Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Neviete o niekom na Slovensku alebo v Čechách, kto sa zaoberá predajom progresívnych pružín??? |
James2: Upravené 2 krát. Naposledy upravil skrina (02.02.2009 9:55) |
Jemes2 |
mozem iba potvrdit aby si sa obratil na brazela, ktoremu davam za pristup !, vie o tom urcite viac aby ti poradil co a ako. ola |
Možno ti pomôže ale skús si prečítať clanky k pružinám Hyperpro" |
appa a v ktorom servise ti to vymenia? ma brazel poriesenu aj tuto cast? |
menit struny v tlmicoch v servise? ved to je robota na par minut doma v garazi |
misobiker no prednu si vymeniš aj sám doma ale zadná je už iná káva,na to musíš mať doma aj "sersám" |
Wirth by si mohol zohnat aj u [www.touranbike.sk ] - clen majkro Upravené 2 krát. Naposledy upravil superflanker (02.02.2009 17:44) |
superflanker , áno . Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (02.02.2009 18:21) |
Ja som mal povodne predok Wirth - ten mi zostal a vzadu progres pruzinu Hyperpro. Aj ked nemam obidve ruky lave, podarilo sa mi pri vymene pruziny skrabnut tycku,c ta mi po cca 1000km vydrala tesnenie a tlmic vytiekol. Nechcel som stracat cas a peniaze uprostred sezony na repas tlmica a tak dozadu isiel komplet tlmic Wilbers. |
dobry napad, ako upravit predok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MalyMirec (02.02.2009 18:34) |
superflanker , mohol si počkať . |
Tiez som menil predne pruziny na mojej SV1000S. Bol som fakt prekvapeny, co tam inzinieri z Japonska nakomponovali. |
Tu su moje: vlavo original, vpravo zosilnena kopia Wirth-ov |
kalupko: netestoval, nebolo kde a kedy |
ja len tak ze teraz su v akcii v www.eresracing.sk |
takze, pruziny vymenene a pojazdene cca 100km, mozem iba potvrdit to co som od nich ocakaval som velmi spokojny a mozem iba doporucit vymenu ked ma niekto problem s makkym pruzenim ! |
Uz aj ja ich mam otestovane, najazdene cca. 500 km a spravanie sa neda porovnat. S progresivnymi to nevlni a perfektne sedi. |
Ja som vymenil za Wirth. Prekvapilo ma, ze oproti originalom su o cca 8cm kratsie (rozdiel kompenzovany kovovou trubkou) - naopak, ako vyssie na obrazku u Sonnyho. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoBA (08.04.2009 12:34) |
No mám už najazdené dosť na výmenu oleja v tlmičoch.Zároveň uvažujem aj nad progresívnymi pružinami.Len mi nejako nejde do hlavy zlepšenie jazdných vlastností na cestnej motorke.Nie je potom príliš mäkké pruženie?Pri malom prepružení je v činnosti "mäkšia"časť pružiny a až pri väčšom prepružení sa zapojí aj "tvrdšia"časť. |
Moj skromny nazor je, ze kazda vec, aj takato vymena ma svoje plusy aj minusy. Otazne je, co prevysuje. Pripadne, co pozadujes. |
@ egres2: tu máš cosik k pružinám: |
egres:plati to co si napisal. Ale ta maksia cast progresky je skoro totozna s linearnou ktoru mas teraz. Takze sa nemusis obavat "hupcieho konika". Skor sa ti to bude zdat tvrdsie. |
Takže ak som to pochopil.Bude to rovnako tvrdé pri malých nerovnostiach a na veľkých mi vypadnú očy do kukly? |
Misobiker - na pár minút tie struny nevymeníš, pretože k čomu sú ti nové struny, ke´d máš pumpy plné špinavého starého oleja , je rozumné tie tlmiče už rozhodiť, prečistiť a naplniť novým olejom. |
Lorenzo: až neskutočné tri roky? A aký je teraz medzi nimi rozdiel? Vo farebnom prevedení? Alebo už majú diametrálne odlišné výrobky? |
superflanker, podsatatne rozlišné výrobky. A srandu by som si z toho nerobil. |
@ egres2: ked nevíš po amerikánsky, tak strejček gúgl ti poradí a preloží ... aspoň jak - tak ... |
Jura: |
Z môjho pohľadu nie som veľmi zástanca progresívnych pružín, skôr sa prikláňam k lineárnym pružinám ktoré určujem podľa jazdca a spôsobu užívania jeho motocykla a mieru progresie volím hladinou oleja v tlmičoch. |
Lorenzo: vacse ked som mal v ruke zadnu progres pruzinu Hyperpro a Wilbers t.j. niekedy v polovici roku 2008 boli tieto pruziny absolutne identicke. jediny rozidel bol v tom, ze jedna bola cierna a druha fialova. Preto moje tvrdenie o ekvivalentnosti, pretoze tomu tak bolo. Ak su uz na trhu odlisne výrobky, je to len dobre. |
egres2: preklad z anglikanciny je jednoduchy. okopiruj text a vloz ho do tejto stranky. vysledok je sice kostrbaty, ale na pochopenie to staci. |
Superflanker, pružiny sú identické, ale tie isté používajú aj iný konštruktéri podvozkov, Pružiny sú z Belgicka od jednej externej firmy, ktorá vyrába len pružiny. Rozdiel medzi Wilbersom a Hyperprom je v technológií a v "know-how" a samozrejme v kvalite. |
Lorenzo, teraz sa na mna urcite nahnevas (nakoniec ako to mas vzdy vo zvyku, ked na teba reagujem s nesuhlasom), ale evidentne nemas páru, co znamena pojem pregresivita. Aby si zabezpecil progresivitu TLMICA, musel by si zabezpecit plynulu zmenu priemerov kalibrovanych trysiek. To by islo snad len elektronicky. Pripadne sa to da zabezpecit zmenou rychlosti prietoku hydraulickeho oleja cez trysky, no to je zase len mozne elektronicky, kedze nato potrebujes cerpadlo. |
pokial sa motam len tak po nasich cestach necestach,tak su tieto progresivne pruziny uplne zbytocne.. |
samko samko, myslím, že si len nejaký Ebay-ový teoretik. Radšej nerieš tieto veci, keď sa tomu nerozumieš No a možno máš aj vyštudovanú nejakú psychológiu, keď píšeš takým štýlom, ale to je len pre teba dobré do budúcnosti, hádam sa niekde uplatníš. |
Lorenzo, uz superflanker ti naznacil, ze taras nezmysly. Taktne ta poziadal, aby si mu vysvetlil tu perlu a ty si mu odpovedal, ze to je tvoje tajomstvo. Ked chcem s tebou rozvinut diskusiu na tuto temu, namiesto toho, aby si dal nejaky logicky argument tvojej pseudoteorie, splietas tu nieco o psychologii. |
...kua uz som tu dlho nebol ale toto je fakt smiesne = SAMKO ani nevies s kym sa bavis ty truba! Ked ti nabuduce bude chciet Lorenzo povedat nieco o masinach a ich nastaveni, TAK len velmi tíško a pozorne pocuvaj a šúchaj s nohami...lebo by si sa mohol aspon nieco PRAKTICKE dozvediet....nielen tych par tvojich TEORII co si si vygúglil....Howgh! |
samko mimo temu pruzin |
Chlapci, miesto toho, že by ste niečo vysvetlili (ak viete), tak sa tu šermujete cicíkmi. |
Tlmic riadenia Hyperpro RSC ma 4 kalibrovane ventily. Zvysovanim rychlosti prietoku tlmicoveho oleja sa 2 ventily zacinaju automaticky zatvarat. Cim rychlejsie zatocis riadenim, tym rychlejsie sa tieto 2 ventily zatvoria. Zatvorenim alebo privretim tychto ventilov sa zmensuje celkovy prietok oleja a zvysuje sa tak hydrodynamicky odpor. Cize zase len ide o ovladanie prietoku, ktore som uz vyssie spominal. |
nie samko nie je to utopia |
nerd . ale táto skutočnosť je využívaná už mnoho-mnoho rokov a nie je to žiadna vec o ktorej sa musí rozprávať v inotajoch . |
Samko, Superflanker, nemám chuť tu s vami teoretizovať. Vy sa teda riaďte svojou teóriu, ja budem robiť to, čo funguje. Nemá význam s vami diskutovať. |
Lorenzo:neviem prečo máš pocit, že si robím to čo píšeš a už vôbec nie po tom, keď som s tebou konzultoval podobnú vec (ktorá však bola mimo tejto témy, tak som to riešil súkromne. |
brazel neser sak ja len pisem ze to tak funguje uz roky a dokonca to funguje aj bez kablov a elektroniky Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (08.03.2010 11:48) |
Mam tomu rozumiet, ze to funguje (nastavujete) nieco na sposob plynokvapalinovych tlmicov, ake sa pouzivaju aj u aut:? Napr. Monroe. Mensie nerovnosti tlmi "vzducova poduska" a väcsie, ked uz plyn nestiha, tak kvapalina? |
Tak som sa nakoniec sám dosurfoval k vysvetleniu : |
Tak, tým viac pozastavenie zaoberá, tým viac je stlačený vzduch, tým ťažšie kompletný systém zavesenia kolies sa stane. |
nerd, pozor, netreba si mylit pojmy. V pripade, ze v tlmici ostane bublina, tlmic sa sice zacne chovat ako pruzina, ale nie ako progresivne vinuta pruzina, ale podobne ako hydropneumaticka pruzina. To znamena, ze jeho charakteristika nebude progresivna, ale degresivna. |
samko toto nemozes mysliet vazne :D :D Upravené 2 krát. Naposledy upravil nerd (08.03.2010 18:31) |
Nikoho som sa nesnazil urazit. Na nikoho nikdy neutocim prvy. Ak som v tejto diskusii niekoho oslovil prvy s nevludnym tonom, bolo to len na zaklade predchadzajucich skusenosti. Chcel som len diskutovat, dalej to uz nebudem komentovat. |
samko1: |
egres2: Zaver je asi taky. Pokial budeme predpokladat, ze stlaceny vzduch v tlmici sa bude spravat rovnako ako v pneumatickom tlmici (ktory ma vsak gumeny obal, ktory reakciu tiez ovplyvnuje), tak sa to bude spravat degresivne. Avsak problemom bude pravdepodobne prave ten gumeny obal, ktory meni vlastnosti celej pruziny. |
Vsak diskusia ma byt prave takato...s vynimkou tych par invektiv, ale to sa dotycny asi nechal uniest. |
Mňa ešte napríklad zaujíma jedna vec.Pruženie je vlastne kombinované mechanické-pružina a hydrodynamicky-olej.Ktorý a aký podstatný vplyv a v ktorej fáze tlmenia majú oba na kvalitu utlmenia hmoty? |
superflankner naozaj neviem nerobim s tym som len teoretik co ma 10 semestrov (sorry samko nedalo mi) na to by ti vedel rovnako ako aj na egresovu otazku skor odpovedat lorenzo pripadne motoexcite |
Žiaľ jeden z menovaných si myslí že som/sme bezcharakterní rypáci, tak sa to zrejme nedozviem |
je jasne ze cim viac vzduchu tym vacsia progresia ale kolko tam toho naliat aby to bolo dobre netusim |
nerd: |
neviem isto ale mam pocit ze sa to nikdy neplni "full" |
egres: existuju aj matice s ventilmi na "nalievanie" vzduchu. Podstata je potom "naliat" ho rovnako do obidvoch. |
RP76 "hned vidno, ze tu diskutovali inteligentni ludia.. chlapi " |
gsx vzdy sa najde niekto kto to zaklincuje |
Kašlem na to.Asi si dám listové progresívne tlmiče. |
agresivna diskusia o progresivnych tlmicoch s degresivnym charakterom |
jedno skolenie ta nenauci ohladne tlmicou skoro nic..pochytis tam zopar zakladnych veci a nasmeruje ta tam ,kam by malo..ale viem aj to ,ze vela ludi sa zo skolenia vracia takych ako tam slo..teoriu zvladne skoro kde kdo,ale preniest to do praxe,to uz bude troska zlozitejsie. vela ludi dokaze prekrasne o tlmicoch rozpravat cele hodiny a clovek by mal skoro pocit,ze tomu aj rozumie.ale pride na lamanie chleba a ma ukazat prax a hop problem ako svina.. |
barlac Dobre vravis su ludia ktory vedia rozpravat a potom su ti ktory o tom nerozpravaju a vedia to spravit. |
barlac na tvoju poslednu otazku je velmi tazke dat spravnu odpoved.To co vyhovuje jednomu,nemusi vyhovovat druhemu. |
egres, |
Chalani ktorých som menoval a komentoval, prepáčte mi za moje slová a vety, kde som niečo o Vás písal. Ospravedlňujem sa a myslím to vážne. nie som nahnevaný na Vás ale sám na seba, že som do diskusie vstupoval. |
klidek Chorche ....kámo nenechaj sa znechutit studentikmi co maju 8 semestrov teorie a prakticky by nenastavili ani kolobezku...alebo si sem prisli len rypnut a chceli to tu prevalcovat svojimi teoriami(este ze ich Nerd zrusil jak trhaci kalendar) ... |
Načo toľko sarkazmu a vzťahovačnosti? |
Progresívne pružiny Wilbers.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil ShrekDaniels (11.11.2010 14:08) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stefano96 (11.11.2010 15:02) |
Stanko, pusti prednú vidlu o 3-4 mm nižšie v okuliaroch, myslím, že by to malo pomôcť pri prejazdoch zákrut. Strach o stratu stability motocykla nemusíš mať. |
hmmmm.... pominu-li výsledek flamewar, kterou jsem duševně přešla jak lány a nestihla si ji pořádně ani všimnout. Tak tohle je diskuze, co mě po dloooouhé době přinutila zase něco přečíst ve slovenčině. |
Lorenzo - vďaka za tip - skúsim, len som trošku na pochybách, či nejaké 3-4 mm na mojom 300 kilovom "somárikovi" pocítim ako zmenu ... pre každý prípad podvihnem spodok padacieho rámu o 2-3 cm + tá vidla - to by už mohlo byť zaujímavé |
Stanko, určite nič nepokazíš, 3-4 mm je dosť veľká zmena. Viac neodporúčam spustiť. hlavne však aby pneu boli ok, aby tie nerobili galibu. Som zvedavý |
ja som zohnal wilbers za 40€ no nekup to. Možem to len chválit, konečne som spokojný z predkom a vlastne aj zadkom ktorý som pritiahol na max, na nový zatial neni, predok som často chodil na doraz alebo tesne k nemu a teraz sa to celé zdvihlo, nechytám brucho tolko, neponára sa to pri brzdení pruží to perfektne ked preletím po jamách, proste paráda. olej som dal zasa hustejší jak som aj naposledy mal, 15w, hladinu som ešte pár krat upravil aby to zas uplne neskákalo a som spokojný. vačšie špári na ceste je cítit viac ako ked to bolo v základe, ked som to kupil, uplne to sedelo na zemi ale išiel som jak na hovne, to som tak mal len chvílu, lebo hned som aj po kupe menil prvý krát olej v tlmičoch a to čo vytieklo už olej davno nebol to fakt nikto nemení tlmičový olej? hned som tam natlačil vtedy aj podložky a valček, cele asi 40 mm a pomohlo aj to ale teraz z progresami je to na 100% .predok aj zadok idú dá sa povedat rovnako dobre.A to aká značka by som asi ani neriešil asi tam nebudú medzi nimi poznatelné rozdiely, hlavne aby bol rozdiel od pôvodnej vymáganej struny a to bude určite, odporúčam |
edott a čo si myslíš , že si dosiahol hustejším olejom ??? |
brazel Prosimta, jaky olej mam dat do prednych tlmicov do toho mojho letadla? |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14180 | Včera: 121245