Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pretože v starších diskusiách ani nikde inde som nenašiel uspokojujúce informácie a posmelený diskusiou, ktorú otvoril superflanker ( ďakujem ), chcem poprosiť skúsenejších o radu pri kúpe ojazdenej moto: na čo si dať pozor, čo skontrolovať, čo vyskúšať pri skúšobnej jazde, čomu sa vyhnúť pri kúpe (konkrétne by malo ísť o SV, Bandit, Fazer, CBR, alebo niečo podobné, okolo roku 99 - 01). |
Nazdar, |
Hlavne si daj pozor ci niekde na motore nie su kvapocky oleja, to nevesti nic dobreho.(kotroluj to po kratkej jazde, nie pred nou) Dalej sa nezabudni po rozjazde na chvilu pustit volantu, nemamla by tahat na stranu... Vyskusaj vsetky rychlosti, mali by lahko zapadnut... Nechaj bezat motor na volnobehu, pridus topankou vyfuk, pokial ma dva tak oba... ventily by nemali klepat... to je asi tak secko co ma momentalne napada. |
ja by som pridal kontrolu baterky (vizualnu na cistotu) + prezriet pokial sa da aj plasty zvnutra a hlavne, ako spominal Johny, vsimaj si vztah majitela k moto. Poviem ti, pokial by si nezlozil bubaciky na drevo, na mojej moto by si sa vozil iba vzadu za mnou... Nikomu nedam do ruk 200 000 ulozenych v motorke, pokial mi neda ako protiucet tu istu hodnotu v papierikoch. |
tiež jedno + k už uvedeným: keď prídeš k motorke - pozri ču už je motor zohriaty - ak áno nechaj vychladnúť a vyskúšaj aj štart za studena... /ja pozerám napr aj stav šrúbov - vieš čo a kde je orig. a čo už bolo rozoberané ..... vééééľa toho je na kontrolu...../ |
Uplny suhlas s Johnym. Davaj aj pozor na prilis cistu motorku. Byvaly majitel sa mohol snazit nieco schovat. Nie kazda padnuta motorka musi byt zakonite poskodena. Urcite si zavolaj nejakeho kamosa mechanika. Jednu dobru radu este mam, ak si neni 100% isty. Zaplat 75% a zvysok po prehliadke v servise. Pri preberani penazi si zober aspon jedneho svedka. |
a ja by som k tym vsetkym nazorom este pridal to , ze by mozno bolo dobre poprosit nejakeho kamarata , ktory s tym uz ma skusenosti , aby isiel s tebou .... |
vadim v jednom zo svojich clankov napisal ako postupovat pri kupe sa mi zda... |
a kto pojde so mnou keď ja budem jedného pekného dňa kupovať moto?? Blavaci hlaste se na mý stálý adrese |
postupujem asi tak, ze 1x idem moto pozriet sam, ak sa mi pozdava, berem kamosa, ktory ma hodne odjazdene a robi testy motoriek pre jeden nemenovany casopis. Zatial ale nepresla cez moje sito ani jedna. Skoro vsetko dovozy, pozliepane, kazda skrutka ina, no proste uzas. Keby v inzeratoch bola napisana aspon ciastocne pravda... |
Pohľad z jednej strany: |
Ak chceš perfektný stroj, si musíš kúpiť nový, a aj to nezaručuje stopercentnú bezproblémovosť. Ak chceš napr. za polovičnú cenu, musí tam byť aj tvoj kompromis a nemôžeš mať prehnané požiadavky. Zober skúsenejšieho kamoša, najlepšie takého, čo pozná z praxe konkrétnu motorku. To nemá páru. Bezpodmienečne "vypočujte" úplne studený (tzv. ranný) štart, ak vám nedovolia samostatnú jazdu, nech ťa zobere aspoň na 10-20 km ako ladvinku, nech pustí korman, sleduj akceleráciu, radenie prevodov, brzdy a profesionalitu majiteľa, aby nebol len "sprostredkovateľ, na koho bolo moto dovezené. Kamoš pri ceste by mal sledovať zvuky keď prefrčíte okolo (rôzne prevody), lebo za jazdy v prilbe šelesty moc nepočuť. Ak vás predajca nevyhodí, s kamošom sa vystriedajte. Potom už len vizuálna kontrola (presak oleja, brzdy, pneu - lacné staré jazdené pneumatiky, čo Nemci vyhadzujú, sú už drevené, darmo "perfektný" dezén - na každej pneumatike je dátum výroby). A samozrejme súlad s dokladmi, preferuj prvého majiteľa na Slovensku kúpeného stroja, aj keď sa za to pripláca. Ak vás predajca ešte furt nevyhnal, môžte sa dohodnúť, ak vás vyhodí, možno sa pre to moto oplatí vrátiť . Jednu vec si ale pamätaj: aj kto ti radí, sa môže seknúť, potom ste o skúsenosť bohatší. Akumulátor alebo reťazová sada je detail, ale GO motora alebo nový rám za tvoje prachy už nie Inak večný problém, aj mne by občas mohol niekto poradiť... |
Ja som zatial kupoval dvoch japoncov. Obe dovezene zo zahranicia. Prva bola trochu padnuta na bok. S takouto hlaskou sa mozes stretnut casto. To ci bola rovnana vidla ti podvodnik neprezradi a vacsinou to nieje vidiet. Odporucam jednoduchy test jednostopovosti. Urcite by som si vyskusal ci nema volu hlava riadenia, loziska kolies a podobne veci. Ale to uz sa nie celkom da na mieste. Preto je celkom dobry sposob vyplatit 80% a nezobrat si velky technicak. Vsetko odtestujes a potom dostanes technicak za doplatok. Je len na predavajucom ci bude suhlasit. |
Ja som kupoval uz dost vela moto z druhej (mozno aj viacerych) ruky. Najprv to boli skutre, tych bolo asi 6 a potom moto CBR600F r.v.00 od kamarata. Bola lahnuta z obidvoch stran. Ale kedze som tie pady videl nemal som s tym problem. Bola dobra a myslim ze teraz sluzi dalsiemu v poho. Dalsia 600RR mala len 900km ked som ju bral tak som cakal novu. No bola uz tiez lahnuta, ale len soft. Pustil som riadidla pri 150 a ani sa nepohla. Tam som si nebol isty na 100% ale ukazalo sa ze je super.Skoda ze som ju musel predat z fin dovodov. |
No a ak ti mozem poradit, tak skus dat dole aj plasty, myslim ze to pisal aj Vadim v jednom clanku....Ja som sa takto skoro dobehol s jednou masinou ked som kupoval, navonok sa zdalo vsetko ok, ale nakoniec som zistil, ze bola tak tresnuta, ze musela byt z boku vyvarana hlava valcov....Takze som dal ruky prec... |
este jedna vec - nedaj nic na pocet najazdenych km, ktore ukazuje tacho. Zbytok tu uz kolegovia popisali. ...a mozno este - vsimni si pripadne prilisne kolisanie volnobeznych otacok. Napr. na Bandite je totiz male kolisanie normalne. |
Nebuden sa rozpisovat co mas pozerat, ale tiez suhlasim ze zober so sebou kamratov ktori sa aspon trochu rozumeju. Nesuhlasim ale s moznostou ze vyplatit 80% a ostatok potom. Ked sa vzijem do koze predajcu tak si neviem predstavit, ze by som dal niekomu svoju motorku a okolo nej by u noveho majitele mudrovalo pol mesta a nebodaj do nej rypalo!!! To by som nespal cele noci, nie preto ze by som mal neciste svedomie, ale ze sa moze v tom hrabat aj niekto kto tomu moc nerozumie. Potom Vam to mozu vratit v stave v akom ste to napr. vobec novemu majitelovi neodovzdali....Fakt Ti zelam aby si kupil velmi dobre, alebo aspon dobre. |
zatial sa mi dari velmi biedne, za slusnu masinu kazdy pyta majland a za prijatelnu cenu vsetko co som bol pozerat same hrce, pomaly uz viem odhadnut moto po 1. telefonate. Sanzim sa drzat rad a vacsina sa mi osvedcila. |
AK TO NIE JE TAJNE, KOLKO PLANUJES INVESTOVAT? MOZNO BY SME TI VEDELI NIEKTO PORADIT AJ KONKRETNE. MOZE MAT NIEKTO V OKOLI ZROVNA TO CO ZHANAS. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260164 | Včera: 243648