Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím páni. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (02.11.2013 19:18) |
Lanďálku, podlá mňa bi mjeua bit dobrá na to co sceš, dvoudobá dváca. Naučíťa hodňe techniki, nabereš aj kondičku a servis neňi aš tak špatní. |
Ja som si na povozenie poriešil Suzuki RM 250 za 1500 € img853.imageshack.us/img853/3923/4q6w.jpg |
ALEXA7 Na druhej strane ak ma poblizku technicky okruh a nieje vyjazdeny na krossoch tak menej je niekedy viac. 250 alebo 500 mu moze robit velke tazkosti a zalievat sviecku ak to nebude tocit... |
Poznám Tvoj štýl jazdy celkom dobre a skúsim poradiť. |
Majky:300ka je pre hobíka lepšia ako 250. Staru 500 nepoznám. Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (02.11.2013 23:56) |
alexa7 Mal som na mysli 125 2takt, pre zaciatocnika uplne v poho a na technickej trati ani nehovorim. 300vku nehodnotim lebo som na tom nesedel. |
Majky: určite ano, a za 1500ečok aj tak 300ku nedostane. |
Presne toto som mal na mysli, dobry rocnik 125 alebo 250 EXC. Mal som YZ250 s klapkami V-Force 3 sportovym kolenom a vyfukom a na technickych tratiach ma davali 125, strasne to trhalo |
Len tak pre zaujímavosť: medzi YZ 250/kolega ju mal/ a gg ec 300 bol z mojho pohladu taký velký rozdiel, že obidve som zvažoval mať. Podla toho či idem na trať alebo do "lesa". |
cross na rally? ty by si si mal skor prehodnotit co vlastne chces Upravené 2 krát. Naposledy upravil dando (03.11.2013 9:55) |
Vďaka za pomoc chlapi, všetko to čítam a zvažujem. |
Dando, v prvom príspevku som to myslím jasne vysvetlil. |
Snaz sa kupit co najnovsiu motorku v ramci tvojho rozpoctu, aby uz mala deltabox nie rurkovy ram atd. Neviem po com teraz idu krossy na slovensku tak ti neporadim, ale pocitaj s tym ze kazda sa ti moze po tyzdni rosypat takze na klebety o generalkach nenalet ak to predajca nema ako dokazat. Tecuce tlmice a taketo malickosti si zrepasujes za par drobnych, chod kupovat s niekym kto sa do toho rozumie. Skus aj 250 4 takt ci ti nesadne. |
A co tak skusit to tak ako pise Haro, upravit tvoju KTM a jazdit na tom, pripadne si zaplatit kvalitneho instruktora, ktory ti poradi, ako jazdit s LC4 |
Ak ti má tréning na inej moto pomôcť na rally, tak by to mal byť maximálne podobný stroj, jazda na ľahkej 125-250 2T ťa len domýli. Takže hľadaj dobrú, lacnú LC4 napr motocykle.bazos.sk/inzerat/30685925/KTM-LC4-640-rv2003.... |
zeleno - tak to je iba motard postavený na enduro kolesá.Neviem či by bol Lando spokojný z motardovým podvozkom na trati. |
Ja som začínal na 625 SXC čo je lahšia a ostrejšia motorka od Landalovej LC4. A jazdili sme formou rally. Možem potvrdiť odstupom času, že to bola nebezpečná hovadina. A aj som sa celkom vážne zranil.Len som sa s tým válal a nic moc mi to nedalo. Čím máš vrtkejšiu, príjemnejšiu motorku tým sa skor a lepšie sa naučíš jazdiť a bezbolestne ! |
Súhlasím s tým čo píše alexa7. Sám som pred dvoma rokmi zvolil podobnú cestu ako zvažuješ ty. To že rally sa jazdí na väčších obsahoch je jedna vec a tréning techniky na MX trati je vec druhá. Silná MX mašina ako 250 2t alebo 450 4t ťa bude v trénovaní techniky len brzdiť. Takáto motorka si vyžaduje skúseného pilota. Pokiaľ si MX začiatočník tak sa budeš len trápiť a nemáš šancu využiť potenciál takejto motorky. Aj z hľadiska bezpečnosti je lepšie začať na 125 2t alebo 250 4t. Odpustia ti oveľa viac chýb, ktorým sa pri učení určite nevyhneš. |
Landal - konečne si pochopil, že KóTýeM tak skoro nebude Upravené 1 krát. Naposledy upravil momul (03.11.2013 21:25) |
Ospravedlňujem sa za neúplný údaj. Počas mudrovania som zabudol napísať, že objem 250 2T a 450 4T platí na endurá. Tie mi najviac sedeli do ruky. Lebo meriam síce iba 180cm, ale vážim nahatý 95kg. A to žiadne sadlo na bruchu nevláčim. Landal má určite cez metrák, to malé objemy nevládzu. |
momul - nikto tu nenapísal, že Landal nevie jazdiť. On sám v téme píše, že chce krosu na ktorej bude trénovať techniku a kondičku. Motorky ako XR a DRZ čo mu odporúčaš ty nie sú určené na MX. Hlavne mäkký podvozok a vyššia hmotnosť takýchto endúr by boli pri jazde na MX trati značne limitujúce. V jednom máš ale pravdu, že za 1500 sa takáto motorka v dobrom stave zháňa ťažko. |
Haro - nie sú to náhodou fotky z Lukáčoviec? Občas tam tiež chodím potrénovať. |
Ked si velky chlap, tak 250 2T. Vykonu budes mat az az. A ak mas obmedzeny rozpocet, tak udrzba 2T bude ovela lacnejsia a hlavne jednoduchsia, zvladnes mozno aj doma v garazi. 2T je lahsi, co je na trati vyhoda. Mozno si budes musiet zvyknut na iny priebeh motora ako na svojom velkom stvortakte, ale ked to dostanes do ruk, tak zistis, ze ten motor je zabavnejsi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (04.11.2013 7:22) |
RacerP - však práve že sa bavíme o moto r.v. okolo 2000 kedže sme limitovaný rozpočtom. Taká XR400 je podvozkovo v danom roku na tom istom ako hociktorá MX samozrejme naladená na enduro.To isté plati o DRZ.Tam šlo hlavne o motor ktorý nepodáva také výkony.Obe som doma mal a hlavne ta XRka sa mi javí ako dobrá voľba.XR600 bude asi fakt už dosť zastaralá .bavíme sa o 14 ročných motorkách a hociktorá MX moto je dávno po smrti nehovoriac o tom že 99% z nich jazdilo závodne i keď ich 15ty majiteľ napísal "nikdy závodne nejazdená". |
RacerP: Nazdar Peťo, jasné že Lukáčovce. Máme to krížom cca 40km, pojazdíme, dočapujem Adamovi benzín z môjho tankera a fičíme domov. Pekná trať, technická, aj keď dosť pomalá. |
Haro - tá trať je postavená pre trošku menšie motorky ako máš ty . Tohoročná jeseň jazdeniu celkom praje. Aj dnes sme boli trénovať v Kľačanoch. Trať v Kľačanoch je možno o niečo vhodnejšia aj pre tvoju 690 RR. Daj vedieť keď zavítaš do našich končín. Dáme nejaký spoločný tréning. |
Kua chlopi vy len trénujete.100 kilový chlapi na 200 kilových lietajúcich strojoch.Ja som sa teraz vyžral na 74 kilov ale na motorke som nesedel od Sand Rally.Ale trénujem Upravené 2 krát. Naposledy upravil jasterica (04.11.2013 20:23) |
Prepáč Landal, že si tu kecáme o inom, ale musíme. |
Haro, o dobrom sa tu baví, takže je to OK , budem v tom pokračovať |
Landal: Bavíme sa o Kľačanoch medzi Nitrou a Hlohovcom. Kadejakých Kľačian je na Slovensku plná prdel. |
Landal - v profile máš uvedený Lučenec. Neviem či aj tam sú nejaké Kľačany, ale ja mám na mysli tie pri Hlohovci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RacerP (04.11.2013 22:50) |
Kľačany - ja som myslel Fiľakovské Kľačany, moto a auto cross trať, hlavne tá autová časť by bola pre mastodonoty asi ideál... |
Tak bolo to v okolí Bugac Pusta, jazdili sme aj v priestore východ, severo východ od Veszpremu. |
Landal - Filakovské Klačany sú dobré.Teda ak od roka nezmenili profil trate.Z mastodontom sa tam jazdí veri fajno. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jasterica (05.11.2013 11:36) |
tak keď sme trocha odbočili, len upresním, že sa jedná o tieto Kľačany, na dráhe strejdu Hornáka 17 |
Tak proces pokračuje... |
Skús sa popýtať na tieto dve: |
skoda, bol som zvedavy co povies na 125-ku. vcera sa na nej vozili aj 2-metrovi chlapi a nestazovali sa. mne osobne sa najviac pacila, super motorcek to ma. |
Chlapi fakt ďakujem za pomoc a rady. |
a tak to zas mňe dávaua dvapade pjekňe po prstoch. A to sem nešeu aňi na 50 procent jejich možnoscí |
Mikulče o prstoch mi neviprávjaj, sem misleu, že o ňe dojdu |
nechápem moc temu opisu víkonu že nula, nula potom už menší nula a potom jedna... |
No ket to nemáš správne vytočené, tak to nejde nic /nula/, aj ket točky začínajú stúpat, tak ešče furt je to skoro rovnaké nic, a potom to dojte do momentu, že to má zrázu funkčné točky a vtedy to zrázu vystrelí a porát sa ideš zbláznit že jaké to je! |
tak sem si to trochu misleu, ale reku dohovi, já sem počítačoví analfabet aj analfagam.... |
Hoši, |
si kupil nakoniec novu? Preco enduro, ked si chcel cross? Mas to snad aj na znackach? |
ej ci beka, sem zvjedaví co je to za strojovňu, jak pojede a aj tebje jak sa bude darit a jak sa budeš zlepšovat. |
Nekúpil som novú, len som debil čo nevie písať |
no je to síce enduro, ale to vúbec nezavadzá temu, co s tím sceš robit. Podlá mňa lepší jak 2T 250 kros. |
EXC 200 je fajnové endurko... Landal dobre si si vybral. Ja som vždy preferoval EXC 300 ale posledne v Kopernici sa mi zapáčila aj 200-vka veľmo moc. Uži si to... |
Díky chalani, |
Včera: haľadanie cesty na trať cez polia na cajgli a štúdium "servis manual". |
mislíš jako ňejakí ten sendvič? |
No nevím či sendvič je presne to, na co sa teším, ale možná sa u nás doma na záhorí věci zmienili co sem tam nebiu |
Landal: ja len dve veci. Koleno a lozisko v kyvke. |
To ložisko vôľu má, to viem zistiť aj sám, to si kontrolujem bežne (tak ako píšeš, len ja sa hruďou navážim na moto, tým si ju "ukotvím" na zdvíháku, a za koleso hýbem kyvkou). |
janoval - práve v tom kolene je u 2T veľa veľa % výkonu, takže ja by som na to "nesral".Prívera a koleno musí byť OK inak sa to začne hádať a velmi malé pásmo využitelných ot. bude ešte menšie. Samozrejme beriem do úvahy že Landalove koleno si nevidel (je akoby "splasnuté" pri páde o rám hneď ako vychádza od prívery). |
Tak vidle sú spravené. Akurát ma dosť prekvapil ten humus, čo bol v ložiskách kolesa, takže zajtra ráno ešte kúpiť tie + nové guferá, a zatiaľ by to snáď bolo. |
zdvíhajú si rajdy bježňe, dokonca aj posúvajú dopredu. |
ked je splasnute, tak jasne, ze to trreba spravit, ked si pisal, ze je ako by do neho niekto kopal, tak som myslel, ze je take obuchane s malymi preliaceninami.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (21.11.2013 11:15) |
No musím tie rajdy dať hore, na LC4-ke to mám hore o cca 7 cm, tu to tak vysoko nepôjde, ale tie 3 cm určite. |
Tak sme neskaj pojezdzili s Landalkem a druhima a mosim povidat, landalek je odhodlani a dúfam,, že mu to zostane. Vjec napíšem as sa dam trochu dokopi |
...no lanďálek je odhodlani velice, lebo zažil tvrdú zrážku z krosovú realitú... |
landal: malo stojis mozno aj koli tomu, ze mas nizko tie riaditka a je ti ta poloha nepohodlna... |
Janoval, treba mi to viššie, to uznávam, ale bolo by hodne "skreslujúce" tvrdiť, že je to tým... |
...no ja to vravim z vlastnej skusenosti. Na transalpe sa mi zle stalo, este ked sme boli na enduro skole v jasnej, tak Katrinak mi stale hovoril, ze nech si nesadam, ale bol som pokruteny na tej motorke jak paragraf. Odkedy som dal podlozky pod riaditka, tak staci trochu horsia cesta a uz som v stupackach a normalne sa z toho tesim. |
janoval: Keď stojíš na moto, tak nestojíš s rovnými nohami, ale mierne pokrčenými. Ale zas samozrejme nie moc pokrčené |
vsak jasne, ze nebudes na tej motorke v pozore...Asi som sa zle vyjadril. |
je ich viac, ale lepšie je stretnúť sa s takými jazdcami osobne. Buď v ich kurzoch, alebo aj len tak. Škoda že to včera Bučkovi nevyšlo...ale zabezpečíme to, neboj nič. |
Landal, mal by si si ma najať ako poradcu na úpravy tvojej moto na mieru a zlepšenie spôsobu jazdy jazdy na trati. Sám na to prídeš tak o 10 rokov, alebo aj nikdy. |
Video: Škola jazdy: Techniques of enduro bikes (anglicky) |
Landal, na vatikánsku menu som zvyknutý, dôležité je zabezpečiť dopravu a občerstvenie /kb-čko/ |
Tento potrebuje trenéra? Boha ten prejast, že? |
Tento potrebuje okuliare do prilby :P |
Jáj, ale tento sa do toho ako "vkladá" To nasadenie |
To odkedy sa chodi opalovat bez okuliarov do toboganu? Z tohoto by bol tiez zaujimavy serial. A na to ucenie by sa asi naslo viac zaujemcov. To by mozno treneri ani nedokazali pozit vsetko obcerstvenie... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (26.11.2013 13:08) |
menton: to vobec nie je zly napad. To potom aby som dotiahol husacinu na zapad. Viem, ze to nie je kroska, ale na povozenie po trati hadam postaci aj ta moja turisticka huska |
len tak dál majstri a já to urobím. Mám strašnú radost s takíchto akcijí. Ket sa stretnú majstri zapálení pro vjec. |
RHplusB - skôr len nevyhnutne, vzhľadom na to, čo chcem... Trošku viac neskôr v článočku... |
a už to máme tu cto co spomínau Lanďálek |
pozeral som ten clanok a nechcem vyzniet zle, ale mne sa zda celkovo ta motorka landalovi mala. |
Janoval máš pravdu, tá moto sa pre mňa javí proste malá. Ten pocit malosti je vizuálny. Keď na nej sedím, tak proste len vnímam blbú polohu riadidiel, ale inak ju nevnímam ako malú. A rozhodne ani slabú, to mi aj dneska dokazovala... Ale husku vyskúšam rád |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90689 | Včera: 233506