Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test motoalarmov PitBull Bobby 686 a Johnny 686 - montáž a prvé skúsenosti

 Zdieľať

Pridané: 11.09.2006 Autor: large
Čitatelia: 20456 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Po rokoch bastlenia rôznych alarmov, imobilizérov a podobných viac či menej funkčných znemožňovačov pohybu mojej motorky som sa nakoniec rozhodol nahradiť hand-made alarm niečím lepším.

Práve v období, keď som sa rozhodoval, ktorý alarm si zo širokej ponuky vybrať, sa mi ponúkol výrobca mnou testovaného alarmu, či by som uvedený alarm neotestoval v praxi.

Prvý pohľad na malú krabicu nedával veľké nádeje na funkcie alarmu, ale musím napísať, že ma milo prekvapil. Alarm má zabudovaný otrasový snímač s možnosťou nastavenia troch úrovní citlivosti, snímač náklonu a reaguje na neoprávnené zopnutie zapaľovania. Z ďalších funkcií sú zaujímavé a užitočné:

 Ovládač jednocestného alarmu PitBull Bobby 686
Ovládač jednocestného alarmu PitBull Bobby 686

Po krátkom zoznámení s alarmom a rýchlom prečítaní návodu ako prvá prišla na rad samozrejme montáž. Keďže mám nejaké to elektrotechnické vzdelanie a aj skúsenosti s montážou alarmov, tak som si alarm montoval sám. Alarmy som vlastne montoval dva: na moju moto (Honda Silver Wing) a na Awiov skúter Honda Lead.

Do Silver Winga som montoval jednocestný alarm PitBull Bobby 686, do Leada dvojcestný PitBull Johnny 686. Rozdiel jednocestným a dvojcestným alarmom je v tom, že dvojcestný upozorní majiteľa na prípadný pokus o krádež aj vyslaním signálu do pagera (diaľkového ovládača), jednocestný dokáže iba prijímať signály z ovládača, nie vysielať.

 Ovládač dvojcestného alarmu PitBull Johny 686
Ovládač dvojcestného alarmu PitBull Johny 686

Alarm sa skladá z nasledujúcich častí:

Alarmy som montoval súbežne na oba motocykle, a tu je krátky postup a pár postrehov z montáže:

Samozrejme najprv je potrebné nájsť vhodné miesto na centrálnu jednotku a sirénu. Upevnenie bolo veľmi jednoduché vzhľadom na to, že výrobca v balení dodáva sadu samolepiacich pásov. Po umiestnení prišla na rad tá ťažšia časť montáže, zapojenie kabeláže. Postup bol nasledovný:

  1. Kladný pól (+) (červeny vodič)
  2. Napájanie nesmie byť prerušené v žiadnej polohe spínacej skrinky, príp. iného spínacieho zariadenia. Ja som vhodné miesto našiel priamo na batérii motocykla. Pozn.: alarm bez pagera (Bobby) mal na kábli už zapojenú hlavnú poistku, takže som ho bez obáv pripojil na batériu priamo. Alarm s pagerom (Johnny) túto poistku nemal, takže bolo potrebné pripojiť kladný pól alarmu cez priebežnú poistku.

    *Záporný pól (–) (čierny vodič), tu existujú dve možnosti:
    pripojiť sa na nejakú kovovú časť (kostru motocykla)
    priamo na záporný pól batérie

  3. Kladný pól (+) po zopnutí zapaľovania (hnedý vodič)
  4. Tu je potrebné meraním nájsť vhodné miesto na pripojenie vodiča, ktorý sa pripája na kladný pól po zopnutí zapaľovania. Toto pripojenie potom alarm využíva na dve funkcie:
    pri neoprávnenom pokuse o štartovanie okamžite spúšťa tento vodič poplach
    pri diaľkovom štarte tento vodič prevádza kladný pól na zapaľovanie a tým nahrádza zopnutie spínacej skrinky.
    Pozn.: tu som sa stretol s anomáliou u alarmu s pagerom, vodič v návode označovaný ako hnedý sa vo zväzku nenachádzal. Po porovnaní s alarmom bez pagera (majú rovnaké konektory) som vylučovacou metódou určil, že hnedý vodič je tu nahradený ružovým vodičom (asi sa vo fabrike minul hnedý vodič, tak ho nahradili ružovým).

    *Svetelná signalizácia aktiv/deaktiv alarmu – na toto sú z alarmov vyvedené dva žlté vodiče. Prvý na ľavú smerovku, druhý na pravú. U oboch motocyklov som toto pripojenie riešil priamym pripojením na smerové svetlá (Silver Wing vzadu, Lead vpredu).

    *Diaľkový štart (modrý vodič). Toto bol jeden z orieškov, ktoré by asi bežný neelektrikár nerozlúskol. Bolo potrebné nájsť priamo štartovacie relé štartéra. A na ňom meraním nájsť správny bod pripojenia (kladný pól po stlačení štartovacieho tlačidla). Celé to potom funguje tak, že po aktivácii diaľkového štartu alarm nahrádza spínaciu skrinku (zopne zapaľovanie pomocou hnedého vodiča) a na modrom vodiči sa objaví krátky dvojsekundový impulz na naštartovanie.
    Pozn.: impulz bol vždy dostatočný, aby motocykel bez problémov naštartoval. U Silver Winga som diaľkové štartovanie nezapájal. Z výroby namontovaný imobilizér HISS zabraňuje naštartovaniu motocykla bez originálneho kľúča v zapaľovaní a ak už by som kľúč vsunul do zapaľovania, diaľkový štart stráca zmysel.

  5. Imobilizácia motocykla: To bol druhý oriešok inštalácie. Je potrebné nájsť vodiče v kabeláži motocykla, ktoré vypínajú motor a tieto prepojiť s alarmom (zapojiť ich do série). Po neoprávnenej manipulácii s motocyklom sa týmto znemožní štartovanie.
  6. Pozn.: Lead nemá klasické vypínanie motora na riadidlách, ale má ho priamo v spínacej skrinke. Tu mi chvíľu trvalo pochopiť, ako to tí japončíci vymysleli, ale potom samotné zapojenie bolo jednoduché. Ťažko vysvetliteľné v článku – na požiadanie vysvetlím osobne.

 Jednocestný alarm namontovaný v podsedlovej časti Silver Winga
Jednocestný alarm namontovaný v podsedlovej časti Silver Winga

Nasledovalo krátke preskúšanie funkcií alarmu. A môže sa začať testovanie v praxi.

Doterajšie skúsenosti - jednocestný alarm PitBull Bobby 686 (large)

 Dvojcestný alarm  prednej časti Leada
Dvojcestný alarm prednej časti Leada

Doterajšie skúsenosti - dvojcestný alarm PitBull Johny 686 (Tomáš Hajduch - Awia)

Záver

Jedná sa o dva nenáročné alarmy ako výbavou tak aj cenou. Jednocestný Bobby 686 kúpite za 3400 Sk, dvojcestný Johnny 686 za 4200 Sk. Alarmy majú jediný senzor - otrasový a naviac sledujú narušenie zapaľovania. Nie je možné pripojiť žiadny daľší senzor (napr. otvorenie sedla, kufra, mikrovlnný) alebo modul. Zato ponúkajú zaujímavé pokročilé funkcie.

Ďalšie skúsenosti s týmito zabezpečovacími systémami nájdete neskôr v pokračovaní testu.

Alarmy na test poskytla spoločnosť Bike Security.

Pridané: 11.09.2006 Autor: large Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59456 | Včera: 228495