Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
CO JE LEPSIE PLUSI A MINUSI CHLADENIA VODU A VZDUCHOM |
tak si myslim ze vzduchom ked stojis tak hovno chladi :D lebo nejde ti na to vzduch :P vzduchace su uz dost nemoderne... vodniky su lepsie asi.. ale zase mas o dalsiu vec viac co mozes rozbit.. ja hovorim len moj nazor :D nemam na to ani skolu ani nic len taky odhad :D |
Obecne si myslím že sa to nedá povedať.... |
tvoje plus je nesporne horuci pravopis, ...ten treba chladit vodou aj olejom Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.07.2008 23:49) |
Raptor má zasa kua recht Vypni caps lock a venuj sa gramatike do .... a nič... MAN |
Vzduch je potrebný aj pre moto aj pre človeka :D ..takže vzducháč Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pato23 (06.07.2008 9:53) |
Tak by som povedal, ze vsetko je v konecnom dosledku chladene vzduchom, tak naco to komplikovat nejakou vodou. Ked budes dlho stat, tak mozes mat trosku problem so vzduchacom s prehrievanim, lebo nepouziva ventilator... No ked uvazim jednoduchost - ziadne vodne cerpadlo, hadice, spoje, chladic, ventilator, snimac teploty vody, ventilator, termostat, atd... Tak toto je pre mna velmi lakave... ziadne vymeny chladiacej kvapaliny, masinka je aj o to lahsia a krajsia - to rebrovanie - mnam. |
Geofrey: sqveléééé :D:D:D ... zrušme vodné chladenie, veď je to iba ďalší systém, ktorý sa môže pokaziť..... |
LITEON : prehrievaju...tak preco je napr XR600 taky popularny hard-enduro pod slnkom? keby sa prehrieval, tak vsetci na tu motorku seru... ale opak je pravdou... |
chladenie vzduchom: výhody: konštrukčne jednoduché, nízka hmotnosť, takmer žiadna údržba, lepšie chladenie v horúcom podnebí (na púšťach a pod. extrémnych podmienkach)... |
crash mozes prosim rozviest preco je vzduchac lepsie chladeny v horucom podnebi? |
asi aby ti nevyvrela voda ked budes mat moto len tak odstavenu... |
raptor no to preto bo vzduch este nikomu nevyvrel |
raptor: môžem, je tomu tak preto, že teplotný spád medzi chladenými časťami a chladiacim vzduchom sa s priebehom teploty vonk. prostredia mení relatívne oveľa menej ako pri kvapalinovom chladení. |
crash neviem ci sa rozumieme |
teplý vzduch chladí motor lepšie ako teplá kvapalina ktorá je navyše chladená teplým vzduchom |
t3hricardo A čo ti vychladí prehriata voda na stojacom vodníkovi ? Po odstavení motora ak nemáš nútený obeh tak ti teplota chladiacej zmesi stupne zásluhou teplého motora. Čiže asi o nič lepšie. |
Crash - s tým nemôžem úplne súhlasiť, pretože u vzducháča odvádza teplo vzduch prechádzajúci medzi rebrovaním chladenej plochy, a u vodníka odvádza teplo kvapalina. |
raptor niečo asi niečo bude na vzduchom chladených motoroch, síce jedna sa o auta, ale TATRY jazdiace na relly Paríž – Dakar sú tiež chladené vzduchom. Tatra 600 Žigmunda a Hanzelku ktorá prešla naprieč Afrikou bola tiež chladená vzduchom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil COUNTRY (06.07.2008 20:39) |
COUNTRY - Veru bude.....Väčšie konštrukčné vôle. |
vzduch je vzduch a aj na pusti je ho plno Upravené 1 krát. Naposledy upravil audina (06.07.2008 20:42) |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil COUNTRY (06.07.2008 20:47) |
albion aky mas problem s vacsimi konstrukcnymi volami? |
vzduchac nepotrebuje ventilator inac by mu ho namontovali a co na vzduchaci nie je to sa nemoze pokazit |
k tej tatre len dodam ze ma poipci velky ventilator co u vzduchom chladenych motoriek tak casto nebyva |
zego akurat ze ta tatra ma ten ventilator asi preto lebo ten motor je oblozeny plechmi... kdezto nase boxeroidne valčoke trčia pekne do stran kde na ne fučí jak sa patrí |
Ano Tatra má ventilátor, a preto je prvý valec podchladený a posledný prehriaty. |
Co im samozrejme nezabranilo, aby chodili dones.... |
vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody, moj vzduchac to zvlada zatial bez problemov ... |
valec je podchladeny? fiiiiiiha ... to sa ako prejavuje.. dostane nadchu? dava sa do chladiacej kvapaliny sirup proti kaslu? |
COUNTRY, mas pravdu len to nebola Tatra 600 ale Tatra 87 a nevolal sa Žigmund ale Zigmund, Hanzelka bol spravne |
DrTic - |
malyVlado prepáč ale tie auta sú si na pohľad tak podobné |
Všetci vzduchom chladení tu nadávajú na vodníky.Kto mal aj vzducháč aj vodníka vie čo je lepšie.Vzducháč tak do čopra či klasiky je pekný a priam nutný ale dnes si už vzducháč enduro či superšport nedovolí nikto vyrobiť .Ano BMW , pri automobilových objemoch 1200 ccm a tučnom kruťáku pokles výkonu prehriateho motora tak necítiť .Ale do výkonných a zaťažených motorov je nutné vodné chladenie.Z nejakou extra údržbou či nebodaj poruchami si netreba robiť starosti ,je to úplne jednoduché a spoľahlivé.Na mojej 17 ročnej XTZ s vodou nikdy neboli problémy a ´dalším plusom je tichší chod a menšia spotreba oleja ako u vzducháčov Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (06.07.2008 21:52) |
a že som tak smelý... ideš vyrábať nový motor, že sa pýťaš? ide predsa o celok, nie je o to ako je moto chladené... |
ano ano supertenerky su zname tym ze /ne/zeru olej vlastne ako vsetky stare vodou chladene yamahy a exupy su uplne zname tym ze nezeru olej hahahaahaha Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (06.07.2008 22:00) |
COUNTRY vidis to ma ani nenapadlo :P híí.. ale ja tu len tak sa hram na mudreho :D ved som este blbe decko tak hadam si to mozem dovolit :P |
Raptor nemusíš brať všetko osobne.Vzducháče majú väčšiu vôľu piesta pretože sa viac hrejú - rozťahujú ako tesnejšie vodou chladené motory , že berú viac oleja je fakt a je to normálne.To platí na všetky vzducháče nemyslel som priamo len BMW .GS 1150 má asi len 85 koní a 1200vka okolo 100? tak aký výkonný motor?K spotrebe oleja starých Exupov , mali netesné symeringy na drieku ventilov a preto brali olej.U nás boli štyri Suzuki GSX -R-F a všetky žrali olej. Ale všetko súvisí aj z otáčkami.Mal som starú XJ 600 zo 100 000km a pri športovej jazde zobrala aj 5-6 deci oleja na 1000km , ale pri cestovnej stovke len 1dcl oleja.Za Supertenéré dám péro do zveráka že na 1000km nezobere viac ako deco oleja a ani dvaja kamoši na XTZ a 1 TDM tiež nemali s tým problém , ani som o tom ešte nepočul |
ja som jednoznacne za vzduch..aj ked mam vodnika...ked som mal vzduchac...tak som za za prepalenej a zapchatej letnej BA...tlacil vzdy dopredu...obiehal aj z prava..dokonca...strasne zlyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy |
ja mam vodnika, co logicky znamena, ze vodnik je najlepsi... |
Sa mi celkom páčia tie argumenty, že chladenie vzduchom je tak krásne jednoduché :D .... aj bycikel je taaaak jednoduchy :D:D ... |
LuboooS: s tím biciglem tos prehnau.... dovezem ťi ňejakú opravu co mi sem vozá, potom povíš že je jednoduchí! |
mikulec: v pohode už som pár prešmykačov a prehadzovačov držal v rukách ..... inak neber ma zas až tak doslovne |
LuboooS: f pohodzičke, proto sú tam tí smajli aj já sem držau v rukách pár buchťičék a ginekológ nejsem |
A sak k vzduchovemu chladeniu sa prida chladenie olejom a nie je problem... SACS je skvely napad, ako vyuzit tu kvapalinu na intenzivnejsie chladenie, naco tam pchat nejaku nemrznucu zmes a ja neviem co, vzduchac a olejac - super - a co tomu chyba... ze to uz prestali robit, mantineli |
vzduchac je lepsi...Mam vodnika,. a vodna pumpa stale odchadza.... Nemam s tym uz nervy,,, na pinckuj sa mi toto nestavalo |
Geofrey: já sem napísau iba že neprestali, nenapísau sem že do to používá... |
Táto otázka je ako: benzín alebo diesel? |
v ponuke si mal benzin alebo diesel...kebyze tam je viac tak si vyberiem s ponuky č.4 - cukrovinky čierny princ |
A ked sme uz pri tom - mam vodnika. Ked som minule cistil motorku, tak v chladici bolo kopu prilepeneho uschnuteho hmyzu. A to mam najazdenych 1500 km. Neznizuje to ucinnost chladenia? Cistite to nejako? Lebo v manuali sa pise, ze nepouzivat na to wapku, lebo je to z mekkeho materialu a moze sa to znicit. |
Wapkou doohybas rebra na chladici ale skus jarovu vodu alebo nieco na odstranenie much alebo nieco co odmasnuje a vodu s hadice.... ale pokial ich tam neni extremne moc tak je to v pohode a malo by to chladit v pohode. |
ked som minule behal na endure tak to bola vzduchom chladena DR350 a neprehrievala sa ani pri pomalej jazde v lese, uplne by mi to na obcasne santenie stacilo, aspon nikde neprerazim chladic.-...a doteraz som jazdil na vzduchom chladenych nahacoch a je to super, nikdy ziadny problem, sice mali aj male olejove chladice na prichladenie ale nebola starost o vodu a chladic, co sa tykalo udrzby tak uplne odpadava jeden ukon |
mikulec: asi myslis ze to pouzivaju ako pridavok k vodnemu chladeniu ako u starych GSXR-iek... ze voda + SACS alebo ako... poriadny vzduchac maju uz len gs 500 tusim |
mas jedno ci vodou alebo vzduchom .....podla mna lepsie su vzduchace nemas pri nich problem s chladicom ...a pri tych strojoch co su chladene vodou POVEDZ MI ZE CO CHLADI TU VODU???????????????????? NO VZDUCH.. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE takze mas to jedno ale vzduchace su menej narocne na opravy a udrzbu |
Vodou chladene valce su vyrobene zo zliatin, ktore su viacej nachilne na prehriatie ako vzduchom chladene ale nieje tak u vsetkych. A je rozdiel ci motor chodi na maximalne 5000 otackach alebo pri 15000. Potom trochu zalezi aj na kompresnom pomere cim je vacsi tym sa ti bude motor viacej prehrievat. Takze kde maju motory nachilnosť k zadretiu tak tam konstruktery daju vodne chladenie a kde ho netreba tak je vzduchom. Ja osobne davam prednosť vzduchom chladenej motorke ved je to skoro to iste a ma krajši vzhľad a netreba sa bať že si dakde buchneš chladič tym padom nemusis kupovat novy a usetris , ved napr. na krose tiez nemas ventilator aby si mohol hodinu stat na volnobehu tiez sa musis hybat a ked ti vyvre voda tak si jasny. |
Jednoznačne vzduch netreba sa pri tom o nič starat ne jak vodou chladene moto treba davat pozor aby to nevivrelo , ešte som ani v mojom blizku nepočul aby niekto zadral vzduchača čo už vodou chladene som počul a dost pripadou .... jednoznačne vzduchače |
Najškaredšie riešenie je vodu chladený čoper. |
Pdla mna je to silne individualne co je lepsie. Vyrobca si asi urci oblast pouzitia motora, jeho hmotnost, urci litrovy vykon, moznost opravitelnosti urcitych systemov na motore (ked nieco posere a bude garancna zvolavacka) a hlavne si urci rozpocet (max pocet kusov s min nakladmi) a z celej takejto rovnice vypadne aj skutocnost ci to bude voda-vzduch alebo len vzduch. Jazdil som na DR650 a GSX1100. Pomerne hlucne motory. Na DR ma najviac sralo ze po pomalej jazde v kolone sa mi isli gate prismazit na nohy v okoli valca. GSX bolo na tom lepsie ale hlucnejsie. Co sa tyka udrzby to bola parada. Na DR neodrazitelny chladic. NA GSX uz taky neodraziteny nebol... Na zimu sa to odstavilo a nemusel som sa bat ci na jar najdem rozfakleny blok a ine. Teraz mam KTM Duke. Motor je tichsi, silnejsi a v kolone ma hreje iba jedna noha, bo ma ventilator len na jednej strane chladicov. |
podla mna je to tak to cestne motocikle vzduchom ani sa tak nemaju kde prehriat ale ENDURO CROSS VODOU |
na cestu a pohodovu jazdu urcite vzduch. jednoduchost spolahlivost. na sport na ceste ci v terene vodu, lepsi vykon. |
damos, sa prevez na novom 1250 bandite a uvidis kde sa ma nachadzat kruutaak na nahaci |
Sorry ale na novom banditovi sa nemam zaujem prevazat. Jediny pekny bandit bol ten prvy. Toto su podla mna totalne zbastlene hruzy, aj ked suzuki tvrdi ze podvozok a motor a bla bla bla... |
Tak to potom neni o com. Keby dostal rebrovanie a svihol sa do stareho ramu od olejaca, normalne by som si dal povedat. Predsa len tie olejace boli strasne harbalaky. Ked niekto presadol z vody na tieto motory tak sa pytal ze kedy sa to rozsype. Bo to vydava zvuky jak pred smrtou. Ale odbocili sme od temy... |
DAMOS pokial viem tak suzuki GSX-1400 sa stale predva no zial len v JAPONSKEJ edicii... |
Mastodont takehoto typu ma moc neoslovuje... Ja som len skonstatoval ze na nahacoch boli vzdy krasne motory ktore maju rebra a nie tie hruzy prebrate z jogurtov(aaano, ten motor co bol vyvinuty pre vykon v max otackach zrazu dame do nahaca a pokusime sa ho prinutit aby sa tvaril ako ze ide od spodu). Ono je najlepsie vyvinut jeden motor a potom ho nadrbat do celeho portfolia co sa vyraba. Co taka 4 valcova CRF... , quad, a co nesrat sa, narvat engine aj do nejakej turistiky. Cakam kedy pridu na napad narvat to aj do skutra. Nahac ma byt pomerne jednoduchy, stylovo zladeny, skor utlejsi ako vypasena krava. Proste navrhovat s mierou. Ked napriklad vidim novu Z1000 tak by som reval jak male decko a toho co to nabubrele monstrum priviedol na svet rozdrapil. Tiez som si vsimol, jak predajcovia mudruju jak sa da na nahacoch pekne vyblaznit a neviem co, ale ked si pozrem napr. podvozok, tak si toho moc nenastavim. A ked chcem blaznit, tak urcite by som si ho chcel nastavit. Je to blbe ked mas zrazu strom v pevnom objati. Jediny vecsi stroj co sa mi paci je Kawa ZRX1200. Podla mna pekne zladenie techniky a dizajnu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 290808 | Včera: 240319