deci vody fungovala v pohode ďalej.

Spotreba energie samotného alarmu je v norme, aj keď som nezistil, že by mal alarm nejaký úsporný režim. Na zimu, keď necháš motorku bez jazdenia, odporúčam alarm odpojiť (pravdepodobne odpojíš aj baterku). Najdlhšiu pauzu zažil skúter počas mojej cesty do Egypta, keď nejazdil viac ako tri týždne. Táto doba v armovanom stave stačila alarmu na to, aby vybil malú 5Ah batériu v skútri tak, že nevládala pretočiť štartér, no nebola úplne vybitá.

Čo v tomto alarme nenájdete:

Video: Ukážka funkcií

Video: Test Alarmu PitBull Johny 686

Záver

Dvojcestný alarm Johnny 686 kúpite za 2990 Sk. Je to asi ten najlacnejší dvojcestný alarm na trhu. Tomu svedčia aj jednoduché funkcie a iba jediné otrasové čidlo + sledovanie narušenia zapaľovania. Na úkor ceny však nešla kvalita spracovania a po pol roku intenzívneho používania nedošlo k žiadnej poruche a taktiež k závažnému opotrebovaniu pagera. Za svoje peniaze naviac dostaneš zaujímavé funkcie vzdialeného štartu a antiúnos.

Plusy a mínusy

cena, jednoduchosť ovládania nie je možné nastaviť citlivosť otrasového senzora, spotreba pagera

Alarm na test poskytla spoločnosť Bike Security.

Pridané: 25.04.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (20 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 162368 | Včera: 126906