Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rumunsko a Bulharsko 2005 2/3

Pridané: 22.06.2006 Autor: Barclay

Pitesti – Slanic, 180 km

Ráno sme vyrazili smer Pitesti – Slanic, kde sa nachádza soľná baňa a jazierko so slanou vodou ako v Mŕtvom mori (ešte som pri Mŕtvom mori nebol), ale keď mi vošla voda do nosa, tak som mal pocit,že mi vypáli dieru do mozgu. Dorazili sme tam v popoludňajších hodinách. Baňa zatvorená. Takže pre všetkých - otvorené od 9. do 15. hodiny. Je lepšie tam prísť okolo obeda, nájsť si ubytovanie, popoludnie stráviť kúpaním a na druhý deň ráno ísť do bane. Našli sme si ubytovanie 400 000 lei za dvojposteľovú izbu u jednej mladej rodinky. V susednom dome nám spoločnosť robili kravy. Je to keď prichádzate do Slanicu a po ľavej strane zbadáte kúpalisko, tak ten dom je hneď za bazénmi. Popoludnie sme strávili na miestnom jazierku so slanou vodou . Nebolo treba nič robiť aby ste sa udržali na hladine. Neskorý obed sme si dali pri tom slanom jazere. Večer nechýbalo posedenie pri pive.

V soľnej bani

Slanic – Bukurešť – Constanta – Kranevo, 480 km

Ráno sme sa vydali do bane. Boli sme dole iba hodinku, ale tam sa chodí na celý deň relaxovať a liečiť. Sú tam lehátka, kaviareň a aj dosť miesta zabehať si. Relax. Ako upomienkový darček sme dostali kryštál soli. V ten istý deň sme sa vydali smer Constanca. Prechod cez centrum Bukurešti nebol problémový. Smer Constanca bol dobre značený. Mesto krásne. Prvá zastávka bola hľadanie ubytovania v Costinesti. Všetko full a minimálna taxa 500 000 lei na osobu. A takto to bolo pozdĺž celého pobrežia Rumunska. Kvôli motorkám sme hľadali ubytovanie v chatkách. Času na hľadanie ubytovania nebolo veľmi veľa, blížil sa večer a tak sme sa vydali do Bulharska. Ešte v ten večer sme dorazili do Kraneva pri Albene. Našli ubytovanie v chatkách, 7 eur osoba s rannou kávou a čajom. Vyhovovalo. Motorky sme mali priamo pod oknom chatky.

Kranevo

Nastalo sladké ničnerobenie. Strávili sme tam 8 dní. Išli sme so zámerom pobytu pri mori. Keď sme nenašli nič v Rumunsku, tak sme sa uspokojili aj s Bulharskom. Raz sme si vyšli do Varny kúpiť sprej na reťaze. Na pláže sme jazdili na motorkách. Stravovanie v Bulharsku je lacné, cigarety nie najlacnejšie. Bulharsko je lacné v letoviskách, nie ako je Albena alebo Zlaté Piesky. Polovica kurčaťa hranolky a malé pivo - 4,90 leva. Pravidelne sme si dávali na pláži pivo, caciky a šopský šalát. Na večeru väčšinou kuracinu, hranolky, šopský šalát. Komunikácia s priateľmi cez sms. Rada pre tých ktorí to nevedia - vypnite si odkazovú službu na mobile, lebo presmerovanie do odkazovej schránky stojí peniaze. Ak sa Vám chce niekto dovolať a volá veľa, zapne sa mu odkazovka a platíte to. V každom meste internet kaviareň. V Albene sme si vyšli na večer k stánkom. Nenechal som motorku osamote. Niet sa načo spoliehať, že ju tam nájdete.