Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rumunsko a Bulharsko 2005 3/3

Pridané: 22.06.2006 Autor: Barclay

Kranevo – Pitesti, 420 km

Z Kraneva sme vyrazili o 8.00 hod. Ťahali sme smer Ruse – Bukurešť - Pitesti priehrada. Cestou sme stretli skupinu naších rodných z Michaloviec. 6 motoriek + jedna trojkolka. Som rád, že sme nešli s ich skupinou. Nič nevideli, iba sa prehnali k moru na dva dni a cesta domov. Ale zo stretnutia sme sa tešili všetci. V krátkosti sme si vymenili poznatky z cesty a poďme ďalej každý svojím smerom. V Bukurešti sme sa chvíľku motali po centre. Ochota rumunských vodičov bola super. Keď sme nevedeli smer, stačilo sa na križovatke spýtať a pohodovo nám ukázali.

Ubytovanie sme chceli znova pri priehrade pri Pitesti. Zašli sme do toho istého kempu. Mali voľné. Teraz sme platili 1 000 000 lei pre štyri osoby. Ubytovanie, večera, pivo...

Pitesti - Ramnicu Valcea – Sibiu - Alba Iulia - Cluj Napoca - Satu Mare – Kiszvarda - Slovenské Nové Mesto – Michalovce, 735 km

Ráno vyrážame po raňajkách o 8. hodine.Cesta ubiehala super, až do chvíle pri Sibiu. Mal som v ceste prehľad, obiehal som na plnej čiare auto. Na 40-tke 76, oproti policajti v aute. Hneď ma mali. Nesnažil som sa zdrhnúť. Išlo až o odobratie vodičáku, cesta späť do Bukurešti vybaviť na ambasáde papiere hrozné čo hovoril - plynule anglicky. Hovorím, že nikam nejdem, manželka má vodičák na motorku a odvezie ma domov. Ukázal mi kopu zadržaných papierov z Európy. Nakoniec skončilo v ich vrecku 140 eur. Pozor, vybavenie majú v autách super. Nasnímali ma v kamere, priblížili, ukázali rýchlosť. Ešte sme chceli zostat jeden deň v Rumunsku, keďže som si vyčerpal limit, išlo sa domov. Tak mi treba. O skúsenosť bohatší.

Cesta od Pitesti smerom na Satu Mare je super, nové asfalty. Keď som išiel na túto cestu, mal som hroznejšiu predstavu o cestách, vandalizme... Nemali sme negatívne skúsenosti. Žijú tam ľudia ako všade na svete, dobrí aj zlí. Cestou späť sme stretávali veľa zahraničných áut - dovolenkárov. Veľa talianskych turistov. Hraničné prechody bez problémov. Zastávky na pumpách. Posledná väčšia zastávka bola na pumpe doma v Slovenskom Novom Meste na kávu. Potom nás už čakala iba cesta do Michaloviec.

Celkove aj s jazdením v letovisku sme urobili cca 3 000 km. Cena benzínu bola ako ste si všimli necelých 39 Sk. Skoro ako u nás. Cigarety v Rumunsku lacnejšie. Strava v normálnej reštaurácii cca 250 Sk. Cítil som sa ako doma. Bulharsko - asi 200 Sk za obed v reštaurácii. Ubytovanie pri mori 7 eur a vyššie. Stany sme sebou nebrali, iba spacáky. Lepšie je ísť do menej známej oblasti ako známeho letoviska. Dodržiavať dopravné predpisy.